Sci2
zal me hier ook maar ff voorstellen wel een kopie van vwforum ;)
dag mede forummers zal me bij deze ook even voorstellen zit al tijdje op het forum maar nu met nieuwe vw ben dus Onno kom uit de regio schagen 22 jaar autos: Vw Scirocco II 1.8 8V Scala Vw Golf MK II 1.8 16V ( van me vriendin ) en nu dus de nieuwe Vw Golf MK II 1.8 8V G60 me vriendin en ik zochten een nieuwe VW afijn dus een G60 op het oog 180 km hier vandaan (nijmegen) wij een afspraak gemaakt de auto tegaan bekijken en daar aangekomen bleek de auto mooi gepresenteerd testaan dan dat die daar werkelijk stond uitlaat was lek tikkend geluid roestplekkies op het voorscherm deukje in het tank klepje G60 remmerij moet er nog op G60 bak moet er nog op maar goed evengoed de auto meegenomen was toch al een afmaak project denk kan er wel bij.. alles geregeld en wij op weg terug naar huis. 10 KM verder klapt de kachel radiateur er uit alle KVS op straat en daar sta je dan met je vriendin 180KM van huis en alleen de gamma bij je in de buurt na 2 uur stil gestaan tehebben een waterkraan gehaald bij de gamma en die tussen de 2 leidingen gezet van de kachel KVS er in en naar huis.. de auto lekte wat olie dus had de planning de olie te verversen dus de auto de brug op bij jelmer en wij onder de auto door en kwamen best aparte dingen tegen.. aan beide kanten zaten de aandrijfassen los helemaal los ja alle bouten zelfs een paar helemaal eruit.. carterpan zat niet geheel vast kan alle boutjes nog een slaggie geven... een bout los van de versnellingsbak.. nadat allemaal vast gezet tehebben toch de olie verversen bleek dat er een ring tussen het filter zat om sensoren op aantesluiten die ongeveer 2,5 CM dik dus olie filter komt ook 2,5 CM naar beneden waardoor het olie filter dus op de voorste balk lag en elke keer als je gas geeft komt het olie filter terug op die balk niet zo gek dat het gaat lekken !!! alles beetje nagelopen slangenklemmen vast gezet die nog los zaten stuurbekrachtigingspomp bekenen die was aan elkaar gebeund met kit !! ff snaar gehaald voor de pomp (zat er nog niet op ) meteen er op gezet stuurolie er in gedaan auto gestart ff sturen en het hele tankie lag meteen op de grond!!! maar fijn de auto re weer geen lekkage meer niks me vriendin en ik hadden alleen van het begin af aan al het idee dat er wat vermogen miste maar we rijden dus even door het centrum en de auto valt in ene uit klaar de helemaal niks meer.. de G60 naar huis laten slepen en zijn het weekend begonnen met het nakijken wat het kon zijn!! de brandstofpomp begon tehikken dus dachten eerst aan verstopping van het systeem dus alles nakijken en idd fuelrail ging niet open handmatig getest alle injectoren deden het en als ik de injectoren open zetten met de brandstof pomp aan deed alles het pomp hikte niet spoot gewoon in dus verder zoeken dat de het.. auto wou telkens niet starten ook niet met startkabels accu leeg en klaar weer verder zoeken.. op gegeven moment de ontstekinn en distrubutie tijdstip nakijken ( zijn we nu nog mee bezig ) hadden wat poulies los gehaald waaronder ook de krukas poulie en daar loopt de multiriem overheen maar er zaten helemaal geen banen op de poulie om de riem over telaten lopen was gewoon glad!!! dus ik bellen met Nielsg60turbo en na het gesprek kwam het er op neer dat het niet klopte en hij had nog een poulie dus ik vandaag naar niels toe en laat hem me poulie zien.. en die keek eigenlijk wel verbaasd en trekt een schaal uit ze kist vandaan.. en ja hoor het was een schaal met de banen voor de multiriem die over de poulie heen valt... en dat is waarschijnlijk een grote kans waarom ie uitviel en onwijse klappen gaf als je het gas los liet want ze kennen hem niet op tijd hebben gezet zonder die schaal want daar staan de merk tekens op.. de jongen zei ook van ja heb de xenon er uitgehaald want die trok me xenon leeg ja niet zo gek dus!! en dit is waarschijnlijk ook de reden waarom we het idee hadden dat we vermogen miste want die riem draait de DYNAMO en de G-LADER aan dus stroom gebrek en druk gebrek zonder die schaal!!!! voor de rest is het blok knap gedaan ziet er allemaal knap uit kleppen deksel is er af en das ook allemaal knap kon de lader wat bekijken omdat er wat buizen afzijn maar die ziet er van binnen zover ik kon zien ook knap uit.. de verkoper van deze auto heeft zelf een blok wissel gedaan van een 16V naar deze G60 zou een perfecte auto moeten wezen volgens hem maar wel afmaak project maar vind dit soort dingen toch wel erg ver gaan zoals de losse aandrijfassen etc etc en de rest van dit verhaal !!! zelf dat ie bij een club genaam WWW.REALTUNERS.NL weet niet hoe het met de rest van de mensen op die site is maar wat mij betreft is deze geen realtuner maar een realbeuner dat je zo een auto durft te verkopen en 180 km laat rijden in zon toestand kwa aandrijfassen losse bak etc etc... vind ik schandalig helemaal notebene dat hij bij de club realtuners zit en alles zelf gedaan heeft kan hij zichzelf misschien beter realbeuner noemen... de stickers van realtuners zijn inmiddels allemaal verwijderd we willen daar niet mee geassocieerd worden.. bij deze het voorstellen van ons groeten Onno & Dor |
welkom, hoop wel dat je een hele goede prijs hebt betaald voor dat ding, want het klinkt allemaal niet best...
|
naja hij vroeg ze geld er wel voor heb er wel van alles bijgekregen
g60 bak g60 remmerij moet er allemaal nog onder maar zijn wel een beetje genaaid door dat joch het liefst rij 180 km terug maarja vorderingen zijn opweg |
en welkom.
zelf ben je er wel erg handig mee zo te lezen, wagen zelf ziet er strak uit. motorruimte ook. (wel jammer dat je je genaaid voelt, is altijd kut, en dan nog zo ver weg inderdaad.. bah..) (de scirocco is ook mooi!) |
Dat is erug ruk. Hoop dat je alsnog wat goede kilometers ermee mag maken. Zo blijkt wel weer wat er voor beunhazen rondlopen. Heb zelf ook een hoop gezeik gehad met mijn G60 maar dat valt in het niet met wat ik bij jou lees.
Succes! |
@1982kameiX1
De rocco is me alles haha ben ik ook nog mee bezig is al het een en ander aangepast maar staat hier op het forum ook tekoop zit met me tijd enzo en heb huis gekocht dus misschien toch de bingo in... en ja handig een poulie er opzetten of aandrijfassen vastzetten kan elke leek lijkt me heb er wel wat verstand van en krijg genoeg hulp van fire_and_ice_gtd hier op het forum we zijn aardig op weg om hem knap tekrijgen momenteel loopt de auto niet omdatie van tijd af is vanavond gaan we de spie en bout en poulie vervangen van de krukas kijken wat ie dan doet |
Quote:
tsjah of jouwe in het niet valt maakt niet uit je heb het wel gehad en net wat je zegt er lopen genoeg van die id*oten op de wereld ja blok is wel helemaal goed hebben het een en ander al open gehad enzag er knap uit wagen is nu tijd af dus vanavond het een en ander vervangen zoals krukaspoulie spie bout en dan maar weer verder hopen he probeer hem af tekrijgen voor 16 maart voor assen.. als het goed is is de realtuners.nl er dan ook :angry: maar we hebben vorderingen hoe meer we er mee bezig zijn zat bijvoorbeeld ook een pingelsensor op van een 16V :screwy: |
Welkom!
Mooie g60, beetje jammer dat je er al zoveel problemen mee hebt gehad.... Altijd k*t als je een andere wagen koopt en hij is niet fijn..... Succes ermee en hou ons op de hoogte :thumbup: |
:welcome: :wink:
Kan wel meer zeggen over de G60 verhaal maar die gesprek hebben we al gehad. Komt vast wel goed ;) |
thanks voor de reacties mensen is idd leuke auto maar met wat problemen
en mk2stoo die hebben we inderdaad besproken :D doe me best om hem goed te maken en dat komt vast wel goed |
gisteravond hebben we niks gedaan aan de G60 lekker avondje rust
vanavond gaan we er mee verder jullie horen het wel :D |
mooi kleurtje dat groen staat wel op een golf2
|
en te koop.... te groot project?
|
Quote:
nee opzich niet tegroot heb het meeste er al aan gedaan maar de kabelboom is :screwy: fucked G60 remmerij moet er nog onder ( is aanwezig) G60 bak moet ernog op ( aanwezig) kabelboom moet compleet vervangen worden en aangezien ik nog 2 vw's heb staan Mk II 16V moet nieuwe bodemplaat in komt van deze Rocco II 8V ben ik nog mee bezig steek liever daar me tijd in dan in deze eenmaal problemen altijd problem http://www.vwforum.nl/modules.php?n...t=54840&start=0 lees dit maar even dan weet je het |
All times are GMT +1. The time now is 11:05. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.