Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Gti rond 200 pk? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38680)

Geert_Sneek 19-01-2008 18:43

Gti rond 200 pk?
 
Oke mensen, ik ben druk bezig met sparen en rond kijken voor onderdelen om een G40 te halen, en daar een turbo op te bouwen.

Nou heeft mn neef een mk2 Gti 16v gti gekocht, leuke auto en draait lekker.
Maar hij vroeg zich af wat hij hier eigenlijk aan kon veranderen, en wat is er ongeveer voor nodig om rond de 200 pk te scooren uit dat blokje?
De kennis enzo is er wel, nu de rest nog:)

Wat scheel nou echt? andere nokkenas? op laten boren plus nieuwe zuigers?
Zeg het maar, en graag sites of andere leerzame links :D

mk2 stoo 19-01-2008 19:27

Er is volgens mij al een topic hierover, kan het ff niet zo 123 vinden.....
Maar het eerste wat je nodig hebt om 200pk uit dat blok te halen is heel veel geld.
Om te beginnen zal je de blok moeten reviseren. Daarna zou ik het uit laten boren tot 1900 en dan ITB's en een dta management systeem erop zetten....
Al met al zal dat rond 6500 euro in beslag nemen....
revisie +/- 2000
Uitboren en overmaat zuigers +/- 1000
ITB's +/- 2000
Management systeem +/- 1500
Dan zal je in de buurt van 200pk komen met een beetje geluk

breadfan83 19-01-2008 19:36

Heb je überhaupt al even de search gebruikt?
D'r staat echt ontzettend veel over tuning hier op het forum en wat het allemaal kan schelen.

Maar 200pk uit een ongeblazen blok halen gaat niet makkelijk worden, dat zeg ik je nu al. En duur!

Enne, als de "kennis er al is", waarom nog vragen dan? :confused:

breadfan83 19-01-2008 19:40

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
Er is volgens mij al een topic hierover, kan het ff niet zo 123 vinden.....
Maar het eerste wat je nodig hebt om 200pk uit dat blok te halen is heel veel geld.
Om te beginnen zal je de blok moeten reviseren. Daarna zou ik het uit laten boren tot 1900 en dan ITB's en een dta management systeem erop zetten....
Al met al zal dat rond 6500 euro in beslag nemen....
revisie +/- 2000
Uitboren en overmaat zuigers +/- 1000
ITB's +/- 2000
Management systeem +/- 1500
Dan zal je in de buurt van 200pk komen met een beetje geluk


Tel daar nog maar even een paar duizend bij op, zeker als je een blok wil hebben dat betrouwbaar genoeg is voor dagelijks gebruik.
En denk er aan dat zaken als de remmen maar op 140pk berekend zijn, en geen 200pk, dus daar zou ik ook gelijk even wat aan doen. En yes, ook dit kost weer geld.

Zie je voor veel dingen ook eens om op de Amerikaanse markt, dit kan je veel geld sparen op het eind. Vooral als je met bedragen rond de +7.5k gaat werken.

mk2 stoo 19-01-2008 19:47

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Tel daar nog maar even een paar duizend bij op, zeker als je een blok wil hebben dat betrouwbaar genoeg is voor dagelijks gebruik.
En denk er aan dat zaken als de remmen maar op 140pk berekend zijn, en geen 200pk, dus daar zou ik ook gelijk even wat aan doen. En yes, ook dit kost weer geld.

Zie je voor veel dingen ook eens om op de Amerikaanse markt, dit kan je veel geld sparen op het eind. Vooral als je met bedragen rond de +7.5k gaat werken.

Ik wou het een beetje simple houden :D
Ik had het niet eens over nokkenassen, uitlaat systeem, remmerij en dergelijke.....
Kortom, gaat heul veul geld kosten. Is wel leuk zoiets maar het zou meer kost besparend zijn om een G60 of een 20vturbo motor aan te schaffen(mits je het zelf in kan bouwen) :D

Geert_Sneek 19-01-2008 21:29

Kijk hier heb ik wat aan, we kunnen wederom dus beter gaan kijken voor een ander blok. In iedergeval bedankt voor de antwoorden!

mk2 stoo 19-01-2008 21:32

Quote:
Originally Posted by Geert_Sneek
Kijk hier heb ik wat aan, we kunnen wederom dus beter gaan kijken voor een ander blok. In iedergeval bedankt voor de antwoorden!

Als je van plan bent om iets geks te doen zou ik kijken voor een 2.0TFSI blok op e-bay, is volgens mij niet zo heel veel golf2's met deze motor. Zo wordt het iets aparts :D

Geert_Sneek 19-01-2008 21:47

Nou jah, daar heb ik vanmiddag over zitten praten, ik zal meteen even rondkijken voor zoon blok, ook een 20vt blok lijkt me wel wat...
Jullie horen nog van mij;)

Lieuwe 20-01-2008 14:13

Tfsi blokken gaat nergens over .. digifant erop en dan 150/160pk halen zeker.

Beter gewoon een 20vt inbouwen dan :)

mk2 stoo 20-01-2008 14:17

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Tfsi blokken gaat nergens over .. digifant erop en dan 150/160pk halen zeker.

Beter gewoon een 20vt inbouwen dan :)

verder uitleg graag ;)
Ik heb er namelijk ook gehoord dat er iets was met de Fsi systeem, als jij hier meer over weet....... :thumbup:

saus 20-01-2008 15:10

Quote:
Originally Posted by mk2 stoo
verder uitleg graag ;)
Ik heb er namelijk ook gehoord dat er iets was met de Fsi systeem, als jij hier meer over weet....... :thumbup:



Je motormanagement moet de hoge druk pomp kunnen aansturen en sequential injection hebben.

Een aftermarket management kan die pomp niet aansturen ( 80-100 bar ofzo). De originele motormanagement heeft canbus en is niet makkelijk in te bouwen, of je moet het compleet hebben.

Dus op digifant heb je een te hoge compressie, je kan de de pomp niet bedienen, niet direct inspuiten, enz. Slaat dus nergens op.
weg fsi en je compressie verlagen, andere zuigers, pak dus gewoon een 20vt !

mk2 stoo 20-01-2008 15:12

oke, bedankt voor de uitleg :D

Geert_Sneek 20-01-2008 16:08

Oke, dit is best nuttige informatie, 20vt is beter dus...
En dat inbouwen is ook te doen? Moetten we daar maar voor gaan kijken;)


All times are GMT +1. The time now is 09:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.