![]() |
raam naar beneden gevallen
hallo
ik reed vanavond de parkeergarage in almelo in, toen moest ik dat kaartje uit de automaat pakken. dus toen moest mijn raam open. ik probeerde hem toen dus open te draaien, maar ik had de slinger nog maar iets aangeraakt of het hele raam valt in men deur. :eek: :screwy: toen maar weer naar huis gereden, thuis even gekeken(met deurpaneel eraf) maar nu is volgens mij dat kastje wat achter de raamslinger zit kapot. kun je die dingen nog nieuw kopen bij vw? (zo ja, wat kosten die) en als ik die 2e hands haal van de sloop, moet ik dan het complete geheel (incl geleiders meenemen)? of heeft iemand hier op het forum nog wat liggen??? :) dan hoor ik het wel het gaat om het raam aan de bestuurderskant (3 deurs) |
veel voorkomend probleem. kabeltje gebroken.. geen idee of ze nog nieuw te krijgen zijn, maar je hebt wel het gehele binnenwerk inclusief de rails nodig ja. is 1 geheel.
|
"vroeger deden we gewoon een houten spie tussen de deurkaart en het raam, werkt perfect en je hebt gelijk snelle manier om je ramen open te doen"
:D :screwy: |
kabel is volgens mij niet kapot
maar dat kastje achter de slinger de slinger staat niet meer in verbinding met dat gele ding waar de kabel opgerold word |
Gewoon eentje van de sloop, er staan er hier ook wel zat te koop trouwens.
|
Quote:
|
ebay.de etcetera....
houten spie ertussen inderdaad! koop je met 50 tegelijk, knijpers heten ze... moet je ze wel ff uit elkaar halen, de perfecte tijdelijke oplossing! |
Quote:
nee naar exel ga ik niet, is van dat apparte volk en ze vragen daar hoofdprijzen. ik ga denk ik vandaag of morgen even naar thijs niks in westerhaar, daar heb ik wel goede ervaringen mee. mijn kachelweerstand is ook kapot(alleen standje 3 doet het nog :( ) kan iemand mij even vertellen waar die kachelweerstand precies zit? dan trek ik die er ook gelijk even uit op de sloop :) |
ghehe ik heb precies hetzelfde probleem met mijn bestuurders raam..
Helaas moet je het heel mechanisme vervangen.. om je raam profisorisch dicht te maken even paneel erafhalen, slinger eraan, hard induwen en raam mee omhoog trekken met je hand dan blijft hij in ieder geval dicht als ie boven is. Kachelweerstand -> bijrijderskant onderste paneel van dashboard (dat bakje) even los schroeven daat zie je hem gelijk zitten.. je kunt beter de hele motor vervangen. kwart slag draaien en hij valt eruit. |
Die motor zit trouwens achter een schuimen 'kapje' mocht je hem niet meteen zien.
|
Quote:
bedankt voor de snelle reacties allemaal, ik heb de plaats iig gevonden denk ik, dat onderste kapje van het dashboard aan de bijrijderskant heb ik er nu af, daar zit de kachelmotor achter, en ik had gelezen hier op het forum dat dat witte ding waar je de stekker overheenschuift de kachelweerstand moest zijn?? als dat de kachelweerstand is hoe krijg ik die er dan uit, want hij zit bij mij vast |
Of je kunt het doen zoals mijn collega met zijn Kia.
Met tape het raam vastplkken aan de deur. |
Quote:
het raam omhooghouden is geen probleem voor mij, daar heb ik wel een noodoplossing voor gevonden(gewoon de kabel strak houden en geklemd tussen een schroefje van het raammechanisme, maar het gaat mij nu er om hoe krijg ik die kachelweerstand er precies uit ik denk dat ik hem gevonden heb maar ik krijg dat ding er niet uit :confused: ik denk dus dat het dat witte ding is waar je die zwarte stekker opschuift is. kan iemand mij dus vertellen hoe ik die kachelweerstand eruit moet halen en of ik het goede onderdeel voor ogen heb? |
Draaien en trekken, zit ramvast
|
je hebt inderdaad het goede onderdeel voor ogen.. is helemaal ingegoten..
vervangen kan wel geloof ik.. quote van een ander forum Quote:
|
is proberen of het met een beetje geweld wil lukken
bedankt jongens, jullie horen nog wel of het gelukt is |
ik heb nu de kachelweerstand eruit
ik ga vanmiddag of morgen ochtend even langs de sloperij |
Als je toch langs de sloperij gaat... vervangen van complete motortje is makkelijker. Kost misschien 5 min.
Incl uit en in bouwen paneeltje. Mechanisme voor je raam is ook in 10min vervangen. Succes |
ik vanmiddag even langs de sloop geweest en het het volgende gehaald
-kachelweerstand -raammechanisme -deurklink(was er 1 kapot) -kachelpaneeltje(de verlichting van mijn kachelpaneeltje was kapot) -en een carb voor men pa zijn auto(pierburg) morgen ff alles afmaken(kachel doe alweer in alle 3 standen, verlichting van het kachelpaneeltje werkt ook weer, en deurkruk werkt ook al weer, toen werd het donker) morgen dus even raammechanisme doen en de boel weer fatsoeneren, dan kan men golf er weer tegen. iedereen bedankt voor de reacties :thumbup: |
ik heb vandaag even alles weer in elkaar gezet(kachelmotor weer teruggeplaatst en raammechnisme, deurkaart ect)
het werkt allemaal weer :thumbup: deze mag van mij wel dicht :) |
All times are GMT +1. The time now is 00:11. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.