kennismaking
hallo,
ik heb al flink wat gelult laatste dagen hier maar ik kwam eigelijk ineens vanuit het niets uit de lucht vallen. ik had een week of 3/4 geleden in de gedachten een cabriootje te gaan kopen. toen kwam mijn collega met een aanbod van 1, en later die week kreeg ik er nog 1 aangeboden waar het 1 en ander al flink aan verbouwd was. uit eindelijk heb ik toch de eerste die van mijn collega genomen. om het feit: eerste laklaag, niks geen roest, en zag er gewoon goed uit, voor een auto uit 1985. het enige wat in mindere staat is op dit moment is het dak. hij is nog wel waterdicht maar er zit toch hier en daar als een klein scheurtje in en het is al 1 keer gemaakt van een gat in de binnenlaag. en het ziet er toch wat verkleurt uit aan de binnenkant. heb heir wat foto's van de auto. plannen om mee te beginnen: apk keuren, wat kleine dingentjes in orde maken zoals, motorkap kabel, onder de kap alles weer netjes maken, 2 kleine deukjes eruit wrijven, 2 kleine roestpuntjes op binnenzijde achterklep bewerken, nieuwe olie+filter, en helemaal van onder schoonspuiten. toekomst plannen (ben ik heel kort in) velgen, verlagen, spuiten nieuw zwart dak, intrieur opnieuw (ledere stoelen) audio instalatie. maargoed k w8 de reactie's af met wat jullie van de auto vinden. gr Rob. Meeldijk |
ziet er nog netjes uit rob :thumbup:
persoonlijk zou ik op die cabrio geen dikke bumpers zetten maar de oude chrome bumpers (staal) schroef set er onder en 13 inch 8 en 7j velgen (verbreed staal) en een suptiel einddempertje en een nieuwe kap en je hebt een super cabrio gr mike |
Na een goeie poets beurt denk ik dat er een hele mooie auto onder het vuil vandaan komt!
|
Best goeie basis voor een leuke cabbie toch?
en gewoon clipper bumpers erop als jij dat mooi vindt;) |
wat is er mis met deze wielen?? voor de leuk zou ik t dak wit houden, en de binnenkantjes van de velgen wit spuiten, of andersom, de vlakke kanten van de velg wit.
krijg je leuk effect denk ik, maar is zo ook al een knap wagentje! |
alvast bedankt voor al het positive.
ik vind de duitse style enorm geil om zo maar ff te zeggen :P en ik wil daarom ook eerst binnenkort met velgen beginnen en zit dan te denken aan van die BBS (BZS) honinggraat velgen die zijn dan volgens mij 15 inc. en dan wil ik een dun bandje erop iets van 40/45. daarna ga ik het 1 en ander opmeten en kijken hoever hij omlaag kan. ik wil bewust geen schroefset nemen omdat dat weken duurt om precies goed te krijgen. (denk ik althans) weten jullie waar ik nog wat normale orginele nieuwe onderdeeltjes vandaan kan halen :) k wil toch eerst om alles even goed te maken van de auto wat kleine dingentjes vernieuwen ook onder de motorkap enzo... gr rob |
Een 90pk motorblokje? Rijd erg fijn moet ik zeggen. In 5de versnelling aan 40/50 per uur gaat ie een stuk sneller (lees: toch iets beter oppakken) dan mijn corrado g60 aan die snelheid :screwy:
Doe verder gewoon wat je zelf wil. Iedereen heeft zo zijn eigen stijl. De zwarte lak icm de kap vind ik ook wel mooi. Ziet er dan wat meer "classic" uit. Aan je groene vacuumbol zit een slangetje. Toevallig een fotootje/idee waar deze naartoe loopt? |
Quote:
ola, of het een 90pk blok is weet ik neit uit me hoofd. er staat op de papieren gloof ff zo uit me hoofd 64 of 67kw. dus heb geen idee nog hoeveel pk het dan is. dat groene bolletje heb k nog ff voor je naar gekeken maar heb nog niet zo gauw kunnen vinden waar die aan vast zat, zit volgens mij bij/aan de injectie vast ofzo. het ging onder het luchtfilter huis en daar heb k niet verder gekeken. zal nog is kijken vd week als ik wat nieuwe spullentjes binnen heb. ikga dit vd week halen voor de golf: 4 nieuwe bougie's, nieuw luchtfilter, nieuw brandstoffiltertje, ruiterwisserbladen, nieuwe accu waarschijnlijk, V-snaartje, misschien is kijken wat een bobiene + bougiekabel kost, en wat een stuurbekrachtegingshuis +pomp en leidingen kost. er zit trouwens pas een nieuwe radiator in, 4 nieuwe banden en de remmen zijn helemaal gangbaar gemaakt ;) dus dat is mooi meegenomen. gr Rob |
Schroefset afstellen stelt niet veel voor. Eerst de ringen zo veel mogelijk omhoog draaien. Dan de handel monteren en op zijn wielen zetten. Paar keer op de auto drukken en kijken in welke positie die tot rust komt. Is dit te hoog, even uitmeten hoeveel je hem nog omlaag wilt hebben en dan die afstand naar beneden draaien. Meer is het niet. Nu is 1cm verlaging net niet helemaal gelijk aan 1cm draad op de veerpoot maar dat ontloopt elkaar niet veel.
En wat het kW omrekenen naar PK, dat is: kW * 1,36 = Pk |
Ik denk dat het 66kW zal zijn. Bij mij is het ook 66 kW en dit komt overeen met +-90pk. Ik moet alleen nog eens naar een vermogentestbank gaan om te kijken hoeveel ie er nog heeft. Mijn co staat wel iets hoger als normaal en dat resulteert dat ze iets vlotter is. Ik moet nu alleen nog vinden waar het slangetje van die vacuumbol naartoe gaat. Volgens mij zal dit wel ergens op de carbu zijn maar ik vind nergens nog een aansluiting.
Een schroefset is gemakkelijk te regelen hoor. Maar met de originele 14" met 186/60/14 kan je vooraan niet echt laag gaan. Het loopt al rap aan op de wielkasverbreders. groeten |
ik zit te denken aan of van die 15'' honinggraad velgen van BBS.
nou nou zag k beetje rond te kijken vandaag en k vind dat kleine ook wel sick :P 13/14''met een lekker dun bandje erom. |
Hoi,
mooie cabrio is dit man! mooi kleurtje, mooie velgen. En je hebt GTI-kuipstoelen (tenminste zo lijkt het) een een GTI-golfbalpook :thumbup: Mooie cabrio hoor! En je plannen klinken wel oké lijkt me zo. Maar die gehele kleurencombinatie vind ik echt super! |
ey, bedankt sjoes ;)
k heb geen idee of dat het kuipstoeltjes zijn uit een gti. tis me eerste golfje dusja. k moet alles nog leren van de auto :P maar k moest zaterdag nog ff met snelheidsmeter kabel achter het dashbord erin doen (want dat was me collega vergeten omdat die alle lampjes in het dashbord had vervangen) maar dat was om te beginnen al een leuk priegel werk :P verder moest het stuur ook even recht gezet worden maar dat spreek voorzich dat die er opnieuw opmoest dusja die staat nu hopelijk ook recht. morgen ga ik even bij een onderdelen handel wat spullentjes vragen of die ze heb liggen uit me vorige reactie. ------------------------------------------------------------------------------- Weet iemand nog een goeie en redelijk betaalbare spuiterij. ik denk dat ik hem eerst wil gaan laten spuiten en nieuw dat erop en dan alle kleine dingentjes aan wil schaffen. anders blijf ik allen in en uit elkaar halen. gr rob |
mooie cabrio heb je.
|
vandaag de onderdelen dus gekocht. en in de pauze het 1 en ander erin gedaan. k meot alleen nog ff de bougie's en luchtfiltertje erin doen.
en hij is ook gelijk gekeurd dus ik kan nu lekker rijden :P als het weer nu ook even mee doet komt het goed :P ghehe |
Ik heb anders nog wel 14" staal te koop wat ideaal is voor verbreden (vanwege de maten). Meer info staat wel in mijn verkooptopic.
|
srry geen intresse :)
|
ik moet toch terug op mike komen want hij is de 1e reactie schreef.
k moest er toch even wat nachtjes over slapen maar k ga denk ik toch de welbekende ATS classic cup velgen, ik weet nog niet in welke inch maar dat meot k nog ff bekijken. (ik weet niet of jullie wat plaatjes voor me hebben liggen van 13/15 inch om te bekijken) k denk ook iets van dat ik in deze richting een band wil. 185/40 of 185/45. want waarschijnlijk is de velg zelf 195. en dat schuine wangetje vind k waanzinnig... maargoed misschien binnekort meer :) greets |
dat hoor ik graag dat ze naar me luisteren :D :D
ga dan ook gelijk voor de chrome bumpers :D gr mike |
leuke cabby!
en ik vind die bumpers helemaal niet verkeerd! ik zou willen dat ik ze op mijn golfje had, met die mooie chromen biezen... lekkere brede 13ers en met zijn buik over de grond zou m afmaken!! |
All times are GMT +1. The time now is 21:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.