![]() |
Beater MK2
Nadat ik me netjes voorgesteld heb ga ik hier rustig verder. Ik heb eindelijk goeie foto's van vrind de Fotograaf. Die heeft er een project bij, net als ik :D
Ik ga niets aan de auto doen wat niet nodig is en/of onzinnig geld kost maar gaandeweg zal er, mij kennende, wel het een en ander te melden zijn. Na afgelopen jaar dus een auto of 3 (of 4?) afgeschreven te hebben ben ik allang blij dat deze nog vrolijk doorrijdt in onze heftige winter :) Naja, beats fietsen iig, en op de motor is ook te koud. Een week of wat terug begon ie moelijker te starten als ie koud was. Flink vloeken en doorstarten met vol het gas erop wilde wel helpen, maar 't staat zo lullig als je weg wilt rijden bij een volle kroeg of zoiets. Vorig weekend wilde ik ff m'n vriendin oppikken van d'r werk, terwijl ik eigenlijk ziek was, maja; man in need :) Ik wist hoe 't opgevangen kon worden en als ie eenmaal warm was liep ie als een zonnetje, dat zou wel goed komen dus. Nou, niet echt. Mr. MK2 protesteerde heftig tegen het feit dat ik em na 2 dagen rust uit z'n slaap wakker maakte met uiteindelijk toppunt dat ie er een kilometer van huis gewoon volledig de brui aan gaf. Stel je de scene even voor; polders (want zo ziet de Hoekse Waard er nou eenmaal uit), regen en half 11 s' avonds. Niemand die ik kon bellen. Pa te ver weg om te komen slepen en de rest van de vriendenclub verspreid over de regio in verschillende kroegen in nog meer verschillende staten van bewustzijn. En ik was ziek :mad: Naar huis duwen dus. Nou is een kilometer niet zo heel erg ver en was de weg vlak. Althans, dat zou je zeggen als je Ã*n de auto rijdt. Als je em moet duwen wordt het ineens veel verder en zijn hoogteverschillen van 10 cm over 100 meter ineens hele bergen. Thuisgekomen wilde ik em gewoon afbranden, maja, die regen he. Dat ging dus niet door. De volgende dag letterlijk 10km achter de Berlingo van m'n pa gesleept en na veel harde klappen en moeilijk doen was ie weer aan de praat. Ik kon moeilijk ff op stap voor nieuwe onderdelen, aangezien het zondag was en de lokale Saturn/Mediamarkt/Freerecordshop geen Volkswagensectie heeft en ik moest dus de boel draaiende houden, immers, warm deed ie 't wel gewoon. Het probleem zou water in de ontsteking zijn; een scheurtje in de verdelerkap, een kapottebougiekabel. Warmte betekend dat 't water verdampt en de problemen verdwijnen. Ja, dat was 't. Punt was nu het water niet terug laten komen wanneer ie weer een nacht gestaan had. Ik moet vaak om 4/5u 's ochtends al beginnen en dan heb ik tijd, noch zin in een auto met een ochtendhumeur. Ik ben toen naar m'n neef gereden die aan autocross doet; "die zou wel moeten weten hoe je de elektra van een blok droog houdt" Als ie dat niet zou weten kan ie net zo goed stoppen namelijk. En waar komt ie mee; WD40. Dat spul is zó multi. 'T is dat je 't niet kunt drinken maar anders hadden we geen andere vloeistof meer nodig op de wereld. De boel dus laten zwemmen in het spul en all was well. Op last van m'n vader deze week toch wel ff een nieuwe verdelerkap en rotor gehaald, omdat ie niet wil dat ik em midden in de nacht uit z'n bed schop, maar het eerste avontuur is wat mij betreft gestreden. Ik trek die VW's wel, wie had dat kunnen denken :) Quote:
Aangezien ik ongekend lui ben wanneer we over auto's praten (zie hierboven; liever WD40 sproeien dan ff wat omwisselen) heb ik al wat geregeld. Naast m'n werk zit een bandentoko die de voorschokbrekers er voor een vriendenprijsje onder zetten. Uitlijnen doe ik gewoon zelf, kan ik meteen weer ff oefenen :) Het spul aan de achterkant laat ik nog ff zitten aangezien dat gewoon goed werkt en laag genoeg is. 'T moet wel bruikbaar blijven. Dingen die nog wel moeten komen is; een trekhaak, want ik heb binnenkort een feestje op Assen, en een luchtfilter, gewoon omdat me dat wel een goed idee lijkt :D ![]() |
Staan die wielen nou al goed, dwz voor 7,5J en achter 8? :D
Toffe foto's btw, bij Waterfront of zo? Ik wil ook wel ff helpen met die voorpoten hoor, als we ergens binnen kunnen staan in ieder geval dan :D |
De wielen heb ik meteen omgewisseld; zag er achteraf redelijk retarded uit :D
Foto's zijn idd voor de deur van Waterfront gemaakt. We hadden een feestje en Badr had z'n nieuwe cam bij zich. We gaan ook nog rijdend foto's maken en dat soort onzin :) De schokbrekers komen er onder voor de prijs van een gemiddeld krat bier en aangezien ik al tijd te weinig heb in het algemeen, laat staan als we ook zelf die auto moesten gaan doen, vond ik 't wel een goed idee. Ik ga naar m'n werk en zet de auto daar voor de deur en wanneer ik terug kom is 't gefixt. Uitlijnen doe ik gewoon zelf bij Zuidwest want daar ga ik binnenkort ook weer beginnen Half April moet ik weer 2 rijdende fietsen hebben dus daar ben ik even druk genoeg mee :) |
Leuk verhaaltje, en grappige Golf :D
|
haha leuk golfje :thumbup:
|
Haha, mooi verhaal man!
|
Mooi verhaal!
Minder mooi dat ie het niet altijd goed doet, succes ermee :) |
Toffe bak ;)
|
*schop*
Tijdje terug dat ik gepost heb :rolleyes: De Golf is inmiddels opgesierd met een trekhaak zodat ik em in ieder geval kan gebruiken waarvoor ie ooit gekomen is; motoren door het land slepen :) Een week of 2 terug op en neer naar Assen geweest met een trailer met 2 fietsen erop en afgezien van een wat langere remweg liet ie nix merken en heeft het blok geen klap verkeerd gegeven. Zometeen wordt ik nog VW-minded :screwy: Donderdag naar Zandvoort en daarna ga ik maar 's de remmerij aanpakken en 't blok een beurt geven. Heb al 16k weg sinds ik em van Jelle heb overgenomen en alleen nog maar een nieuwe verdelerkap/rotor en verder geen gezeik. Zo houd ik iig genoeg geld over voor leuke dingen :D pics: ![]() ![]() ![]() |
Superdikke foto's. Badr mag die van mij ook eens fotograferen denk! Maareuh, wtf, heb je er al 16k mee gereden? :D Aardig gek. Weer eens wat anders dan 3 keer per jaar een nieuwe Renault/Peugeot/Citroen*
Je mist een voorlip trouwens :P *Streep door wat niet van toepassing is :rolleyes: |
Zit nu op 17,5k :D
Voorlip is er vanaf omdat ik niet meer de garage in kon waar ik altijd de auto neerzet in de stad. Er zit een hele lading stickers in de post onderweg hierheen en ik heb weer een nieuwe hobby gevonden: ![]() ![]() |
dat ziet er verdomde strak uit, die pinstripes!!
helemaal goed! |
Tnx :) We gaan nog veel meer toffe dingen doen, nu maar hopen dat ie blijft rijden
Quote:
Allemaal gehad, allemaal gesloopt. Maar er komt een nieuwe R19, no doubt :cool: |
hey das mijn ouwe
dat dat ding nog leeft, goed bezig :thumbup: |
heel mooi die pinstriping...mag je ook op de mijne doen hahaha
gr ronnie |
Die streepjes op de motorkap zijn echt vet, die op de koplampen zijn echt een no go :D
|
Super bak! zoals ze moeten zijn.... daily rats rule (NOFX ook)
|
Quote:
Tnx. Niet zelf gedaan overigens, I'd wish :rolleyes: Quote:
Er is een gezegde in de Custombouw: If I have to explain, you won't understand :D Quote:
Tnx. Ja, en (ja) :) Binnenkort heb ik nog een dakrek nodig ook, alleen niet voor de show. Waarom hebben ze toen niet gewoon al een station gebouwd? Zou mij wel mooi uitkomen namelijk |
Hij stond gister hier nog in de straat :P
Pinstripes zien er tof uit! Ik heb ook nog wel wat stickers eventueel ;) |
Doe nog maar eens wat meer foto's !!!
|
All times are GMT +1. The time now is 14:54. |