verbod op achteraf xenon?
ik heb zo hier en daar gehoord dat er binnenkort een verbod op achteraf xenon komt
klopt dit of zijn t maar l*l verhalen |
Ik ben voorstander.
Elke keer weer half verblind te worden door die honkie tonkie rommel. |
Quote:
Dan moeten ze bussen, vrachtwagens, bestelbusjes, suv's ook verbieden :screwy: die dingen hebben de koplampen std. kut staan, xenon of niet ! :screwy: |
Achteraf hoef niet direct te betekenen dat het verblindt, het gaat om de afstelling. In heleboel nieuwere auto's waar achteraf xenon ingaat hoef je niet eens af te stellen, dan staan ze standaard al goed! Bij oudere auto's zoals golf 2 etc met die 'bouwlamp' koplampen is het zaak deze iets lager af te stellen dan standaard, dan verblind je niemand.
Heb al een heleboel sets ingebouwd en rijd zelf met orginele koplampen met xenon en nog nooit 1x een seintje gehad en rijdt 25.000 km per jaar met dat ding (golf 2). |
't Gaat ook vooral om de glazen lenzen van de koplampen zelf.
De meeste oude lenzen verstrooien het beeld heel erg, wat dus bij GOlf 2 vaak het geval is. Dan kan het inderdaad wel eens zijn dat je mensen wat verblindt. En dat vrachtwagens en dergelijke verblinden ligt vaak aan de verlaagde auto's van de forumleden. Ik merk het zelf ook als ik aan het stoplicht sta met iets van een busje ofzo achter me. Die schijnen dan precies in je spiegels. |
Heb het nu een paar weken in, het licht bevalt me echt goed !
Heb tot nu toe 1 tegenligger gehad die knipperde met de grote lichten. Verder nog niet iemand anders ! |
Een verbod op achteraf inbouw van Xenon zou de grootste onzin zijn.
Verblinding licht idd vaak aan verkeerde afstelling. Kijk maar eens naar de begin-periode van Xenon, toen ze langzaam aan steeds meer origineel in auto's geleverd werden. Het was bijna altijd verblindend, commentaar op Xenon was niet van de lucht. Tegenwoordig zie je haast geen verblindende Xenon meer. Ook ik heb eerder last van vrachtwagens e.d. omdat die de koplampen hoger hebben (Xenon of niet), dan van personen-wagens met Xenon. Laatst zag ik weer ergens een Golf Mk2 "schuiven" met Xenon, zag er super uit, en verblinde niet. :) |
Wel type koplamp is het meest afhankelijk,als je zon oude schijtlamp hebt met reflectie in glas is mis...
|
Wij hebben het in onze passat GT 35i met Dubbele Hella DE lampen met lensen.
Lampen zijn gewoon goed afgesteld en niemand knippert. Er is dus niks mis mee om het later in te bouwen. Als je de lampen maar goed afstelt heeft niemand last. Maarja, er zijn altijd wel mensen die (denken) er last van te hebben. Nou dan zet je maar een zonnebril op. |
naar mijn mening hoort xenon alleen in nieuwe auto's!
ik vind t wel mooi hoor, daar niet van. |
Binnen nu en een paar jaar word het verplicht xenon welke achteraf word ingebouwd perse met lenzen in te bouwen. Deze setjes zijn inmiddels ook verkrijgbaar.
|
Auto's vanaf 01-2007 mogen volgens de wet niet uitgevoerd worden met aftermarket xenon.
|
Laten ze maar eens bestuurders gaan bekeuren met defecte verlichting...of die zonder verlichting rijden met grijs weer....
|
in een grijze auto (vaak ook met grijs haar..). Die zie je echt zo makkelijk over het hoofd.
|
Quote:
dit mag wel mits deze is uitgevoerd met een automatische in hoogte verstelbaarheid van de koplampen, dus niet in de auto te regelen, |
+ koplampsproeiers.
|
Quote:
waar het volgens mij dan meestal misgaat is met intimidatie (lees goedkope) koplampen, meestal helder met kruis enzo. Daar is gewoonweg geen lichtbeeld mee te krijgen! Ik rijd ook al 2 jaar met Xenon in de type 1 zonder probleem, gewoon orginele lampen en het set niet te scherp afstellen, is ook niet meer nodig met de meeropbrengst die je al haalt. |
intimidatie????? :lmao:
|
:D :thumbup:
|
Felle lampen kunnen heel intimiderend overkomen :D
|
All times are GMT +1. The time now is 17:11. |