klopsensor
Hoi, weet iemand of de klopsensor van een vr6 hetzelfde is als die van een 16v pl motor ?
Ik weet dat de stekker anders is maar zou ik daar gewoon de golf2 stekker op kunnen zetten ? Of weet er iemand een klopsensor uit te halen ? Kan me ook iemand uitleggen wat de klopsensor prcies voor een functie heeft ? Hoop iets te horen. |
http://www.autowoordenboek.nl/php/p...word=klopsensor
Een klopsensor (of detonatiesensor of pingelsensor ) is een midden in de luchtinlaatleiding gemonteerde sensor met een piëzo-elektrisch element , dat eventuele trillingen als gevolg van het kloppen omzet in 'alarmerende' elektrische stroompjes die bij de elektronische regeleenheid als het ware alarm slaan. Deze regeleenheid treft daarop maatregelen door bijvoorbeeld het ontstekingstijdstip tijdelijk later te zetten. |
Kan ook opt blok gemonteerd zitten
Als dat zo is moet je hem wel met het juiste moment[nm]vast zetten Ik weet dat er bij de 16v 2 verschillende zijn en alle 2 een met een ander moment vast staan Uitleg van de werking :thumbup: :thumbup: |
Quote:
Bij de Golf2 GTI G60, word deze aangetrokken met 20Nm Maar er komt meer bij kijken om deze te controleren. De vacuüm darm aan de digifant moet uitgetrokken worden. De digifant aangekoppeld worden aan een V.A.G 1274 meettoestel met een vacuüm darm. Het is een heel procedure rond, :rolleyes: |
All times are GMT +1. The time now is 17:17. |