Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   GTI remmen op de Jetta (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37826)

JurjenV 27-12-2007 11:40

GTI remmen op de Jetta
 
Aangezien ik nieuwe schijven en blokken nodig heb wil ik hier gti schijven en blokkies opzetten. Welke moet ik dan naar vragen bij ASD?

golf mkII 16v 27-12-2007 11:48

Zitten er nu VWII klauwen op?
Zo ja dan moet je schijven hebben 239X20
En bijpassende blokken2 grote en 2 kleinere

JurjenV 27-12-2007 11:50

Er zitten gewoon standaard klauwen op (achter trommels) ja.

Want had begrepen dat deze remmen beter zouden moeten remmen oid?

golf mkII 16v 27-12-2007 11:58

De schijven van een GTI zijn inwendig geventileerd [rijd iets sportiever met een GTI]voor de koeling
Qua remmen maakt niet zo verschil,oppervlakte van het materiaal is gelijk
Wil je steviger remmen moet je groter gaan
Dus als je een stevige remmer bent zou ik voor die van de GTI gaan

JurjenV 27-12-2007 11:59

Nja, ze zijn iets minder sponzig is me verteld :redface:

Maar groter zal zo 1 2 3 niet gaan passen neem ik aan...

golf mkII 16v 27-12-2007 12:01

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Nja, ze zijn iets minder sponzig is me verteld :redface:

Maar groter zal zo 1 2 3 niet gaan passen neem ik aan...

Moet je van een G60 alles gaan over bouwen[280 schijven en een grotere zuiger]
Sponzig ligt aant ontluchten

Domi 27-12-2007 12:41

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Moet je van een G60 alles gaan over bouwen[280 schijven en een grotere zuiger]
Sponzig ligt aant ontluchten



Sponzig kan ook aan het type en merk remblokken liggen.

Jetta MaNiA 27-12-2007 18:39

Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren. Wytze had dit destijds ook met mijn Jetta toen hij dit gemonteerd had. Auto wilde geen kant meer op, zat echt heel erg vast.

Klauwen moeten volgens mij helemaal schoongemaakt worden, of in ieder geval de zuiger opgeschuurd/gepolijst. Maar PB Wytze anders even, die weet precies hoe het moet.

Domi 27-12-2007 19:21

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren. Wytze had dit destijds ook met mijn Jetta toen hij dit gemonteerd had. Auto wilde geen kant meer op, zat echt heel erg vast.


Slecht onderhoud noemen ze dat ook wel ;)

Alberto 27-12-2007 19:51

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren.

geen last van
ik heb sins ik de jetta weer heb van mijn broer 16 v remmerij er opzitten
nooit las van vastzittende remmen gahad ;)

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Sponzig ligt aant ontluchten

of oude olie ...veel vocht er in :thumbup:

Jurgen Santana 27-12-2007 21:27

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren. Wytze had dit destijds ook met mijn Jetta toen hij dit gemonteerd had. Auto wilde geen kant meer op, zat echt heel erg vast.

Klauwen moeten volgens mij helemaal schoongemaakt worden, of in ieder geval de zuiger opgeschuurd/gepolijst. Maar PB Wytze anders even, die weet precies hoe het moet.


Als je zo redeneert loop je iedere keer dat je remblokken vervangt kans dat je klauwen vast komen te zitten:D

jettaracing 27-12-2007 22:23

Quote:
Originally Posted by Domi
Slecht onderhoud noemen ze dat ook wel ;)


Slecht onderhoud is dat niet ,maar als je dikkere schijven monteerd met iets dunnere blokken ,dan komt de zuiger verder naar binnen dan met de originele schijven en blokken .
Op zich kan dit best maar ,zeker als de klauwen als wat ouder zijn , wil er wel eens een roestrand of dergelijke op de zuiger komen ,en als je dan de zuiger inperst kan hij vast gaan (blijven) zitten .
Gewoon even goed schoonmaken ,eventueel even een nieuw revisiesetje erin (stofhoes en zuigerrubber ) en dan gewoon monteren .
@ JurjenV ,je kunt bij asd gewoon een remschijfset met bokken bestellen van een gti bouwjaar 87 ,dan komt het wel goed ,die hebben dezelfde klauwen .
Mits je de VWII klauwen erop hebt !!!
Als je een 1,3 hebt zullen er kleinere remklauwen opzitten en kan het niet !Dan zul je VWII klauwen moeten monteren ,evenals een andere vacuum rempot en hoofdremcilinder .
En rij dan ook meteen even naar alberto om een achteras met schijven ,als je toch bezig bent ;)

Kortom ,kijk eerst even welke remklauwen erop zitten

JurjenV 27-12-2007 23:20

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Als je van standaard remmen naar GTI gaat loopt je grote kans dat je remklauwen vast gaan zitten. Omdat ze gewend zijn op een ander bereik te functioneren. Wytze had dit destijds ook met mijn Jetta toen hij dit gemonteerd had. Auto wilde geen kant meer op, zat echt heel erg vast.


Even de remmen in de WD 40 :screwy:

Vroegah met de scooter per ongeluk wel eens meegenomen met poetsen :redface: Dat stresst aardig als je een kruispunt nadert :D



Ik heb de VWII, weet ik bijna zeker.

Staat me iets bij dat bij het ontroesten en verven dit ben tegengekomen, kan dat kloppen? Dat staat er dan op?

@ Wytze, zo'n achteras graag ja, maar is een beulig vol werk en heb de auto nodig...

breadfan83 27-12-2007 23:24

Klopt, er staat gewoon VWII op de klauwen als je de goeie hebt.
Staat het er niet op, heb ik nog wel een setje of twee liggen voor weinâgh. :D

JurjenV 27-12-2007 23:34

Nja, ik moet gewoon dit spul vervangen dit weekend, beetje ijzer op ijzer nu linksvoor :(

Gijs 28-12-2007 00:04

Een achterasje verwisselen is niet zoveel werk hoor. Schokbrekers los, 4 bouten, remleidingen en de hele flikkerse boel valt er onderuit ;)

Ververs je remolie ook eens, dat zal het sponge-bob effect ook aardig oplossen :)

Alberto 28-12-2007 08:45

Quote:
Originally Posted by Gijs
Een achterasje verwisselen is niet zoveel werk hoor. Schokbrekers los, 4 bouten, remleidingen en de hele flikkerse boel valt er onderuit ;)

Ververs je remolie ook eens, dat zal het sponge-bob effect ook aardig oplossen :)

:D zaterdag werk al met al :D :thumbup:

jettaracing 28-12-2007 09:47

Dan meteen even de remslangen vernieuwen (je kunt er dan mooi bij ) en eventueel een paar nieuwe remleidingen ,is op een zaterdag wel te doen hoor ;)

JurjenV 28-12-2007 19:05

Ja maar dat is de bedoeling niet haha :D

Morgen even naar ASD in Leek, eens kieken of ze wat hebben voor me.

breadfan83 29-12-2007 06:11

Maareh... veel belangrijker... moet je die remmen van mij nou hebben of blijf ik met de zooi zitten? :D


All times are GMT +1. The time now is 03:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.