Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Christiaan's nieuwe Golf II (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=37338)

chris_vw89 11-12-2007 20:52

christiaan's Golf mk II..

Foto's zeggen meer als duizend woorden:P

Groetjes :D

chris_vw89 11-12-2007 20:53

Update!

ff een kleine update..

Aangezien ik de golf nu hoog :D en droog heb staan, zal ik ff wat foto's posten waar ik op het moment mee bezig ben en ben geweest..

Achterplaat van roest ontdaan en in de primer gezet, tevens de bumper eraf gehaald om er makkelijker bij te komen..komt toch een ander setje op

Ruitenwisser plat gelegd.

Die gruwelijk lelijke NL sticker verwijderd, tevens ook de kit van de kentekenplaathouder..zie vorige foto's

motorruimte links..al wel schoongemaakt :D

motorruimte rechts..nog niet schoon, maar zoals jullie zien moet ik de accuplaat nog ff fixen, lassen.

En het nieuwe vooraanzicht :cool: , kan nu makkelijk bij de accuplaat en kan zo tevens de versnellingsbak er makkelijk onderweg schroeven. Aangezien er straks toch een nieuwe voorbumper en grill lijst op komt.

Zoals jullie zien, hoog op de poten :D

Het eerst volgende wat er gaat gebeuren, nieuwe koppelingsset..

Arne 11-12-2007 21:37

leuk ding, is het een C of een CL? Ook een volledig bruin interieur?

chris_vw89 12-12-2007 16:06

Quote:
Originally Posted by Arne
leuk ding, is het een C of een CL? Ook een volledig bruin interieur?

Het is een C:P helaas zit er bij deze geen bruin interieur in..was dat maar waar..zit origineel grijs interieur in, maar op moment een manhattan..

Ik ben nu dus nog op zoek naar een bruin/beige interieur, mocht je nog tips hebben arne?

DfS-Golf 12-12-2007 16:56

Quote:
Originally Posted by chris_vw89

Ruitenwisser plat gelegd.

ik wil mn ruitenwisser ook zo plat :(

MK2_Grado 12-12-2007 17:21

Ziet er goed uit man;)

succes verder!

mark_84 12-12-2007 18:07

leuke basis voor oldskool

heb een precies dezelfde gehad :tongue: zelfde kleur enz

succes verder ermee

René 12-12-2007 18:14

Goed bezig. Wat zijn je plannen ermee?

chris_vw89 12-12-2007 21:20

ik ga als eerst een nieuwe koppelingsset opgooien..

dan komt er een retro interieurtje in..ik heb 1 op het oog..

verlagen, ongveer 6 cm dmv supersport schroefset..moet wel subtiel blijven

BK customs einddemper met RVS S bochtje

en ronal turbo's of iets soortgelijks..

en alle details bijwerken en spuitwerk achter..

komt goed dacht ik zo

chris_vw89 22-01-2008 17:14

Update! 22-01-2008

Ik heb voor 2 weken terug de ouwe rat van Vinyard gekocht..Deze deent als donor voor mijn Golfje, waaronder het interieur, us achterlichten, plaatwerk als reserve enz.. Hierbij wil ik jullie natuurlijk de fotoreportage van het demonteren niet onthouden..Dus neem een kijkje en geef reactie

Bij Joris, afscheid van die ratte.

Op de bokken :mrgreen:

Gr christiaan..nu nog naar de ijzerboer.. zie mijn verkooptopic voor overgebleven exclusieve RAT/retro onderdelen!!

Gijs 22-01-2008 19:22

Was dat ding zo slecht dat je 'm gesloopt hebt?
Iig reserve onderdelen genoeg :D

chris_vw89 22-01-2008 19:49

hij was wat carroserie niet slecht, alleen blok was bij joris kapot gelopen..en ik had alleen een aantal onderdelen nodig..vandaar..

Tjaap 22-01-2008 20:04

Quote:
Originally Posted by DfS-Golf
ik wil mn ruitenwisser ook zo plat :(

asje van de motor afhalen en 180 graden verdraaid er weer op zetten.
ruitenwisser losmaken. goed zetten en klaar

Pedaalemmer 22-01-2008 21:53

Enige en beste manier om te zorgen dat je genoeg reserve onderdelen hebt :D

Erik 22-01-2008 21:55

Quote:
Originally Posted by Tjaap
asje van de motor afhalen en 180 graden verdraaid er weer op zetten.
ruitenwisser losmaken. goed zetten en klaar
Waarom? Ruitenwisser verzetten is toch voldoende of zie ik hier nu iets over het hoofd?

JurjenV 22-01-2008 22:30

Quote:
Originally Posted by Erik
Waarom? Ruitenwisser verzetten is toch voldoende of zie ik hier nu iets over het hoofd?

Jup, hij moet niet precies andersom draaien, niet van links(onder) naar rechts maar van rechts(onder) naar links

FGizmoS 22-01-2008 23:35

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Jup, hij moet niet precies andersom draaien, niet van links(onder) naar rechts maar van rechts(onder) naar links

Bij mij is het niet nodig het asje 180 graden te verdraaien. De ene keer komt de wisser recht en de andere keer mooi plat :D Vraag me niet hoe het komt, ik vind het gewoon maf. De ene dag plat en de andere dag recht :screwy:

Tjaap 22-01-2008 23:37

Quote:

ligt er aan of je je raam wil wissen of je nummerbord

Erik 22-01-2008 23:43

Quote:
Originally Posted by Tjaap
ligt er aan of je je raam wil wissen of je nummerbord
Heb in de tijd dat de wisser erop zat altijd gevochten met dat ding. Kon er niet mee overweg. De ene keer stopte hij op 12 uur daarna mooi weer op half 3. :screwy: Was geen beginnen aan.

Maar als je hem tot in zijn onderste stand laat gaan en je verplaatst dan de wisserarm dan naar 'plat' is het varkentje toch gewassen? Heeft dan toch niks meer te maken met nummerbord schoonmaken of niet :tongue:

Gertjan 23-01-2008 01:14

Quote:
Heb in de tijd dat de wisser erop zat altijd gevochten met dat ding. Kon er niet mee overweg. De ene keer stopte hij op 12 uur daarna mooi weer op half 3. :screwy: Was geen beginnen aan.

Maar als je hem tot in zijn onderste stand laat gaan en je verplaatst dan de wisserarm dan naar 'plat' is het varkentje toch gewassen? Heeft dan toch niks meer te maken met nummerbord schoonmaken of niet :tongue:

Bij mijn Golf zit er een interval op, en als je hem dus op standje plat zet, gaat ie automatisch weer naar standje omhoog. (and so on)

All times are GMT +1. The time now is 14:15.