Wielvlucht en uitlijnen?! HELP!
Hallo forumleden!
Ik heb onlangs mijn schroefset gemonteerd. De fusees zijn los geweest, dus uitlijnen moet nu ook gebeuren. Nu las ik in "de vraagbaak Golf/Vento 1991-1993" op blz. 175 dat de wielvlucht wordt afgesteld door eerst de fusee-bouten iets te lossen en daarna een VAG-hulpstuk tussen het fusee en een ander onderdeel(?*) te plaatsen. (*de tekening was mij helemaal niet duidelijk...) Dit hulpstuk kan je dan vervolgens in lengte variëren, waarmee je de zijdelingse hoek (=wielvlucht) van het fusee kunt instellen. Hierna moeten de fuseebouten weer vast worden gezet. (dit is wat IK eruit kon opmaken...) Nu heb ik ooit een Golfje II laten uitlijnen, maar in mijn herrinnering hebben ze toen alleen aan de spoorstang vóór gedraaid... en volgens mij geen fusee losgedraaid en/of afgesteld... (het is wel al weer 10 jaar geleden... :tongue: ) Wie kan mij hier meer over vertellen? Als ik zeg dat mijn auto "uitgelijnd" moet worden, is het dan klaar? Of is "wielvlucht" weer iets totaal anders en moet dat óók nog gebeuren? Om eerlijk te zijn, begrijp ik het niet helemaal... (helemaal niet...:screwy: ) Kortom: alle info is welkom!: P.S. Wie weet er een goed adresje in de omgeving Haarlem/ Beverwijk (NH)? |
Gewoon ergens laten uitlijnen, wel ergens waar ze er verstand en de apparatuur er voor hebben.
|
Nee, voor uitlijnen word alles goed gezet.
|
Wielvlucht is het zelfde als camber, misschien dat dat het wat duidelijker maakt. ;)
Negatief camber: /----\ Positief camber: \----/ Neutraal (?) camber: |----| De standen zijn van voor of achteren gezien. En inderdaad, gewoon laten uitlijnen, dan doen ze dit ook gelijk. |
All times are GMT +1. The time now is 10:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.