Kan het kwaad?
Moggel,
Even een korte, toch simpele, vraag. Kan het kwaad als ik een tikkende klepstoter lekker laat tikken? Ik heb er al verse olie inzitten en een goedje speciaal voor het reinigen van hydro klepstoters maar ik blijf getik horen. Ik heb namelijk nu even geen zin om me klepstoters te vervangen dus vandaar dat ik me dit afvroeg. |
vertelt er is bij over wat voor een motortje het gaat ;) !?
gr. Martijn |
Volkswagen, wie anders. :D
Volgens mij tikt het merendeel van de Volkswagens wel een beetje (veel), vooral met dit weer. Goed is het niet echt, maarja... |
Ligt niet aan het weer, toen ik hem kocht was het ook al zo en toen was het warmer als nu.
Het gaat om een TD blok met motorcode 1V |
die van de vrouw rijd er al zeker 50000km mee rond
Is best iri maar het went:D |
|
Quote:
Als er veel stoters tikken zou ik de oliedruk ook maar eens controleren. Of mischien heb je erg dunne olie in je motor zitten. Dan tikken ze ook wat harder. |
Quote:
een diesel dat tikt? nooit van gehoord :D |
De mijne tikt als een trekker! Nieuwe klepstoters zitten er net in, maar nam het tikken niet weg :D Lekker door laten hameren dus.
|
Quote:
Hoge kilometerstand of oliedruklampje dat wat later uitgaat? Dan kunnen het de drijfstanglagers zijn die je hoort. |
Kilometerstand weet ik niet, en oliedruklampje gaat netjes op tijd uit. Het blok is helemaal uitelkaar geweest, en alles leek goed. Alleen heb ik dus een SDI blok omgebouwd naar mechanisch. Kan zijn dat het een samenloop van omstandigheden is, mechanische pomp en ander inlaatspruitstuk. Verstuivers zijn naar mijn weten nog goed.
Of de klepstoters hebben te veel ruimte in de kop, dat het blok toch flink afgeronseld is. |
Die van mij staat op pakweg 340.000 kilometers.
Voorlopig loopt die nog ik hoop dat dat zo blijft, hij heeft ook net de roettest achter de rug en het overleefd. Olie die erin zit is 10w40 van Elf, redelijk recent vervangen dus dat zou goed moeten zijn. Olielampje gaat na het starten na 1 of 2 keer knipperen uit dus dat lijkt me ook goed. |
die van mij tikken ook al meer dan 100.000 km, maar gaat dat tikken van jou ook over als je het motorblok meer toeren laat draaien, anders kan er ook iets anders aan de hand zijn, een vriendin van mij had hetzelfde geluid vertelde ze, (heb het getik van mij laten horen) maar daar was haar krukas krom, dus als het bij hogere toeren weg gaat dat getik dan is er niets aan de hand, maar als het altijd zo is zou ik toch even misschien de krukas deflecties gaan opnemen om te kijken of dat wel goed is, succes
|
Die van mij heeft het ook al een aantal jaar hoor ,ik heb ook een td 1V motor in de rode jetta ,en daar tikt ook een klepstoter van.
Soms is ie een tijdje stil ,maar soms hoor je m vaker ,bij hoge toerentallen gaat het weg . Ik zou er al een hele tijd nieuwe klepstoters in zetten ,maar zolang hij t zo goed blijft doen .... Zolang het niet te ernstig word kun je er best mee rijden ,die van mij heeft nu zo'n 350.000 km erop zitten |
En natuurlijk niet te lang met je olie blijven rijden, regelmatig verversen.
Zelf doe ik er om de 10/12.000 km nieuwe olie in..... (dus tja, bijna 5 keer per jaar :D) |
Goede vriend van me had het ok in zijn golf 3 tdi, na 400 km blok in de soep. geld niet voor elk diesel blokje.
|
Quote:
Ja ik doe elk jaar nieuwe olie, ik heb hem nog niet zo lang dus ik heb pas 1 keer olie vervangen. Ik rij dan wel diesel maar zoveel kilometers in een jaar maak ik niet. Quote:
Ja hij tikt bij mijn nu al een tijdje, al meer dan 400 kilometers, het gaat gewoon goed tot nu toe. Hij loopt goed, geen vreemde problemen verder alleen dat getik dus. |
Quote:
:D Volgens mij is ie bij de rest nog niet gevallen. :tongue: |
Quote:
:D slaat al nergens meer op :tongue: |
Quote:
Regel 3. :) |
All times are GMT +1. The time now is 10:54. |