Alweer wat!
Ik heb het weer gesloopt.
De symptomen vandaag zijn: - Motor loopt, zo ver is het nog in orde. - In z'n vrij geen rare geluiden, op zich prima. - Als ik hem in versnelling zet en wil wegrijden blijft de auto op de plek, ratelt, geeft WEL snelheid aan, maar doet verder niks. - Het oliepijl staat wat laag, al weet ik niet 100% zeker of dit iets van vandaag is. Twee weken geleden stond het pijl in ieder geval nog prima. - Onder de bak zit nogal wat olie. - De achterkant van de auto is helemaal bedekt met oliedruppels. - Ik heb slechte zin. Update: - De flens die uit de bak komt en naar de aandrijfas gaat draait. De as zelf wiebelt alleen een beetje en lijkt los in deze flens te liggen. Als iemand me kan vertellen wat er aan de hand is, hoe ik het maak, en wat het kost hoor ik het graag. Ik heb geen zin meer om onder de auto te gaan liggen in de vrieskou en dagenlang te zoeken en schelden zonder dat ik er echt iets mee opschiet. Mijn dankbaarheid is giganormous! |
-Het feit dat de auto wel snelheid aangeeft duidt erop dat de uitgaande as van de bak wel draait.
-Het feit dat de auto stil blijft staan duidt erop dat de aandrijfassen niet draaien. Dus ik denk dat je het richting differentieel/aandrijfasflenzen moet zoeken. |
denk ook dat je differentieel de pijp aan maarten gegeven heeft.....
|
Het differentieel kapot en een gat in de bak
Andere bak eronder en rijden maar weer |
Thanks, nieuwe bak regelen dus. :(
Welke bakken passen er allemaal aan een NZ motor? 1.3 monopoint met 40kwW / 54pk. Er zit nu een 5-bak aan, en dat hou ik het liefst ook zo. Als iemand nog een goede bak heeft liggen laat ie het ook maar even weten aub. |
Een 085 bak dus
Check eerst eens onder de auto of er niet gewoon een aandrijfas los ligt... |
Quote:
Had ik al nagekeken, maar dat was het niet. Dalijk eerst maar even de auto gaan ophalen zodat ik het bij daglicht nog eens beter kan bekijken, maar denk dat dat wel in orde is. Nu weet ik in ieder geval wel welke bak ik moet hebben, danku Sjamp. |
Kan dit trouwens ook de reden zijn dat de hele auto rammelt als een malle als ik een bocht naar rechts neem met een beetje tempo? De wegligging is dan ook wat minder dan optimaal...
Ik merk al een tijdje dat de auto wat trilt. Als je het stuur goed stevig vast grijpt is dit weer redelijk weg, maar ik krijg me d'r effe een partij gespierde armen van! :eek: Bij bochten naar links schijnt daarentegen weer alles in orde te zijn. Het trillen is weg en de auto heeft prima grip. Edit: Ik heb het forum nog even doorzocht, en blijkt dat de bak vooral geleverd is op de Polo 2/2f/6N en de Golf 3. Iemand die dit kan bevestigen? Verder stond er in dit zelfde topic dat een 8N bak ook zou moeten voldoen. Moet ik hier verder nog wat voor aanpassen? En verandert er zo wat in de schakelverhoudingen? Of past dit gewoon niet? |
vrouwtje van mij heeft een jetta 1.3 nz met 5-bak... ik kan effe de bakcode voor je kijken morgen bij daglicht......
|
ik zou eerst de auto opkrikken
allebij de voorwielen van de grond af en een slinger geven aan de wielen en kijken of de assen allebij draaien en dan ook vooral op de flenzen van je bak letten lijkt mij namelijk eerder een kapotte homokineet |
Quote:
Idd klinkt als een verotte gaykineet. Lijkt mij 1 van de binnenste. |
auto gaat niet meer vooruit staat er hier boven..... dus niet echt die homokyneet..... dan zou de auto nog rijden....
|
Quote:
Oh ja? hieronder een kapotte homokineet, en de auto kwam geen millimeter vooruit :D |
Quote:
En alles zit onder de olie Heb het ook mogen mee maken Is een vieze stink bende Chris succes met de reperatie :thumbup: Even [doppel wobber] er bij pakken en de verhoudingen van de bakken vergelijken |
Quote:
Als een homokineet echt helemaal kapot is, komt de auto geen milimeter meer voorruit. Dat is logisch omdat er een differtieel zit gemonteerd in de versnellingsbak. :screwy: Eers de juiste diagnose stellen, kan de bak zijn. Maar ook en kapotte homokineet, of zelfs de koppeling kan kapot zijn! Vaak genoeg meegemaakt dat hij gewoon schakelde maar niet voorruit wou komen, doordat de koppeling helemaal versleten was. Dus omhog krikken die golf! :eek: |
Quote:
Morgenvroeg, dalijk, zondag ochtend... whatever, ga ik hem ophalen. Zou de koppeling van het een op het andere moment de geest kunnen geven? Die is namelijk al een flinke tijd verrot aan 't doen, en 't schakelen gaat alles behalve makkelijk... Ik zal in ieder geval alle tips die hier zijn gegeven even doorlopen voor zover ik er dit weekend nog aan toe kom, te beginnen met de minst drastische. Om nog even duidelijk te maken wat precies is gebeurd: - de auto rammelde meer dan anders, en dan vooral in bochten naar rechts. - hierom ben ik er bij een benzinepomp even af gereden om onder de auto te kijken. - Toen ik niks kon vinden en weer weg wilde rijden begon de auto na een meter of tien hevig te rammelen en hield ontzettend in. - Dus weer langs de kant gezet, en toen ik meteen hierna weer wilde wegrijden weigerde ie dienst... de auto. Als ik er morgen niet meer aan toekom, en het blijkt inderdaad de bak te zijn, zal ik komende week als ik weer in Arnhem ben wat info over de verschillende bakken verzamelen. Hopelijk is het niet nodig, maar als het wel zo is weet ik tenminste precies in welke auto welke bak geleverd is en welke ik kan gebruiken voor de Golf. In ieder geval al allemaal bedankt voor de tips. :hug: |
lijkt er inderdaad op dat je de homokineet aan de binnenkant kapot hebt,met dat verlagen word het alleen maar erger omdat de stand ervan veranderd,ma ja dat weet je mischien wel,en anders kun je aleen maar de bak vervangen,zet er dezelfde op is toch goed,ik heb ook een 13i tje nz en ik vind de verhoudingen goed.
en zellissen dan voor een bakje? heb je trouwens niet meer zoun 16v spoilertje liggen wat je voor eronder hebt zitten? |
Net even de auto op gaan halen, en ze staat gelukkig weer in de straat. Grote dank aan aanhangwagen verhuur RouteN276 voor het verhuren van een aanhanger op zondag, zonder reservering. Hele fijn dingetje, en hij ging ook nog lekker laag. Heb de auto niet eens omhoog hoeven schroeven, alleen de lip heeft flink wat geschraapt... doet ie anders noooit. :D
Ook dank aan mijn pa, die gelukkig wèl een BE rijbewijs heeft en voor me wilde chaufferen. Wat ik net trouwens merkte toen ik de auto al duwend file-parkeerde, is dat er ook iets rammelt links voor. Nu hoop ik eigenlijk dat dit de homokineet is die ermee is opgehouden. Als ik er dalijk nog zin en tijd voor heb kruip ik er nog wel even onder. Quote:
Haha, Zelissen... hele goeie kerel, die Toontje, maar de prijzen die hij zich de laatste tijd vraagt zijn een beetje absurd. Ik ga geen 100 euro betalen voor een bak van een 1.3 Golf 2. Die blokken kom je hier met bak en boom nog niet voor 50 euro kwijt. Denk trouwens inderdaad dat mijn eerste vrees, een kapotte bak, niet klopt. Hopelijk is gewoon de homokineet im Arsch. We gaan nog op onderzoek uit. Spoilertje heb ik nog wel liggen, maar niet zo een als bij mij d'r op zit. Bij die andere die ik over heb zijn de gaten dicht. Had ik ook geloof ik al ergens in je gevraagd topic gepost, maar kan me vergipsen. |
tja ik kan die topic niet meer vinden,volgens mij is ie er afgehaald,ma als je der een hebt liggen dan kom ik em wel halen,moet dat interrieur ook nog ophalen,bijna vergeten.
kijk maar wat uitkomt,liefst op een zaterdag als dat uitkomt voor je. mail me maar als ik het kan komen ophalen... ron_schelberg@hotmail.com |
Quote:
Klik ;) Zaterdag is mij prima. |
All times are GMT +1. The time now is 05:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.