paar vraagskes over T3 doka
ik ben van plan om mij een doka aan te schaffen,maar zit met een paar vragen in m'n hoofd.
1:welk is de beste motor van de doka, 1600 diesel 1600 Td of 1700 diesel? 2:er staat zo een half tussenschot tss de voor en de achterzetels,kan dat zonder probleem verwijderd worden of heeft dat z'n nut? 3:zijn er speciale dingen waar kmoet op letten bij een ev aankoop? grtz |
aanschaf
hallo ?,
Volgens mij is de beste motor de 1700d (KY vanaf 1987). betrouwbaar, zuinig. Echter lage top 1600td geeft wat meer porrie, verbruik hoger en betrouwbaarheid zeer afhankelijk van de rijstijl (koppakking, turbo alleen olie gekoeld). Beide motoren maken van de t3 geen snelheidsmonster. Volgens mij kan het tussenschot er tussenuit, maar zal wel de stevigheid bij een aanrijding aantasten. (is origineel ook zonder geleverd) Bijzondere zaken doka, Onderzijde laadbak kleppen, Corrosie luikjes onder laadvloer vloer van de bak nog heel Achtervering T3's kunnen een hoop hebben maar worden regelmatig overbeladen wat de vering niet leuk vindt. Algemene zaken kijk op www.teedrie.nl Succes Jeroen |
motoren kunnen allemaal even slecht zijn... persoonlijke mening -> 1,6TD zou ik nemen.
bij een gewone bus is een schot een eis voor grijs kentenken, geen idee of het ook geld bij een dubbelcabine, ik gok van niet maar het is het checken waard. Tussenschot kun je verwijderen door de puntlassen door te boren. Succes met je keuze |
1700D is het beste zeggen de meesten. 1600TD is de snelste, maar ook de slechtste. 1600D is ook goed, maar erg traag. Wel zou ik kiezen voor een goede 1600TD ;) Of 1 van de andere icm een 5-bak, dat scheelt namelijk al een heel eind vergeleken met een 4-bak.
|
bedankt allemaal,
heb ondertussen een doka van 91 opt oog is een 1700 diesel met een 5-bak. is een nette wagen,alleen verbruikt de motor veel water zegt de verkoper. cilinderkoppakking? grtz |
All times are GMT +1. The time now is 06:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.