![]() |
originele vw radio (1980) versterken?
Moi,
Ik zou graag wat meer geluid uit mijn radio willen krijgen... ![]() Nu zal het zwakke signaaltje iets versterkt moeten worden om wat mooier geluid te krijgen. Maar ik heb alleen maar 2 uitgangen voor de luidsprekers... Geen tulp o.i.d. Hoe pak ik dit het beste aan? Is hier iets speciaals voor te krijgen? |
Een moderne radio in je dashboardkastje maken :)
|
nooit van mn leven!
|
er zijn versterkers die je op de speakeruitgang van je radio aan kan sluiten om zo je signaal versterken !!
en ik heb er ook nog 1 liggen :D !! gr. Martijn |
En hoe gaat dat dan met de voeding voor die versterker?
|
Daar wordt het geluid niet echt beter op denk ik Sponzer... beste lijkt me gewoon setje goede speakers, of in dit geval 1 goede speaker :d... Of zou het minder schel en over-zn-toeren klinken met een versterker erachter?
|
goede speakers komen er sowieso in ;)
maar wil er gewoon wat meer vermogen door knallen ;) Komen namelijk maar 2 speakers in de koffer, net onder de hoedenplank. Anders moet ik mn interieur slopen... |
Quote:
heb hem nooit aangesloten ! maar er zit ook een + en - en een geschakelde + op ! gr. Martijn p.s. ik weet dat je radio geen geschakelde + heeft maar kan wel over kontactslot ! |
Er is een soort omvormer setje te krijgen waarmee je de luidsprekeruitgang draden kan omzetten naar een rca (tulp) uitgang .
Dan kun je daarmee een versterker aansturen . ![]() http://www.caliber.nl/product_info....products_id=208 deze dus . Heb ik jaren gebruikt toen ik nog opel reed ;) ,en geen radio met tulp had . Werkt goed ,en kost niet veel ,zo'n 20 euro of zo. Zo kun je zelfs met een oude stereo radio ,2 speakers aan sturen dmv je versterker . Edit , met een mono radio zou dit ook moeten kunnen . |
Dat is ja mooi spul :D
Weet je ook waar ik zoiets kan kopen? google levert niet echt veel op... Bedankt! |
Ik kan ze hier bij de plaatselijke automaterialen zaak wel krijgen volgens mij ,ik zal er morgen wel even langs rijden .
Kijk ik ook meteen even wat zoiets kost . |
Wat jij nodig hebt is een booster :)
uitleg Een versterker dus die op de luidsprekeruitgangen van een radio oid kunt aansluiten. Zijn nog steeds wel te koop. |
In de jaren 80 bestonden die boosters ook al. Philips, Blaupunkt en Clarion hadden ze toen al.
Misschien leuk om zo'n booster te zoeken? |
Euh,
Meer volume en een beter geluid zijn 2 heel verschillende dingen! Gewoon een goedkope versterker erachter plakken met een High-input. |
Quote:
He Arjan. Die caliber adapter heb ik bij ons op de zaak (Rijpma automaterialen) nog wel liggen. Kost €22.95 Gr Jan. ps Je moet dan nog wel stroomkabels naar de versterker leggen. |
da's mooi op tijd, heb laatst nog zo'n jaren 80 booster weggegooid. Zo'n 25 + 25 watt ding, van pioneer,haha....
|
Ben even wezen buurten bij de automaterialenzaak ,koste daar 21,95 ,en was wel op voorraad .
Dus dan moet het geen probleem zijn ,hiermee kun je dan ook een nieuwere versterker met tulp aansluiting aansturen . |
All times are GMT +1. The time now is 13:34. |