Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Welke schroefset onder polo1/Audi 50? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35457)

arno Derby 10-10-2007 11:29

Welke schroefset onder polo1/Audi 50?

Ik heb laatst ene Roel uit Oss gesproken over zijn Polo1 en hij vertelde dat het lastig was om een schroefset te vinden voor een polo1 maar hij had er 1 gevonden.

Ik weet het e-mail adres niet meer van deze jongen dus vraag ik het maar hier.

Welke schroefset zou je daar voor moeten pakken?

Gr Arno

J-9A-N 10-10-2007 11:58

KW maakt schroefsets voor de polo1-2-3
Kijk even op www.gkb-import.nl.
Dit is een groothandel,maar kunnen je doorverwijzen naar de dichtsbijzijnde
dealer.
succes :thumbup:

Gr Jan.

patrick 86c 10-10-2007 16:04

anders heb je fk ook nog.

mark2fpolo 10-10-2007 16:10

schroefsets genoeg, alleen goeie merken leveren schroefsets voor 86 en 86c types daardoor zijn ze vrij prijzig..

Je moet zoiezo 2 andere poten kopen of je polo een week of 2 in de lucht laten staan.. Je stuurt je poten op en daarvoor in de plaats krijg je andere poten met het schroefmechanisme erop.. een soort van statiegeld regeling..

Ik zou andere poten kopen van een polo 2 oid. dan raak je tenminste niet je zeldzame polo/audi poten kwijt..

Maar mag ik vragen waarom je een schroefset wilt??

jetta mk1 '82 10-10-2007 16:38

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Maar mag ik vragen waarom je een schroefset wilt??

ik denk om de hoogte precies af te kunnen stellen !?

gr. Martijn

arno Derby 10-10-2007 17:02

hee jongens bedankt.

Ik wil een schroefset omdat 4cm verlagen niet laag genoeg is met 13inch en als ik dan toch andere poten moet kopen, dus waarom dan geen schroefset? dan kan ik m ook precies zo afstellen zo als ik echt wil en zo dat ik er ook echt tevrede over kan zijn.

Maar dat opsturen en dan een andere terug krijgen had nog niet gehoord dus ga ik eens naar kijken.

Gr

mark2fpolo 10-10-2007 17:21

Ja het probleem bij een 86/86c type is dat het een volledige poot is mc fursen heet dat geloof ik..

Dus het schroefgedeelte moet erop gelast worden.. daarom moet je zeg maar je poten opsturen.. Deze worden dan ook behandeld tegen roest en dergelijken..

Maar de kans dat je dezelfde poten terug krijgt is minimaal..

Ik snap wel dat je een schroefset wilt om de juiste hoogte in te stellen, maar een schroefset loopt wel aardig in de papieren.. Je moet minimaal aan een 900 tot 1000 euro denken.. Ik zeg dan, waarom geen h&R cupkit voor een 3 a 400 euro.. Dan kan je veren en schokbrekers kopen in verschillende laagtes..

ik zag trouwens op die site die hier boven staat dat je schroefsets leveren vanaf 1980, die bovenste schotels + toplager is anders bij een oudere polo/audi.. Dat is ook een reden waarom ik niet de originele poten zou opsturen..

suc6

sander_beer 10-10-2007 17:22

je hoeft ze niet perse op te sturen bij fk maar toen in de tijd dat ik ze bestelde vroegen ze 400€ meer als je ze niet opstuurde
bij kw is dit ook t geval
denk dat de prijzen ondertussen nog omhoog zijn gegaan

arno Derby 10-10-2007 17:39

Oke. tja ik heb er nog helemaal geen haast mee maar ben gewoon eens aan het kijken wat er precies is. Omdat het geen losse poot is maar compleet met dat onderste huis er aan vroeg ik me dat dus af.

Maar bedankt allemaal en ik ga eens zoeken.

Gr

G-eert-40 10-10-2007 17:54

Quote:
Originally Posted by mark2fpolo
Ik zeg dan, waarom geen h&R cupkit voor een 3 a 400 euro.. Dan kan je veren en schokbrekers kopen in verschillende laagtes..

die heb ik ook onder mijn polo 2F. 60-40 mm verlaging, maar zakt nog wat door 10 a 20 mm bij veel gebruik. voor niet dagelijkse auto zal dat wel meevallen. maar denk ook als je op 13'' rijdt dat je toch wat lager wil om alles mooi aan te laten sluiten.

schroefsetjes zijn voor de 86c inderdaad erg prijzig!

grtz.

Berserker 11-10-2007 10:05

Heb ook altijd geschreeuwd dat ik een schroefset wilde onder de audi, maar mijn FK setje ligt gewoon goed, t extreme lage interesseert me niet eens meer, hij ligt nu laag, maar wel zo dat ik er nog zonder me zorgen hoef te maken kan rijden...

Het is gewoon heel veel geld, terwijl vaak een gewoon verlagingssetje hem al laag genoeg legt, ik heb toevallig de audi achter 2 cm hoger gelegd nu, omdat de band in de kas aanliep (met 2 man en volle tank over hobbel) zou gedacht kunnen hebben: dan rijd ik maar rustiger en ziet wel lager uit, maar dan ga ik liever voor t rijgenot...

berendd 11-10-2007 13:41

voor veel minder kan je het zelf doen...

zoon kitje bestellen:
http://www.rallydesign.co.uk/catalo....php?cPath=1358

en er gewoon op lassen.

goeie korte schokkers kopen, en veren in de sterkte die je wil hebben, zijn ook bij rallydesign te vinden.

buuntje 14-10-2007 21:31

ik heb mij een regelbare kw kit laten maken
kheb de poten opgestuurd naar kw duitsland
daar hebben ze er een draadbus opgelast en gegalvaniseerd + de nodige attesten.

martiepartie 15-10-2007 08:37

dan heb je zeker weten iets dat Tüv gekeurd is, dus voldoet aan de veiligheidsnormen voor op de weg.

Als je het zelf doet is dat nog altijd de vraag..

Als je veel constructieervaring hebt, is het wel het proberen waard! Goede link Berendd; als ik nog (ooit) eens geld over heb, wil ik het wel eens proberen te maken.

All times are GMT +1. The time now is 04:49.