mk2 GT
Wie kan mij het een en ander vertellen over de golf2 type GT. Het is dus niet een GTi en ook geen gewoon 1.3'tje ... maar wat is het nou wel ???
Ik meen me iets te herinneren van een 1.8 met schijfremmen, maar weet dat niet zeker. Wie kan me wat vertellen over de GT ?? |
schijfremmen voor en achter bedoel ik dan ...
|
1.8 90pk, motorcode is waarschijnlijk RN, monopoint injectie.
|
schijven voor en achter ?
|
Ja schijven voor en achter,
motorcode is trouwens GU of RP (niet RN zoals ik eerder vermelde) GU is met Pierburg 2E2 carb, loopt op super RP is Monojetronic en loopt op euro |
Das de GT4 neem ik aan? Niet iedere GT4 is uitgerust met rondom schrijfremmen. sommige hebben achter gewoon trommels
|
gt4 heeft ook geen schijven achter
|
Quote:
GT4 is K-jetronic met 90 pk trommels achter dacht ik. |
Quote:
klopt maar een gt4 heeft motorcode GX.. tenminste die van mij wel weet niet of daar verschil in zit |
Ik heb ook een GT uitvoering (een turbodiesel weliswaar) maar heb ook gewoon trommels achter :?
|
Kan kloppen ja, motorcode GX, dat is de Jettronic uitvoering, wat ik zo kan vinden zowel geleverd in K-Jettronic (volledig mechanisch) als in KE-Jettronic (electrisch meachnisch). De auto is dan in elk geval van voor juli 88
|
die van mij is een KE-jettronic van juli '88.. :P
|
Dat kan nog net :)
|
jep gelukkig wel ;)
|
schijven voor, trommels achter.
RP motorcode, 90 pk origineel. monopoint inj. Mooie sportieve auto, met kleine aanpassingen bijna even snel als een originele gti 8v |
Welke kleine aanpassingen zijn dat?
Heb ook een 1.8 met 90pk maar dan de cl moda versie...super blokje en nog aardig zuinig ook. Haal er 1 op 13/14 mee. |
Quote:
ben ik ook nieuwsgierig naar, die aanpassingen ik heb n GX in mn '86, rijdt ook zo'n 600 km per 45 liter idd. |
Quote:
Schijven rondom! M'n 1e auto was een MkII GT zie signature! :D |
Quote:
open luchtfilter, sportuitlaat en volgens mij nog wat met het spuitstuk, maar dat heb ik niet zelf gedaan. Met de open luchtfilter en een goede uitlaat krijg je een paar pk's extra en ook iets meer koppel. :cool: Betekent dat je wel in verbruik iets achteruit gaat, zeker als ik hem soms de sporen geeft. Haal gemiddeld 1 op 10-11 GT heeft origineel geen centrale deurvergrendeling volgens mij. |
All times are GMT +1. The time now is 18:16. |