Ruitenwissers werken niet!
Nou ik ben weer terug van vakantie! Auto hield zich prima op remlichtzekering en mijn ruitenwisser na!
De interval en stand 1 werken dus prima, maar op de snelste stand blijven de wissers meteen staan! Ze maken dus ook niet hun slag af, zoals normaal. Maar dit is dus alleen in de snelste stand! Zijn er hier meer ervaringen mee, dus is het een kwaaltje, iets defect, of ligt het aan een contactje of iets dergelijks. Heb het nog niet uit elkaar gehaald, omdat ik niet zo handig ben met stroom en dergelijke. |
Iemand?
|
Toen bij mijn Jetta de ruitenwissers het niet meer deden lag het aan het relais in de zekeringenkast.
Ik heb toen ff de contactjes schoongemaakt en ze deden het weer ! |
Quote:
Interval en normale stand werken nog wel... Alleen de snelle stand doet 't niet :confused: |
ik denk dat dit aan de hendel licht, ik heb ook eens zoeits gehand
|
of aan het konakt blokje achter op het contact slot ( of was dat zo met een golf 1 )
|
ligt aan de wisserhendel ,had ook zo'n geval met een passat toen ,en dat zijn precies dezelfde schakelaars
|
Quote:
Aha, hoe heb je dat toen opgelost? Opzich niet zoveel werk toch, nieuw hendeltje of moet er iets opnieuw aangesloten? |
ruiten wisser handel wissel moet het stuur er ff af
3 schroefjes los dan kabels er af trekken en nieuwe er weer op ....dan kan je wel marco :D |
Quote:
Ja ik zal me er vast wel mee redden dan, hopen dat dat het is :D |
ik had precies hetzelfde met de mk2. nieuwe hendel erop en klaar is marco :D
|
Quote:
Oooh, gewoon complete hendel vervangen dus, ik begreep het iets verkeerd eerst dus. @Alberto: kan je zaterdag even een hendeltje bij m'n vloerbedekking leggen? :D |
eerst ff 1 ritselen :D :thumbup:
|
Quote:
Jij hebt toch een hok vol met dat spul? Bijna nog een groter magazijn als bij de dealer :D |
Quote:
komt goed marco :thumbup: |
Nou dit was het dus niet, of alberto's hendel werkt niet naar behoren. Vandaag heb ik de hendel vervangen, maar het heeft nog niks opgelost.. Dus wie heeft er nog een idee? Of zou ik nog een andere hendel moeten proberen?
|
Relais 17 vervangen misschien? Die haalde ik er pas uit en toen kapte m'n ruitenwissers er ook mee (en daarna was het relais ook dood).
|
Quote:
Helemaal of ook alleen de snelste stand die kapte? |
Helemaal, dat wel.
Maar misschien toch goed om even te proberen. Wie weet, werkt het! :) |
Quote:
Bedankt voor de tip! Zal er eens naar kijken binnenkort. Anders nog tips? |
All times are GMT +1. The time now is 15:34. |