Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   motortwijfel (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35105)

marcel77 27-09-2007 09:29

motortwijfel
 
He hallo iedereen hier,

Ik ben Marcel Bethlehem, woon in Warffum, en heb een VW Jetta diesel MK II.

Ik ben hier net nieuw, en om gelijk maar met de deur in huis te vallen, ik heb mijn koppakking lek, en nu zit ik te twijfelen of ik een turbomotor ophaal voor hem of gewoon een andere koppakking met alles erop en eraan.

De prijs is ongeveer gelijk, want ik kan aan een turbo diesel motor komen voor 200 euries (van de sloop)

Ik hoop snel een reactie te krijgen, alvast bedankt.

vwleusden 27-09-2007 10:51

Je weet niet wat je koopt op de sloop ;) Ik zou zeggen, koppakking vervangen en motor van de sloop erbij kopen en die reviseren en daarna erin hangen :rock:

Ron mk1 28-09-2007 07:12

Ik heb eventueel nog een 1.9 td motor liggen van een golf mk3.
Hier zit al een versn. bak bij voor in een mk2 incl de steunen.

Motor loopt prima, prijs 400 euro. Maar je eigen motor maken is natuurlijk goedkoper.

marcel77 28-09-2007 07:34

Ja ik heb gisteren nog wel even bij die motor gekeken op de sloop, maar ik had er geen goed gevoel bij dus ik heb de kop eraf gepakt, en die ligt nu bij een revisiebedrijf om te vlakken en af te persen.
Ik hoop alleen dat alle moeite niet voor niets is geweest want er zit namelijk een kras in een van de cilinders, maar ik denk dat ie er al in gezeten heeft, en hij heeft er voor die tijd ook goed om gelopen.
En daar komt bij dat als ik een turbomotor erin zou hangen dat ik alle leidingen en slangen er ook bij moet hebben, en als ik mij niet vergis een ander luchtfilterhuis, en het eerste gedeelte van de uitlaat.
Maar als het goed is kan ik vandaag de kop weer ophalen.

En dan kan ik binnenkort met de kachel bezig, want daar zit ook ergens een lek in, aan de binnenkant. Want het werd laatst een beetje mistig in de auto en aan de passagierskant werd de vloer nat. Dus dat is het volgende project. Misschien heeft iemand daar nog tips voor?

Zo gauw als de jetta weer klaar is zal ik even een paar foto's maken, en zal ik mij even voorstellen in het nieuwe leden gedeelte.

Groeten Marcel

jettaracing 28-09-2007 21:54

Die lekkage binnen in je auto is je kachelradiateur ,die gaan vaak stuk
Zit in een avondje zo weer een nieuwe in :thumbup:

marcel77 30-09-2007 18:56

Zo heb vandaag de kop weer op het onderblok gezet, en nu ben ik erachter gekomen dat de zuigerveren waarschijnlijk ook versleten zijn.

Hij bouwt zoveel carterdruk op dat de olie er boven bij de peilstok weer uitkomt, dus dat is niet goed.

En ik heb de auto nog geen maand, dus ik ga morgen terug naar de garage waar die weggekomen is. Kijken of ik mijn geld weer terug krijg. hij heeft me de auto voor goed verkocht met alleen een lekkage bij de waterpomp.

Gijs 30-09-2007 19:25

Lekker, lijkt wel een degavu. Ik ben uiteindelijk voor een TD gegaan. Hoop voor je dat je iets bij de garage kunt regelen, maar echt garantie zul je niet hebben. :(

Succes! Anders een TD... Inbouwen is een eitje, zeker in een Type2 Jetta :)

jettaracing 30-09-2007 19:30

1600 td inbouwen stelt inderdaad niks voor ,alleen een andere uitlaat (want die van een 1,6d is wel erg dun :D )
Verder is alle bekabeling hetzelfde ,luchtfilter hetzelfde ,in principe kan ook je radiateur bijven zitten (ik rij al 3 jaar met een kleine 1600 radiateur in de witte jetta TD,en heb helemaal geen problemen met de koeling)

Garantie zal wel moeilijk worden denk ik ,in ieder geval succes ermee !

Gijs 30-09-2007 19:35

Quote:
Originally Posted by jettaracing
(ik rij al 3 jaar met een kleine 1600 radiateur in de witte jetta TD,en heb helemaal geen problemen met de koeling)

Even off-topic; ik heb in de jetta ook een 1600 benzine radiateur (43cm ofzo), maar hij wordt toch wel een stuk warmer dan de oude radiateur, zeker als je hem even doortrapt. Scheeld het misschien als ik de intercooler aansluit (mij lijkt van niet, maar ik weet niet hoe jou ervaring daarmee is :))

jettaracing 30-09-2007 19:41

Quote:
Originally Posted by Gijs
Even off-topic; ik heb in de jetta ook een 1600 benzine radiateur (43cm ofzo), maar hij wordt toch wel een stuk warmer dan de oude radiateur, zeker als je hem even doortrapt. Scheeld het misschien als ik de intercooler aansluit (mij lijkt van niet, maar ik weet niet hoe jou ervaring daarmee is :))


Die van mij word zelfs minder warm ,maar dan heb ik ook een hele grote intercooler ervoor ,waar de rijwind goed doorheen kan .
En koelt de intercooler de lucht die in de motor komt ook goed natuurlijk ,dus dat zal ook vast meespelen .

Zelfs bij stadsverkeer heb ik geen problemen ,anders kan er ook eventueel een andere termostaat in ,die eerder opengaat ,of een andere voeler voor de ventilator ,dat die bij een lagere temperatuur begint te draaien .

Sorry voor de offtopic marcel77 :thumbup:

Gijs 30-09-2007 20:34

Ah oke, thnx voor de info :)
Back ontopic!

marcel77 01-10-2007 14:10

Heb vandaag contact gehad met de garage waar ik de Jetta weg heb, alleen de man die mij de auto verkocht heeft was op begrafenis. Dus nummer achtergelaten, en ik zal teruggebeld worden.
De man die ik aan de telefoon had, had het er over dat zij misschien wel een andere motor konden regelen. Als ze dat doen en dan tegelijk die kachelradiateur vervangen ben ik er ook tevreden mee, want hij rijdt verder goed. En het uiterlijk valt ook nog wel mee voor de prijs die ik er voor gegeven heb.


All times are GMT +1. The time now is 12:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.