Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Alweer een nieuwe: MKI Cabbie (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34954)

FGizmoS 20-09-2007 22:27

Alweer een nieuwe: MKI Cabbie

Nu heb ik sinds een paar weken een MKI Cabbie van '90. De motor is een 1800 8v met 98pk en 256 000 kilometers op de teller. Dit wil dus zeggen dat ik plaats nodig had en mocht de '81 er SC terug de deur uit.
Nu eerst wat foto's en dan derest van mijn verhaal.

Zoals jullie zien moet er dringend het een en ander aan gebeuren. De verlaagde ophanging is niet wat het lijkt: Dit zijn gewoon de originele veren dat ze afgezaagd hebben met alle gevolgen vandien. Als ik mijn stuur loslaat kan ik bijna zonder handen een rondpunt nemen. Ook is de baanligging alles behalve goed en loopt rechts-achter mijn origineel quartetvelgje aan met 185/60/14. Rechtsvoor zit de spiraal al onder de demper en achteraan ook. Geen nood want gisteren heb ik gebeld naar hottuning.eu en heb ik een schroefsetje besteld. Zaterdag mag ik die ophalen en dus ook monteren :) . Maandag kan ik hem dan laten uitlijnen en zal dan terug lopen als nieuw :D
Volgend probleem: De kap, hier zijn geen woorden aan vuil te maken want deze week heb ik mijn nieuwe sonneland-kap binnen gekregen :D Nu heb ik hiervoor nog een nederlandstalige handleiding nodig want duits versta ik niet. Over de kap gesproken. Waarom diene die 2 lusjes achteraan de kap? Bij de nieuwe zit dit niet en bij de oude is er 1 volledig weg en de ander doorgescheurd.
Dan heb ik nog wat lakschade aan de achterbumper maar dit steld niets voor. Deze hangt alleen langs 1 kant wat scheef net zoals de voorbumper. Op de kofferklep zitten wat deuken dus hiervoor zal ik een nieuwe plaatsen. Op de motorkap zit linksvoor een deuk net als het linkerscherm, het front en de binnenkant van het motorruimte. Dit wordt dus deze winter wat verzamelwerk zodat ie naar de spuiter kan.
Verder heb ik na het oppoetsen van de zetels gezien dat deze nog in perfecte niet doorgezeten staat zijn en ook niet zijn gescheurd.
Aan de versnellingspook ontbreekt het pookzakje en ik denk dat ik voor het vloertapijt aan de zijkanten nog iets te kort heb want deze laat wat los.
Als ik nog verder iets verander hou ik jullie nog op de hoogte. Nu kunnen jullie al zeggen wat je er van vind. Groetjes FGizmoS

Jaak Den Draak 21-09-2007 16:31

afgezaagde veren? die zou ik er zo snel mogelijk onderuit halen!

succes met de wagen!

Jazzblue 21-09-2007 17:09

Leuke Cabby!

FGizmoS 21-09-2007 19:12

Quote:
Originally Posted by Jaak Den Draak
afgezaagde veren? die zou ik er zo snel mogelijk onderuit halen!

succes met de wagen!

Die worden morgen bij het oud ijzer gehooid. Een schroefsetje zal deze mogen vervangen.

SlimMasterShady 21-09-2007 22:10

Hehe, afgezaagde veren!!! :screwy:
Dat wilde mijn vader ook proberen met zijn wagen, want die stond te hoog met de nieuwe veren(bleken achteraf voor een diesel).
Eenmaal de veer eronder vandaan, bleek dat afzagen nimmer mogelijk was, want dan was de 'platte kant' boven weg!!! toch maar ff andere gekocht:)

Hoe staan die veren er bij jou dan onder? Helemaal scheef? :rolleyes:

PS: Leuke wagen en veel succes/plezier ermee:D

FGizmoS 21-09-2007 23:03

Quote:
Originally Posted by SlimMasterShady
Hehe, afgezaagde veren!!! :screwy:
Dat wilde mijn vader ook proberen met zijn wagen, want die stond te hoog met de nieuwe veren(bleken achteraf voor een diesel).
Eenmaal de veer eronder vandaan, bleek dat afzagen nimmer mogelijk was, want dan was de 'platte kant' boven weg!!! toch maar ff andere gekocht:)

Hoe staan die veren er bij jou dan onder? Helemaal scheef? :rolleyes:

PS: Leuke wagen en veel succes/plezier ermee:D

Nee niet scheef maar gewoon onder de veerdemper zelf rondgedraaid :)

Sjoes 85 22-09-2007 10:16

Mooi dingetje !

je plannen klinken goed joh:thumbup:

Alleen: waar is die SC naartoe??? superzeldzaam dingetje man :(

FGizmoS 23-09-2007 11:06

De SC is niet verkocht hoor :screwy: deze staat nu bij onze bomma in de schuur. Dit wordt ook ooit een projectje maar eerst de corrado en de cabby.
Mijn schroefsetje zit er nu ook onder en loopt super nu. Staat nu ongeveer 1 tot 2 cm hoger.

FGizmoS 26-09-2007 22:10

Sinds zaterdag zit mijn schroefsetje eronder. :woowoo: Wat een verschil. Nu stutterd ie niet meer op de weg maar is hij mooi vast.
Hier wat foto's.

SlimMasterShady 26-09-2007 23:45

Ziet er goed uit! Alleen je hebt niet veel ruimte met je band aan de binnenkant:eek:

FGizmoS 28-09-2007 20:40

Quote:
Originally Posted by SlimMasterShady
Ziet er goed uit! Alleen je hebt niet veel ruimte met je band aan de binnenkant:eek:

Op de foto's was mijn de wagen nog niet uitgelijnd en moest het camber nog wat gezet worden. Nu heb ik wat meer ruimte hoor :D

petje31 29-09-2007 06:14

Over de kap gesproken. Waarom diene die 2 lusjes achteraan de kap? Bij de nieuwe zit dit niet en bij de oude is er 1 volledig weg en de ander doorgescheurd.

Die twee lusjes zijn om je afdekhoes mee vast te zetten, als het goed is zitten in je afdekhoes twee haakjes op dezelfde plek. Kan niet missen.

Veel succes met je golfie, Patrick

FGizmoS 03-11-2007 00:24

Ik praatte over een 1800 8v met 98pk... niet dus. Het blijkt gewoon een 1800 carb te zijn, een 155-ex.-- blok met 85pk? Kan ik hier nog iets aan veranderen om wat betere prestaties te hebben? Ik had in eerste instantie gedacht om mijn ontsteking wat te vervroegen. Nu had ik willen weten hoeveel graden de ontsteking origineel staat en naar hoeveel ik die kan brengen. Ik moet soms wat lang starten voor hij aanslaat. Soms 10 tot 15 seconden bij koude motor. De automatische choke draait dan op 2000 tr/min. Ik dacht dat dit wat aan de hoge kant is. Wat kan ik hier aan doen?
Verder komen er andere velgjes onder: Look a like BBS. Het zijn 15" rials met zgan 195/50/15 erom.
groeten

FGizmoS 23-12-2007 22:18

Gisteren was een rotdag voor de cabby.
Om te beginnen vuil en ongepoetst, met dat weer hier.
punt 2: Nu stelen ze mijn wielventieldopjes.(smorgens nieuwe zware plastiekjes.. smiddags waren er 3 af. Dan terug 3 nieuwe opgestoken.. gisterenavond waren ze alle 4 weg.
punt 3: Ik was ventieldopjes op aan het draaien en rechts achter rook het naar benzine. Nu kijk ik omhoog en zie dat men tankdekseltje gestolen was. De cabrio was geparkeerd voor het politiebureau. We zijn dan op stap geweest en een andere cabrio tegengekomen. Weg was het tankdeksel en ik had terug eentje.
en punt 4: Ik doe men deur open en er parkeerde daar iemand met een volvo c70. BAM, tegen men achterbumper. Gelukkig geen schade.
Maar om het een project te houden wil ik de cabby nog iets omlaag zetten. Hij loopt enkel vooraan aan met de originele wielen. Hoe kan ik nog een beetje zakken zonder dat ik een rondpunt in 2x moet nemen?

FGizmoS 27-12-2007 00:06

Nog wat foto's voor de fotogeile forumers onder ons :D

Mijn bureaublad-achtergrond.

Waarom een lach?..Omdat ze cabriorijden mag. :screwy:

Behandeling met meguiars

Wintermodus

Berrychello 27-12-2007 00:22

Dak zonder achterruit vind ik jammer. Verder een zeer nette cabrio!

En natuurlijk prachtige winterwielen, de VW Avus wielen!! :)

FGizmoS 27-12-2007 23:45

Quote:
Originally Posted by Berrychello
Dak zonder achterruit vind ik jammer. Verder een zeer nette cabrio!

En natuurlijk prachtige winterwielen, de VW Avus wielen!! :)

Rustig aan :D Het raamframe is sinds begin oktober besteld bij de vwdealer. Nu gewoon afwachten :screwy:
Dankje voor de rest van uw reactie :)

Mister Cool 27-12-2007 23:57

Goed bezig met deze auto :thumbup: . En zo'n dak zonder achterraam vind ik ook wel wat hebben eigenlijk. Ben alleen wat minder gecharmeerd van je wielkeuze. Verder een mooie cabrio :)

Patrick86 28-12-2007 08:06

Lijkt wel een nieuwe! Erg mooie kleur!

FGizmoS 28-12-2007 18:11

Quote:
Originally Posted by Patrick86
Lijkt wel een nieuwe! Erg mooie kleur!

Een oude nieuwe dan :screwy: .
Op de foto's is hij inderdaad mooi, al zeg ik het zelf :D

All times are GMT +1. The time now is 00:16.