Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Wie kan mij vertellen over chrome raam randen bij golf I (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34943)

gtipower 20-09-2007 17:15

Wie kan mij vertellen over chrome raam randen bij golf I

Hallo daar,

Ik ben bezig om een chrome ramen set bijmekaar te krijgen voor mijn golf I 3 deurs

nu heb ik het chroom werk voor de ramen al binnen welke ik rubbers liggen al gevonden

nu zou ik graag wat info willen wat ik nodig heb om de chrome randjes in mijn deur te krijgen

zonder klapraampjes
en met klap raampjes als daar verschil inzit

mvgr dennis

Sjoes 85 20-09-2007 18:03

Hoi Dennis (naamgenoot:D)

uitgaande van een 3-deurs Golf heb je 3 rollen chromen lijsten nodig. deze krijg je nog bij de VW dealer als het goed is. kost ongeveer 14,- per rol. op 1 rol zit 4,20 meter. met 1 rol doe je : 1 voorruit. 2e rol doe je: 1 zijraam + 1 helft van de achterruit.
met de 3e rol doe je: andere zijraampje + andere helft van de achterruit.

Je moet er een beetje handigheid in krijgen. mijn advies: gebruik groene zeep om de raamrubber in te smeren. dan wordt ie soepel en geeft mee. gebruik een speciaal apparaatje dat je hopelijk bij een garage bij je in de buurt kun lenen, om de raamlijsten in de rubber te persen. dit is best een vervelend karweitje, maar als t eenmaal lukt kan t snel gaan.

als je n 5 deurs hebt: heb je 2 rollen nodig. 1 voor de voorruit, 1 voor de achterruit. De lijsten in de deuren zijn namelijk van aluminium en die hoef je niet te vervangen

succes!

groeten, Dennis

gtipower 20-09-2007 18:19

Het gedeelte van de voor raam , achter raam, en beide achterste zij ramen (heb een 3 deurs) is mij volkomen duidelijk

Maar zou graag meer info mbt de lijsten in de deuren willen hebben

Je vermeld dat deze van Aluminium zijn maar heb alles nog zwart momenteel en wil het natuurlijk mooi blinkend chroom hebben als de rest

Hoe werkt dit?

Zeg het gelijk maar ben nog een beginner wat golf I betreft golf II kan ik me al zeer goed in vinden maar mk1 ben ik nog lerende

mvgr dennis

gtipower 20-09-2007 18:23

Ps mag niet hopen dat ze 14 euro per rol zijn haha

net voor 130 euro voor 4 rollen betaalt op vw outlaws bij theo wob

gtipower 20-09-2007 18:48

Oke om het spul wat duidelijker te maken net gelijk wat foto geschoten van mijn golf I

Let aub niet op de onderdelen die in de auto liggen alles ligt in 1 garage box en liggen nog voor 3 auto's aan onderdelen in ruimte gebrek.

Wat hier zwart is aan randjes om het raam heen is van rubber hier wil ik een chrome rand hebben

Het zwarte verticale spijltje is van staal en wil ik laten verchromen moet geen probleem worden dacht ik

hoop dat het duidelijk genoeg is zo.

je ziet ook dat het rubber totaal verdroogd is.

alvast bedankt

hajee 20-09-2007 18:52

dat aluminium randje kom meteen op de deur, dat zich ahw om de randen klemt..
daarna komt er een (ander) rubber overheen dat daar weer bij past.
dus eerst het alu randje dan het rubber.

gtipower 20-09-2007 19:10

Oke,

als ik het nu goed begrijp heb ik dus die alu randen nodig en ik zou een ander rubber moeten hebben dat wat ik nu heb of is het mogelijk met het rubber wat nu op de foto staat waar geen alu randen omheen zitten

weet namelijk dus een set alu randen te liggen maar zitten verder geen rubbers bij namelijk

eenig idee als dit allemaal nog nieuw leverbaar is?

mvgr dennis

jetta mk1 '82 20-09-2007 20:39

je hebt de rubbers nodig die bij de chrome randen horen !
de rubbers die je nu hebt passen bij mijn weten NIET !!

gr. Martijn

gtipower 20-09-2007 20:50

oke dan word de zoektocht al weer moeilijker haha

zal even een gezocht topic openen

Thanks

AD G60 21-09-2007 09:09

Buiten de rollen chromen strip en afdekclipjes heb je ook andere rubbers nodig voor de voor- achter- en zijruiten neem ik aan?

gtipower 21-09-2007 11:53

idd daar heb je andere rubbers voor nodig

omdat de chrome strip als een pees in het raamrubber word gedrukt

en de rubbers zonder chroom hebben geen uitsparing voor die pees

hajee 21-09-2007 12:08

dat bedoel ik.
beste een compleet setje kopen..
is naar mijn weten niet meer leverbaar

golfr32 21-09-2007 13:00

om de chromelijstjes buigzaam te maken, leg het even in een bak met warmwater. en smeer idd de raamrubbers in met wat vet.

gtipower 21-09-2007 16:31

Hey dat warme water is een goed idee

had zelf zon haar fohn in men kop maar was daar niet zo happig op eingelijk

maar warm water is goed idee mooi de hele rol in warm water leggen mooi warm laten worden en rubbers in de groene zeep

moet lukken

Sjoes 85 21-09-2007 19:41

Quote:
Originally Posted by gtipower
Hey dat warme water is een goed idee

had zelf zon haar fohn in men kop maar was daar niet zo happig op eingelijk

maar warm water is goed idee mooi de hele rol in warm water leggen mooi warm laten worden en rubbers in de groene zeep

moet lukken

Lijsten in warm water kan, maar ik heb gewoon de fohn gebruikt. Tijdens het monteren van de lijst vóór een bocht even 10 sec. (niet langer!!) de lijst verwarmen en langzaam buigen in de bocht.

Dat apparaatje wat ik noemde krijg je bij garages. Sommigen hebben dat nog "van vroegah",anderen hebben t allang weggegooid (wordt tegenwoordig niet meer zo gedaan).
Het is een soort standymes (de houder dan) en op de plaats waar een mesje zou moeten zitten zit een soort ring (ruitvormig) waardoor je de chromen lijst duwt. Die ruitvorm daar duw je de raamrubber mee uit elkaar en door de ruitvormige opening heen duw je dan de raamlijst in je rubber!
maar dit geldt alleen voor de voorruit, achterruit, en achterste zijruiten. Lijsten van de deuren is van alu! daar heb je idd andere lijsten+rubbers voor nodig.

succes!

gtipower 21-09-2007 21:48

zon pees drukker of wat voor naam je het ook wilt geven ken ik wel zal mijn baas even vragen die kent het woord weg gooien niet namelijk scheelt soms een hoop hehe

nu de moeizame zoektocht naar perfecte rubbers en het (verchroomde) alu lijsten die weet ik wel te vinden

40 euro voor beide kanten incl clips e.d. is dat duur

staan hier namelijk 2 deuren op het forum zal daar zo gelijk achteraan met chrome lijsten set maar volgens mij zonder rubbers voor 140 euro

Sjoes 85 22-09-2007 10:13

Quote:
Originally Posted by gtipower
zon pees drukker of wat voor naam je het ook wilt geven ken ik wel zal mijn baas even vragen die kent het woord weg gooien niet namelijk scheelt soms een hoop hehe

nu de moeizame zoektocht naar perfecte rubbers en het (verchroomde) alu lijsten die weet ik wel te vinden

40 euro voor beide kanten incl clips e.d. is dat duur

staan hier namelijk 2 deuren op het forum zal daar zo gelijk achteraan met chrome lijsten set maar volgens mij zonder rubbers voor 140 euro

40 euro voor beide kanten incl. clips is naar mijn mening niet al te duur, mits ze in goede staat zijn uiteraard.
maar zonder rubbers begin je niets...

gtipower 22-09-2007 18:37

Idd ben nu bezig met een belg hier van dit forum buuntje met de deuren erbij die nog aardig goed zijn

maar zoals het nu lijkt mis daar 1 rubber van rest is hij compleet

mvgr dennis

reneklap 24-09-2007 22:41

hey is dat een diesel die golf van jou heb ook zo een gehad met die plekjes op de deur was een 83er 40 kw met een heleboel roest bij achter as ??????

gtipower 27-09-2007 16:40

Idd een dieseltje van 83' een stayer uitvoering oid

en gewone kale diesel die is volgens mij idd 40kw

en idd erg veel roest bij de achteras

maar word allemaal hersteld

toch makkelijk als jezelf alles kan lassen

enigste wat ik laat doen is de wielranden achter, een stukje bij de raamstijl waar ik doorheen kan kijken en het achterpaneel wat ik laat aanpassen naar kleine achterlichten deze heb ik al liggen

het is geen perfecte basis

maar kan het niet over mijn hart verdragen om hem de schredder in te gooien never nooit niet dan kan hij nog zo verrot wezen

maak er een dikke bak van lekker origineel dunne bumpertjes e.d.

enigste wat niet orgineel word is het intr deels porsche/corrado het onderstel schroefset, schijven achter e.d. en andere wielen bbs rs 16 inch ivm porsche/brembo remmerij wat ik graag wil hebben

All times are GMT +1. The time now is 04:47.