Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   robuuste - degelijke motor (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34910)

ratrod 19-09-2007 06:01

robuuste - degelijke motor
 
welke gti blokken (modellen welke "makkelijk" in een type 1 jetta zijn te frummelen) zijn dusdanig gebouwd dat ze wat kunnen hebben kwa mishandeling.

heb nu een 1,5 JB en wil wat vlotters, daarbij is het blok niet echt jofel meer.

nu wil ik weten of er series of typen gti blokken zijn die meer kuren hebben dan andere.
dit zodat ik de kans op een minder jofel blok kan verkleinen.

aangezien ik dmv codes als bijv. KR en PF wel wat te weten kan komen, maar het in het geheel genomen me weinig zegt over de stevigheid van zo'n blok.

Edward 19-09-2007 06:07

KR is onverwoestbaar (met goed onderhoud) moet je wel de bak met baksteun van je jetta handhaven.

Erik 19-09-2007 07:13

8v GTI, heb je de auto al 10x naar het stort gebracht maar de motor zal door blijven gaan (zelfs met slecht onderhoud).

ratrod 19-09-2007 07:50

en welke motorcodes kom ik dan op uit?, ken ik iets gespecificeerder zoeken

TimMK1 19-09-2007 08:16

8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.

Zollie 19-09-2007 08:57

waarom geen turbodiesel? :D

Dexter 19-09-2007 09:52

Quote:
Originally Posted by Zollie
waarom geen turbodiesel? :D

Inderdaad.

Een 8V EV of 16V KR mag dan wel onverwostbaar zijn, je blijft altijd 1 zwak punt houden. De ontstekingselektronica, als als je iets niet heb bij een diesel dan is het wel een ontstekingssysteem.

LRR 19-09-2007 10:40

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.



:iamwithst

Der Typ Siebzehn 19-09-2007 11:42

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.


Maar de EV heeft, als ik me niet vergis, een wat andere nokkenas...

Marcski 19-09-2007 11:52

en hydraulische klepstoters ipv vaste

Rinus66 19-09-2007 14:18

De latere DX(alleen geleverd in de cabrio) heeft net als de EV hydraulische stoters en beide hebben minder vermogen dan de oude DX.

scumbag 19-09-2007 14:35

Quote:
Originally Posted by TimMK1
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.


Ik ben geen fantieke kenner, maar volgens mij heeft de motor van de Golf 2 GTI 107 PK, en geen 112..die 112 pk geldt dan ook nog eens alleen voor de Golf 1 1.8 GTI (modeljaar '83), de 1.6 t/m modeljaar '82 heeft er 110...maar dat weet iedereen, dus is een beetje overbodig om hier te vermelden.

Roy-16VT 19-09-2007 15:29

Quote:
Originally Posted by scumbag
Ik ben geen fantieke kenner, maar volgens mij heeft de motor van de Golf 2 GTI 107 PK, en geen 112..die 112 pk geldt dan ook nog eens alleen voor de Golf 1 1.8 GTI (modeljaar '83), de 1.6 t/m modeljaar '82 heeft er 110...maar dat weet iedereen, dus is een beetje overbodig om hier te vermelden.


Dit is niet helemaal waar want een golf 2 heeft 2 types 8v de ene heeft zoals gezegd 112 PK en de ander 107 pk.De 112 pk versie loopt op K-jetronic en de 107 pk op digifant.

maarre een 2E niets voor je 2.0L 115 pk 168 NM

Marcski 19-09-2007 16:19

Quote:
Originally Posted by Rinus66
De latere DX(alleen geleverd in de cabrio) heeft net als de EV hydraulische stoters en beide hebben minder vermogen dan de oude DX.


hier geloof ik niets van. Een motorcode is juist om een bepaalde model met bepaalde interne delen en een bepaald vermogen aan te duiden.
Heb je hier bewijs voor?

Voor de Golf 2 gti 8v zijn in europa een aantal motoren gebruikt:
DX (112 pk, k-jetronic, heel vroege gti'tjes, waarschijnlijk "over")
EV (112 pk, k-jectronic, >87)
RD (107, kat, >87)
PB (112 pk, digi-1 87+)
PF (107 pk, digi-1, katalysator, 88+)
RV (107 pk, kat, digi-1 88+)

golf mkII 16v 19-09-2007 16:20

Quote:
Originally Posted by Roy-16VT
Dit is niet helemaal waar want een golf 2 heeft 2 types 8v de ene heeft zoals gezegd 112 PK en de ander 107 pk.De 112 pk versie loopt op K-jetronic en de 107 pk op digifant.

maarre een 2E niets voor je 2.0L 115 pk 168 NM

Heb je ook nog de RD [107 pk] op KE-jetronic met kat voor de golf2
Elke motor is kapot te krijgen ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat
en wat het onderhoud is
Heb een 16v KR ook de koppaking uit geblazen

maartenunplukt 19-09-2007 16:43

En die o zo mooie 90PK GX dan? :D

ratrod 19-09-2007 16:55

90 pk gx?

zegt me nix, maar ff zoeken zo en dan weer inlezen.
krijg zo wel een spoedcursus VW motoren herkennen.

maartenunplukt 19-09-2007 17:09

Quote:
Originally Posted by ratrod
90 pk gx?

zegt me nix, maar ff zoeken zo en dan weer inlezen.
krijg zo wel een spoedcursus VW motoren herkennen.



Dit zit bij mij in de GT.

Voor zo ver ik weet is het een geknepen DX.

tiefflieger 19-09-2007 17:24

Mijn ervaringen met de 8V PF zijn zeer goed.

Niet de snelste GTI maar erg betrouwbaar, en deze zijn mischien nog te vinden met een acceptabele kilometerstand.

gert16v 19-09-2007 18:00

als je het doet moet je een dx of kr nemen zijn makkelijk op te kietellen


All times are GMT +1. The time now is 07:03.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.