robuuste - degelijke motor
welke gti blokken (modellen welke "makkelijk" in een type 1 jetta zijn te frummelen) zijn dusdanig gebouwd dat ze wat kunnen hebben kwa mishandeling.
heb nu een 1,5 JB en wil wat vlotters, daarbij is het blok niet echt jofel meer. nu wil ik weten of er series of typen gti blokken zijn die meer kuren hebben dan andere. dit zodat ik de kans op een minder jofel blok kan verkleinen. aangezien ik dmv codes als bijv. KR en PF wel wat te weten kan komen, maar het in het geheel genomen me weinig zegt over de stevigheid van zo'n blok. |
KR is onverwoestbaar (met goed onderhoud) moet je wel de bak met baksteun van je jetta handhaven.
|
8v GTI, heb je de auto al 10x naar het stort gebracht maar de motor zal door blijven gaan (zelfs met slecht onderhoud).
|
en welke motorcodes kom ik dan op uit?, ken ik iets gespecificeerder zoeken
|
8v gti; DX is uit een golf 1 gti, EV is uit een golf 2 gti maar het EV blok staat gelijk aan het DX blok, ze hebben beide 112 pk.
|
waarom geen turbodiesel? :D
|
Quote:
Inderdaad. Een 8V EV of 16V KR mag dan wel onverwostbaar zijn, je blijft altijd 1 zwak punt houden. De ontstekingselektronica, als als je iets niet heb bij een diesel dan is het wel een ontstekingssysteem. |
Quote:
:iamwithst |
Quote:
Maar de EV heeft, als ik me niet vergis, een wat andere nokkenas... |
en hydraulische klepstoters ipv vaste
|
De latere DX(alleen geleverd in de cabrio) heeft net als de EV hydraulische stoters en beide hebben minder vermogen dan de oude DX.
|
Quote:
Ik ben geen fantieke kenner, maar volgens mij heeft de motor van de Golf 2 GTI 107 PK, en geen 112..die 112 pk geldt dan ook nog eens alleen voor de Golf 1 1.8 GTI (modeljaar '83), de 1.6 t/m modeljaar '82 heeft er 110...maar dat weet iedereen, dus is een beetje overbodig om hier te vermelden. |
Quote:
Dit is niet helemaal waar want een golf 2 heeft 2 types 8v de ene heeft zoals gezegd 112 PK en de ander 107 pk.De 112 pk versie loopt op K-jetronic en de 107 pk op digifant. maarre een 2E niets voor je 2.0L 115 pk 168 NM |
Quote:
hier geloof ik niets van. Een motorcode is juist om een bepaalde model met bepaalde interne delen en een bepaald vermogen aan te duiden. Heb je hier bewijs voor? Voor de Golf 2 gti 8v zijn in europa een aantal motoren gebruikt: DX (112 pk, k-jetronic, heel vroege gti'tjes, waarschijnlijk "over") EV (112 pk, k-jectronic, >87) RD (107, kat, >87) PB (112 pk, digi-1 87+) PF (107 pk, digi-1, katalysator, 88+) RV (107 pk, kat, digi-1 88+) |
Quote:
Heb je ook nog de RD [107 pk] op KE-jetronic met kat voor de golf2 Elke motor is kapot te krijgen ligt er maar net aan hoe je er mee omgaat en wat het onderhoud is Heb een 16v KR ook de koppaking uit geblazen |
En die o zo mooie 90PK GX dan? :D
|
90 pk gx?
zegt me nix, maar ff zoeken zo en dan weer inlezen. krijg zo wel een spoedcursus VW motoren herkennen. |
Quote:
Dit zit bij mij in de GT. Voor zo ver ik weet is het een geknepen DX. |
Mijn ervaringen met de 8V PF zijn zeer goed.
Niet de snelste GTI maar erg betrouwbaar, en deze zijn mischien nog te vinden met een acceptabele kilometerstand. |
als je het doet moet je een dx of kr nemen zijn makkelijk op te kietellen
|
All times are GMT +1. The time now is 07:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.