Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   polo 2? 3? C? F? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34855)

BLEK 16-09-2007 21:15

Polo steilheck 1992
 
ook maar even voorstellen....

Omdat m,n vorige auto gestolen is (golf4)...en ik daarom even geen zin heb in iets 'moois' voor de deur heb ik bedacht om tjdelijk in iets "goedkoops"rond te gaan rijden...

Polo steilhek 1000cc 33 kw......1992...130.000km.....

maar wat voor type is dit nu precies???

Er waren bij aankoop wat kleine probleempjes..

Benzine zweten bij de aanhechting vulhals/tank....
Kleppendekselpakking lekte...
Vuil in de carburateur....

Alles verholpen en hij loopt als een zonnetje...... ;)

En omdat ik er toch een tijdje mee wil rijden zijn er toch al wat plannen...







Op MP een mooi stuurtje gescoord...



En een oude school radiootje ingebouwd..die lag nog in een stoffig hoekje...



Verlagen is toch wel een must...en een paar leuke velgjes en bandjes zouden ook niet misstaan....

wordt vervolgt...

Ralph 16-09-2007 21:28

2F steilheck

Berserker 16-09-2007 21:32

en dus een polo 86c

AryX 16-09-2007 21:36

dit is een Polo 2f steilheck :) ook wel 86C2 genoemd of zelfs Mk3
leuk ding, kan je zat mee doen ;)

martiepartie 17-09-2007 12:13

let wel op.. zweten bij de aansluiting betekent vaak een rotte vulhals. Dit is veelvoorkomend bij een polo en gaat niet zomaar over.
Hoe heb je het gerepareerd??

Het is trouwens een injectie, geen carburateurversie.

Verder leuk, zo'n steilheck.

Lexo 17-09-2007 13:35

Monopoint injectie AAU blok, de injectie-unit lijkt veel op een carb, dus de vergissing is logisch.

Dennis@polo86c.nl 17-09-2007 14:24

Quote:
Originally Posted by AryX
dit is een Polo 2f steilheck :) ook wel 86C2 genoemd of zelfs Mk3
leuk ding, kan je zat mee doen ;)


Niet helemaal: het is gewoon een 86C, zoals alle polo's tussen modeljaar '82 en '94.

Lexo 17-09-2007 14:48

Precies, dat van die 86C2 heb ik nog nooit gehoord, of gelezen, wel dat het een 2f (facelift) is en dat veel mensen hem gemakshalve de polo 3 noemen.

patrick 86c 17-09-2007 15:33

Ik ken alleen een polo1,1f,2,2f & 6n.
een polo3 bestaat voor mij niet.

Jazzblue 17-09-2007 16:12

Polo 2f wordt af en toe ook wel eens de Polo 3 genoemd.
Trouwens heb je ook nog de 6n2, 9n en dat laatste model.

Berserker 17-09-2007 16:45

Quote:
Originally Posted by Jazzblue
Polo 2f wordt af en toe ook wel eens de Polo 3 genoemd.
Trouwens heb je ook nog de 6n2, 9n en dat laatste model.

Officieel is het de 6nf en de 6n2 zou de links of rechtsgestuurde versie zijn...

BLEK 17-09-2007 17:45

Quote:
Originally Posted by martiepartie
let wel op.. zweten bij de aansluiting betekent vaak een rotte vulhals. Dit is veelvoorkomend bij een polo en gaat niet zomaar over.
Hoe heb je het gerepareerd??

Het is trouwens een injectie, geen carburateurversie.

Verder leuk, zo'n steilheck.


Hij zweet inderdaad bij de aanhechting Tank/Vulhals..

Omdat de tijd even ontbreekt om een nieuwe tank te zetten heb ik de zweetplek dichtgemeerd met gungum...en het werk tot nu toe... :cool:

Inderdaad...maar omdat de uitgedroogde luchtfilter schilfers losliet, en die tussen de gasklep gingen zitten maakte ik de vergissing van carburateur...

Dus voor onderdelen kan ik nu dus zoeken op 2f of 86c ... ;)

En inderdaad leuker dan ik had verwacht zo,n steilhek.... :confused:

martiepartie 18-09-2007 09:19

steilheck = rechte achterkant in't Deutsch.

Heb er zelf een van het vorige type, de polo2 dus.
Het is best leuk om in een licht autotje met een beetje vermogen rond te toeren! Vooral in de stad zijn ze nog best vooruit te branden!

sjampoo 18-09-2007 14:18

1.nulletje moet je vooral en enkel gebruiken om lekker zuinig mee te toeren..

1 op 16 is heel goed haalbaar,..
maar 't kan ook met 160 op de autobahn (en veul geduld)

Tjoenen? Niet doen: hopeloze zaak :) Goed onderhoud is de beste tuning :)

BLEK 23-09-2007 19:22

Goed onderhoud gaat er wel aan gebeuren ja..

Maar een beetje opleuken mag ook lijkt me... ;)

Vandaag de cabbie uit z,n hok gehaalt en wezen shoppen.....

Velgjes...6j..13...et42...4x100....(weet iemand het merk?..logo staat links)iemand had het vandaag over Exip...maar ik twijfel...



2 bandjes tyfoon conexion.165-70-13.....50km mee gereden (bij de vorige eigenaar liepen ze aan) :D



Verlagings setje 35/35 meen ik...(vorige eigenaar had ze verkeerd besteld) :D



Deze verlaging kan toch gebruikt worden zonder kortere dempers te monteren???

Is het dan ook minder werk, of moet dan ook de hele zooi er aan de voorkant onderuit..??

wordt vervolgt

AryX 23-09-2007 20:19

logo staat links zeg je? zie het ff niet, zal wel aan mij liggen :tongue:
Maar zou me niks verbazen als het Exip is, BBS volgens mij niet.
en waarom zet je er niet van die lekkere platte bandjes onder.. 175/50/13 is lekker plat en oogt heel mooi. Pak je nog een klein beetje extra verlaging mee :D
En 35/35 kan je idd monteren zonder andere dempers. Dat moet pas echt vanaf 40mm of meer..

berendd 23-09-2007 20:28

t moet er bij een polo altijd helemaal onderuit..

BLEK 23-09-2007 20:49

Plat is wel mooi..maar de km afwijking word steeds groter...en het is al niet zo,n racer....

Hier een detail van het logo....



Arno 23-09-2007 21:41

leuke polo heb je.
Als je de totale benoeming van het type polo wilt weten is het dus deze uitkomst
vw polo 86c2f, ik las dat je een aau blok erin heb liggen, multipoint...
Kunnen we elkaar de hand schudden wat ik heb ook zo'n beestje in mijn bezit.
En knalgeel uiteraard

Sjon 23-09-2007 22:02

.


All times are GMT +1. The time now is 18:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.