AAV Tuning
Heb al heel wat gelezen over het tunen van de AAV, maar zit nog met een paar vragen.
Om mee te beginnen heb ik vorige maand een chip geplaatst (15 euro bij Ebay). Motor loopt er goed mee, maar pk winst, nou nee... Heeeeel misschien klimt ie ietsje makkelijker in de toeren. Voor het betere werk zal er toch een andere nokkenas in moeten komen. Wat is dan wijsheid: een nokkenas uit een 3f blok of een 268 gr as van bijv. Schrick? Ik neem aan dat die laatste meer oplevert? Heb het verhaal op Gilex zijn site gelezen. Zo'n RP gasklephuis uit een Golf 1800 heb ik al, makkelijk aan te komen. (ik vraag me alleen af of het overzetten van de gasklep potmeter zonder problemen gaat, want het lijkt me een nauwkeurig werkje om dat ding precies zo uit te richten, zodat de 4 "slepers" precies over de baantjes op de potmeter lopen, of valt dat wel mee in de praktijk)?? Maar dan: Het GK spruitstuk. Die zijn een stuk zeldzamer. Wat bereik ik als ik het RP gasklephuis op het originele AAV spruitstuk schroef en een andere nokkenas plaats? Voor mijn gevoel heb ik dan hetzelfde als de Knobloch kit (maar dan goedkoper... :biggrin: ) en zit ie zo rond de 75 pk? Of is dit absolute onzin en is dat grotere spruitstuk een must? Barst maar los! Berteld |
-
|
.
|
@DJ Sjonk: Dit is ook al mijn 2e chippie. Met de eerste deed de Polo ook niets meer....
@Sjampoo: Wat voor motor is de ABD? Past dat spruitstuk op een AAV kop? Zo ja, dan heb ik wel interesse. Iig bedankt voor jullie reakties |
.
|
Quote:
Nee, het was een ander. Nadat ik de mijne had gekocht heb ik 'm ook niet meer op Ebay gezien. De 2e was van Chipmaster (ook Ebay Dld) en die doet het wel goed. Overigens, het GK spruitstuk heb ik via Ebay "gewonnen". Nu nog een andere nokkenas... Ik heb een Duitser gevonden die een GT nokkenas wil opsturen. Hij weet alleen dat ie uit een GT van 93 komt, maar kan mij niet met zekerheid zeggen of dat dan ook een 75 pk Polo is. Bij mijn weten waren er ook 55 pk Gt's. Kun je een 3f nokkenas ergens aan herkennen? Onderdeelnr staat er volgens die Duitser niet op. Ik zou 't een beetje lullig vinden als ik straks met een gewone AAV nokkenas wordt opgescheept.... |
-
|
.
|
Is het ABD spruitstuk groter van doorsnee dan een AAV spruitstuk?
|
.
|
-
|
poorten van 3f blok zijn 5cm..zover ik weet. daar is ie dus aan te herkennen?
|
All times are GMT +1. The time now is 20:55. |