![]() |
kan die diesel niet sneller?
voor de diesel rijders:
heb een polo 1.4 diesel van 1992 is er een mogelijkheid deze iets harder te laten lopen, dmv de dieselpomp op te draaien? wat moet ik dan precies doen? hier war foto's thx alvast |
geen idee, maar post eens een foto van je polo. een '92 polo diesel zie je niet veel dacht ik.
|
gaat om deze polo
http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=polo+diesel |
Natuurlijk kan dat :)
Schroef zoals omcirkeld hieronder moet je hebben. Contramoer losdraaien (sleutel 13), zegeltje eraf tikken (schroevendraaier en hamer, zit met een klein puntlasje vast) en de schroef verder indraaien. Verder indraaien = meer diesel over het hele toerengebied. Hij gaat er ook harder stationair van lopen, dat moet je weer compenseren door het tapeindje waartegen de gashendel rust verder terug te draaien. Je kunt zover gaan als je wil, je bent slechts gelimiteerd door het stationaire toerental wat je op een gegeven moment niet meer lager gesteld krijgt. Heel veel vermogen haal je er niet uit (zonder turbo), maar je krijgt gegarandeerd ruzie met alle Femke Halsema's in NL :) ![]() |
oke bedankt voor de foto. zie ook dat je hem te koop had staan. jammer dat ik 'm niet eerder zag. zocht nog een goedkope diesel voor erbij. gaat erg hard met mijn genesis G40 zo. in april 2005 gekocht met 96.000 km op de teller en staat nu alweer op 175.000 km :mad:
[QUOTE=Stijn]Heel veel vermogen haal je er niet uit (zonder turbo), maar je krijgt gegarandeerd ruzie met alle Femke Halsema's in NL :)QUOTE] binnenkort alweer een blaker erbij dus :D |
Quote:
thx, duidelijke uitleg :D :thumbup: morgen maar eens even proberen :D |
Quote:
:screwy: :screwy: :D :D ![]() |
kan wel sneller hoor..
Kijk hier maar eens naar.. g40d.. Leuk project. pimp my diesel kost een beetje, maar dan heb je iets unieks! |
Quote:
Ja is een prima methode! En ik weet niet wat voor luchtfilterbak je hebt, maar bij een golf diesel zit er een pijpje in dat je er uit kan slaan. Helpt misschien ook nog een beetje. Anders kan je er natuurlijk zelf ook een groter gat in hobbyen :D |
of je gaat eens anders aan de slag en je lepelt er een 1.6TD uit een golf in.. zijn alleen wel wat aanpassingen nodig maar het resultaat mag er dan wel wezen ;)
|
is echt niet aan te raden.. Het is een vrij zwaar blok (veel zwaarder dan een 1.4) door de andere bouwwijze.
Er moet een subframe voor gemaakt worden Schutbord moet er uit Voorste deel carrosserie moet dus verstijfd worden Aansluiting uitlaat wordt moeilijk door beperkte ruimte Aansluiting aandrijfassen moet aangepast worden etc. Dit is ook de reden dat je bijna nooit een KR of PL 16v blok in een polo ziet, omdat de ombouw heel moeilijk is. + dat je een omkeuring moet doen bij de RDW. Dan is het leuker om bijv. een turbolader van een 1.6TD op een 1.4D te bouwen. Dat lijkt me ook al moeilijk genoeg! P.S. al resultaat met het tjoenen van je dieselpomp? |
dieselpomp is getjoend :D
loopt fijner, meer trekkracht, en wat meer rook/baklucht :D :woowoo: thx voor de tips dus :thumbup: |
dus hij is wel sneller? GAAF
Anders 1.4 tdi van een lupo/polo erin |
Quote:
hij trekt wat sneller over het hele toeren gebied, lijkt meer dat het zo hoort ipv origineel, origineel had ik het gevoel alsof hij inhield trekkracht is nu net niet irritant, origineel net wel :) |
He SPINDELWIN :tongue:
|
Mooi, met het luchtfilter nog geprobeerd? Anders klinkt 't altijd leuk :D . En een golf 1.6 td blok word niks in een polo, dan kan je alleen maar rechtuit :D Hoe hard loopt zo'n 1.4-tje nu op top dan?
|
Complete G40 uitlaat (incl. spruitstuk) schijnt ook wat verschil te maken.
|
*kuche-uche*
Oud topic uit de sloot trekkende: Nog een tip(je): als ik naar de foto's kijk staat de pomp ook nogal 'op tijd' ( kerfje pomphuis vs inlaatspruitstuk kerfje).. ietsje vroeger,... en hij reageert een stuk(je) feller. Zeker als je plantaardigeolie door de diesel mengt. |
All times are GMT +1. The time now is 19:58. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.