Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Met gecleande deuren door de APK? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34749)

Hannibal 12-09-2007 09:38

Met gecleande deuren door de APK?

Vraag 1: Ik ben van plan om beide deuren van mijn golf 3 te cleanen.
Omdat aan de bijrijderskant de bevestiging voor de handgreep is doorgerot en omdat aan de bestuurderkant een lamme junk met een enorme schroevendraaier in het slot heeft zitten wrikken verdient het allemaal geen schoonheidsprijs.
Dichtlassen leek mij de beste optie.

Maar kom je met compleet gecleande deuren door de APK?

Vraag 2: Omdat ik dan toch aan het lassen ben leek het mij wel mooi om een motorkapverlenger aan de klep te lassen. Maaaar: hoe krijg je dan je motorkap open ivm het slot wat daarop zit?

Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.

Stijn 12-09-2007 09:41

Voor wat betreft de deuren: Ik ben er jarenlang probleemloos mee door de APK gekomen. Maar dat is puur mijn persoonlijke ervaring, ik heb geen kennis van de eigenlijke regelgeving zoals te vinden in het APK boek.

Lexo 12-09-2007 09:43

Ja kom je mee door de apk, de regel: De deur moet handmatig van binnen of van buiten te openen zijn.

Dus zolang je de deur handmatig van binnen uit kan openen is er geen probleem!

PvdP 12-09-2007 10:18

@ LEXO, ik geloof best dat dat de regel is, maar toch scheef eigenlijk he.
Als je van buiten, de auto zou moeten openen omdat de bestuurder bewusteloos erbij ligt of wat dan ook, is je enigste optie de ramen intikken...

Die regels in NL zijn ook echt typisch "nederlands".

Stijn 12-09-2007 10:20

Dat zou ook het geval zijn als de deuren op slot zijn. Mijn pa is brandweerman, destijds toen ik mijn GTI klinkloos maakte legde ik hem hetzelfde scenario voor: zijn reactie was 'gewoon ruitje intikken, doen we toch wel....als er nog uberhaupt een ruit inzit'.

Marcski 12-09-2007 10:27

en anders knippen ze net zo makkelijk de stijlen door. Als de bestuurder er bewusteloos in ligt heeft hij vast al een flinke klapper gemaakt ;)

Lexo 12-09-2007 11:05

Quote:
Originally Posted by PvdP
@ LEXO, ik geloof best dat dat de regel is, maar toch scheef eigenlijk he.
Als je van buiten, de auto zou moeten openen omdat de bestuurder bewusteloos erbij ligt of wat dan ook, is je enigste optie de ramen intikken...

Wel eens in een amerikaan gereden? Daar springen de deuren van op slot boven de 10 km/uur ofzo, das dus precies hetzelfde als geen klinken aan de buitenkant, Typisch Amerikaans dus..

Hannibal 12-09-2007 11:08

Quote:
Originally Posted by PvdP

Bedankt voor de reacties.

Met de anti- carjacking systemen in o.a. nieuwere auto's zijn de deuren ook niet van buiten te openen, eigelijk dezelfde situatie.

Maar goed ga vanavond meteen beginnen met lassen :cool:

Kan iemand mij nog wat vertellen over de motorkapverlenger ivm het slot?

G-eert-40 12-09-2007 11:39

Quote:
Originally Posted by Lexo
Wel eens in een amerikaan gereden? Daar springen de deuren van op slot boven de 10 km/uur ofzo, das dus precies hetzelfde als geen klinken aan de buitenkant, Typisch Amerikaans dus..

sommige europese automodellen heb dat ook al. bijvoorbeeld de C2.

Lexo 12-09-2007 11:58

Precies, steeds meer auto's hebben dat standaard.

Richard 12-09-2007 12:05

zijn bija geen auto's meer die dat niet hebben die nieuw worden geleverd

Pedaalemmer 12-09-2007 12:27

Als jij crasht met een auto met anti carjacking dan schieten de deuren automatisch van het slot...

Lexo 12-09-2007 12:36

Mits je niet juist dat systeem kapot rijd met een ongeluk..

Hannibal 12-09-2007 12:53

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Als jij crasht met een auto met anti carjacking dan schieten de deuren automatisch van het slot...

Of te water raakt.

Pedaalemmer 12-09-2007 13:22

Quote:
Mits je niet juist dat systeem kapot rijd met een ongeluk..

Als je dat lukt kan het waarschijnlijk je leven al niet meer ontnemen ;)

G-eert-40 12-09-2007 13:25

Quote:
Originally Posted by Hannibal
Of te water raakt.

best wel wat elektrische circuit die op 12 volt werken, blijven gewoon best lang goed werken onder water. zoals anti carjacking system. tevens ook je verlichting. werkt nog wel even door als je in het water beland.

Hannibal 12-09-2007 13:30

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
best wel wat elektrische circuit die op 12 volt werken, blijven gewoon best lang goed werken onder water. zoals anti carjacking system. tevens ook je verlichting. werkt nog wel even door als je in het water beland.

Ben als eens keer te water geraakt; de boel bleef inderdaad gewoon aan, zelfs de radio bleef rustig spelen! Maar het blijft electronica, en dat kan soms rare dingen doen in combinatie met water.

Lexo 12-09-2007 13:34

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
Als je dat lukt kan het waarschijnlijk je leven al niet meer ontnemen ;)

Een accu heeft niet het eeuwige leven hoor! Een kabelbreukje kan ook erg lastig zijn..

Maargoed, daar heeft de TS nix aan, kan iemand hem helpen met zijn motorkap?

Je kan de extra vergrendeling weghalen, maar die zit er natuurlijk niet voor niets. Kun je er geen staalkabeltje aan maken, die je van onder de bumper ofzo kan bedienen?

Hannibal 12-09-2007 13:50

Quote:
Maargoed, daar heeft de TS nix aan, kan iemand hem helpen met zijn motorkap?

Je kan de extra vergrendeling weghalen, maar die zit er natuurlijk niet voor niets. Kun je er geen staalkabeltje aan maken, die je van onder de bumper ofzo kan bedienen?

Ja dat slot weghalen is geen probleem, dan laat je de kap puur en alleen aan het palletje van binnenuit hangen (denk ik) Persoonlijk vind ik dit zeker geen fijn idee gezien de ravage die krijgt als je motorkap omklapt tijdens het rijden.

Je kan wel van die snel sluit pennen door je motorkap heen laten komen met een clip (+staalkabeltje) maar dat is dus niet de bedoeling. Ik ben niet zo'n Fast-and-the-Furious-fan

Hoe hebben die jongens dat die wel hun motorkap verlengt hebben vraag ik me af.

G-eert-40 12-09-2007 13:56

Quote:
Originally Posted by Hannibal
Hoe hebben die jongens dat die wel hun motorkap verlengt hebben vraag ik me af.

lange vingers denk ik :D nee zou die extra vergrendeling er ook niet afhalen, puur voor de veiligheid. is vast wel iemand die hier antwoord op weet. even afwachten dus. en anders kan ik het vanavond wel even vragen.

grtz

All times are GMT +1. The time now is 12:41.