![]() |
Metertjes in de Golf 1
Hoi iedereen,
Ik heb wss een domme vraag, maar ga ze toch stellen... In de golfjes heb je net onder de asbak plaats voor drie metertjes, kan iemand mij vertellen wat die dingen meten? In mijn golfje is enkel nog het plastic-framewerk aanwezig, maar de metertjes zijn verdwenen, kan ik deze er opnieuw in plaatsen en daadwerkelijk laten werken? alvast bedankt! mvg, jaak |
Er zijn veel verschillende soorten metertjes...
oliedruk, olieniveau, temperatuur, stand van de versnelling, voltmeter en zo zijn er nog veel meer....:D Hoe je ze moet laten werken weet ik niet, maar dat zou ik ook wel is willen weten, neem aan gewoon ff opzoeken in de Hynes/Kluwer o.i.d. :) |
Werking is vrij simpel lijkt me ? Koelvloeistofmeter moet een sensor hebben voor de koelvloeistoftemperatuur en voor de rest zit er nog een +/- aan voor de werking en een +/- voor de verlichting. Ik heb eventueel nog wel een hoopje van die gebruikte klokjes als je wat zoekt. Wel zonder sensoren dus die moet je dan nog ergens kopen (weet wel goedkope adresjes :tongue: ).
Voor de oliedruk heb je ook sensoren met 2 aansluitingen erop. 1 is dan voor je originele kabelboom en dat heeft geloof ik te maken met de zoemer die geactiveerd wordt als de oliedruk te laag is. |
Quote:
Stand van je versnelling? Nog nooit gezien... are you sure? |
Quote:
misschien bedoeld hij een toerenteller? wat de stand van je versnelling is moet je 5 cm ervoor aflezen, op je schakelpook ;) ik vraag me meer af of een olieniveau meter bestaat, want dat is toch gewoon een oliedruk meter. misschien even vragen of iemand een complete middenconsole heeft met die 3 metertjes en kabelboom. is dan alleen even aansluiten. |
Quote:
Die is er toch echt van VDO :) Maar volgens mij geeft deze niet aan in welke stand die staat, maar gewoon welke kant je opmoet om hem bijvoorbeeld in zijn achteruit te zetten :tongue: :redface: kijk maar :) Quote:
neej, geen toerenteller :screwy: :tongue: Maar tis inderdaad wel maf, want meestal staat dit ookal op de pook :D :redface: |
Ik heb voor paar weken de metertjes aangesloten, moet zeggen dat het eigenlijk best makkelijk was. :cool:
Quote:
Niet als je een mooie houten pook hebt met een vw teken erop ;) |
Quote:
Die heb ik ook ergens liggen |
ik heb daar een olie druk, volt en een gascontrole klokje zitten.
was bij mij ook niet aangesloten maar das best te doen ;) |
All times are GMT +1. The time now is 10:20. |