Problemen met de koppeling
Mensen,
Vandaag bij een collega langs geweest bij wie al een maandje of 3 de 1.8MK3 op bokken in de garage-box staat. The story: Hij reed normaal zijn route en bij het bedienen van de koppeling leek het alsof de koppelingskabel brak. Geen druk meer op het pedaal. Tijdens een inspectie bleek niet de kabel, maar het heveltje bij de 5e versnelling de veroorzaker. Nieuwe eindkap voor de bak op de sloop gescoord met uiteraard een werkend heveltje. Probleem was echter dat de koppeling niet meer vrij komt wanneer de hefboom wordt bediend. Na alles 3x in- en uit elkaar te hebben geschroefd wist hij het ook niet meer. Dus ik ben nu wezen kijken, voor mijn gevoel mist hij een onderdeeltje, maar ik ken deze bak ook niet uit mijn hoofd. Helaas heb ik vanavond geen akte tot mijn beschikking dus doe ik even een beroep op jullie. Misschien dat iemand het zo ziet. Voor de duidelijkheid ook 2 foto's: Deksel met hevel: bak ter hoogte van de 5e versnelling: O ja, die as die daar door de synchromeshring heen steekt kan ik op dit moment niet meer de bak in krijgen. Is hier een foefje voor of kan ik de hele bak uit elkaar gaan trekken? |
je mist het hendeltje dat op je pris-as duwt op de foto......
|
Als je de koppelingshevel nu beweegt (met het eindstuk van de bak los in je hand), wordt het druklager dan wel naar buiten bewogen?
De koppelingspen (drukpen) steekt wel erg ver de bak in. Is die niet versleten of door de drukplaat heen gedrukt? |
Quote:
Welke bedoel je? Foto of plaatje?? Quote:
Koppeling die er in zit is nieuw. Denk dus niet dat dat het probleem is, koppelingsarm en hevel werken naar behoren. |
Vreemd....
|
op de foto mis ik het hendeltje dat binnen in de bak op het druklager duwt.... dat is zeg maar de hevel aan de binnenkant die zit op de zelfde as als de hevel aan de buitenkant.....
|
Die zit achter het druklager verstopt denk ik?
Hans, als de boel in elkaar zit, voel je dan wel of geen weerstand in de koppelingshevel? Maw, draait het allemaal 'in lucht' of wordt er wel degelijk wat ingedrukt maar geen resultaat? |
Hevel zit er en werkt
Ik heb geen druk op de hevel, hij kan van aanslag tot aanslag het lijkt wel of de koppelingspen te kort is, maar dat kan natuurlijk niet. Is ook niet afgebroken ofzo.... |
All times are GMT +1. The time now is 17:01. |