17" met strakke bandjes, welke maat?
Hallo mensen,
ik vroeg mij wat af. Wat is de makkelijkste maat om lekker strakke bandjes om 17" inch te krijgen. Ik heb velgen van 7,5J en 35ET, 17" die ik wil proberen. De bandjes zijn op, dus er moeten nieuwe omheen. Ik kom van 195/50-15 en wil niet veel verschil in diameter ivm. verlaging. Met uitrekenen kwam ik op 205/35-17, maar dat is een zeldzame maat volgens mij? Dus welke optie's heb ik nog meer? Alvast bedankt :thumbup: ! |
Quote:
gewoon 205 40 17 |
205/40-17? Dat is toch de standaard, heb ik nog geen mooie strakke bandjes...?
|
op 7,5 j is dit een heel mooie band hoor.
wat is je doelstelling? een getrokken band? |
195-40/17 of 195-45/17.
|
Inderdaad, een getrokken band. Met het oog op een niet al te grote diameter van het wiel en omdat ik het supergaaf vind staan :D!
Bij 195/40-17 is mijn diameter nog een stuk groter, of niet? |
iets getrokken, en een super platte look: 195/40r17 zoals arne al post.
|
Nieuwsgierig...misschien een foto van? :D
|
|
Scheelt je 2.4% afwijking op de teller, dat moet geen probleem zijn toch? Kan vanavond een foto maken van mijn 16 inch 7.5J brede velgen met 195/40, dat ziet er al erg plat uit!
|
Arne, die velgen zijn toch geen 7.5J breed?
|
185/35 x 17 is er ook nog :tongue:
|
Ik heb zelf ook op mijn nieuwe velgen 205/40/17
ziet er redelijke getrokken uit , maar toch stoeprand veilig Btw als het een mk2 betreft moet je dat eigenlijk wel of smaller anders gaat het voren problemen opleveren |
Quote:
Scheisse, had ik eerder moeten weten! Zijn er zeker nog niet zo lang? |
Die lui van Nankang produceren ook de meest vreemde maten :D
|
Het is inderdaad voor een MkII! En zoals het nu is met 15" gaat het goed. Vandaar dat ik de diameter gelijk wil houden, die afwijking op de teller maakt me niet uit. Lijkt hij weer wat sneller :p!
En nu weet ik wel dat de meesten 17" echt niets vinden onder een MkII, maar ik vind het echt supergaaf staan, sorry! Gaat om 17" velgen met Y spaken. 205/35-17 is er dus niet? Of gaat 205/40-17 gewoon netjes passen? Nu heb ik ET15 en 7J met 195/50-15 en dat past mooi! Nankang heb ik wel eens van gehoord, is dat een beetje een leuk bandje of moet je daar echt niet mee de weg op? |
Arne, staat trouwens erg mooi, dankjewel!
|
Voor 7,5J 17 inch met een 195/40 bandje en achter 7,5J 17 inch met een 205/40 bandje. Banden zijn Pirelli P Zero.
Beide staan zeer goed en het bevalt prima. |
Dat word ook mijn plan denk ik! Ziet er idd erg gaaf uit!
Bedankt voor de reacties! |
Jeff,
heb jij overigens problemen met aanlopen op je MkI? |
All times are GMT +1. The time now is 19:18. |