pf zuigers - g60 zuigers
zit er nog verschil in de zuiger van een pf of een g60 ?
zijn het de zelfde of net anders ik hoor het graag van iemand mvg van ramon |
g60 zuiges hebben een lagere compressie...
|
dus als ik de pf zuigers zou laten afdraaien kan ik ze gebruiken ?
misschien een rare vraag maar zouden ze dan ook in een kr blok kunnen ? of moeten er dan veel aanpassingen gedaan worden ? mvg van ramon |
wat wil je wel niet voor frankenstijn blok maken?
|
wat kan ik beter doen dan
gewoon gemede zuiger bestellen voor me 16v g60 project of g60 zuigers af laten draaien of me 16v zuigers aflaten draaien geef me is een tip mvg van ramon :) :) :tongue: |
G60 zuigers hoef je niet meer af te laten draaien lijkt me?
|
Als je een compressie van 6:1 wil niet nee :)
16V zuigers zijn plat, PF zuigers zijn hol, G60 zuigers nog holler. Kijk eens naar het verschil in verbrandingsruimte in de cylinderkop van een 16V kop vergeleken met een 8V kop en veel zal je duidelijk worden. Overigens zijn ook niet alle pistonpendiameters en drijfstanglengtes gelijk, dus niet alles is zomaar uit te wisselen. Beste oplossing voor jouw doel: S2 zuigers zoeken of de portemonnee trekken en een paar mooie lage compressie 16V (turbo) zuigers aanschaffen. |
ik hoorde ook alzoiets van dat ik me 16v zuigers 1,5 mm af kon laten draaien en dat, dat al voldoende was maar weet niet of dat de optie is mvg van ramon
|
Heb ik ook eens gedaan maar je houd maar weinig dak over op die manier, iets van 4mm. Overigens vind ik de originele zuigers afdraaien een beter plan dan oude S2 meuk in je motor gooien. Het beste is gewoon blok laten boren en overmaat gesmede zuigers er in.
|
All times are GMT +1. The time now is 18:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.