Klein probleempje Golf 1 automaat!
Ik heb sindskort een Golf 1 automaat, 's morgensvroeg start hij gelijk loopt echt heel mooi. alleen wanneer ik ongeveer 1 km gereden heb en moet remmen bij een drempel wil hij afslaan en gaat de acculampje branden. Ik geef gas en hij gaat gewoon vooruit. Dat doet hij maar 1 tot 3 keer dus wanneer warm is doet hij dat niet meer?
Wat kan dat zijn? heb al de bougiekabels en de verdelerkap vervangen maar help niks, en heeft een collega van mij de zgn. bi-metaaltje verdraaid (heel iets maar) loopt nu dus wel iets hoog in de toeren. Dus ik ben weer benieuwd morgenvroeg!! |
Had ik ook bij mijn automaatjes...er zit een automatische choke op en ik heb altijd het idee gehad dat deze te snel weer stopte met choken.
Een oplossing heb ik hiervoor nooit echt gevonden..... |
Quote:
mmmh, heb nu dus het zgn. bi metaaltje lichtjes verdraaid en ik heb het idee dat hij rijker loopt dan voorheen!! ;) |
Quote:
Lekker duur :tongue: |
Quote:
och ja, ik heb liever dat hij blijft lopen dan dat hij afslaat met 20 auto's achter je!! :D |
aan je avatar te zien waarschijnlijk een bekende auto hier,`79er S automatic met kleine staal/chroombumpertjes?
edit: sorry voor de off-topic |
Oplossing: Toerentalverhoging niet-werkend maken en ombouwen naar manueel...
Hoe? Ik heb hier ergens een topic (zoeken naar pierburg 2e2, dat is ook soortgelijk voor andere carbs) en dan een soort gaskabel verbinden aan een asje van je carb waar ook de normale gaskabel op aangesloten zit (of gewoon bij de gaskabel knopen op een of andere manier) zodat je dus eigenlijk constant iets gas geeft... De motor loopt dan nog wel iets rijker met koude start en het toerental bepaal je zelf... (Klinkt redelijk primitief, maar het is het proberen waard!) |
Gewoon wat rijker zetten idd. Die van mij is net gekeurd dus rijd ook weer voor geen meter. Snel uitvallen of bijna uitvallen bij gasgeven enzo.
|
@ type 17: ;) yep is van crazyrichard geweest en daarvoor reed hij ergens bovenin NL!! :thumbup:
@ Mellyville : klinkt wel als een oplossing maar net zoals je zegt wel primitief maar thnx voor de tip maar ik hou hem liever origineel!! ;) @ MrMiljon: Is idd ook gedaan en nu is het maar afwachten!! Sinds rijd hij echt super, heb geen problemen gehad vanmorgen maar het was ook niet echt vochtig buiten. Dus ik ben benieuwd als het vochtig wordt!! :cool: |
Quote:
Had ik het toch goed :D mooi wagentje! Snap alleen niet waarom crazyrichard die auto heeft weggedaan :confused: |
hey damn dat probleem had ik niet ????
raar dat dat dan opeens gebeurt liep bij mij altijd perfect op de choke en ging ook weer goed uit nooit last van gehad is er geen vacuum slangetje los???? grts richard en voor type 17 : als ik een stalling had gehad had hij nooit weggegaan... wilde toch weer iets waar ik ook mijn creativiteit in kwijt kon heb nu een hele mooie polo dus blijf wel bij vw en mis de golf nog steeds dat zeker |
en , al beter ?????
grts richard |
@ crazy richard: heb nog niet echt gekeken naar een vacuumslangetje, maar het gekke is als hij koud is doet hij dat alleen maar en als hij warm is loopt hij als een tiet!!
Zee vreemd!! |
raar maar dat is dan gelukkig beter dat het dan weg is
jammer dat niemend verder weet hoe of wat het is wel al een hele oude carburateur een gereviseerde of andere (nieuwe) zou zo en zo geen kwaad kunnen dan maar aan de andere kant wie weet is het wel een beetje afstellen |
Quote:
ik heb het idee dat het beter gaat maar dat is pas na 1 dag gezegd!! dus even een paar dagen aankijken!! :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 06:38. |