![]() |
Golf MK1 sc '81
Hallo,
nu heb ik op 13 augustus een corrado g60 gekocht. Daar het een en ander moet aan gebeuren en ik een eindje zonder auto zal zitten moest ik wel uitkijken naar een nieuw vervangwagentje. Mijn keuze was snel gemaakt dat dit een MK1 moest worden. Al vlug vond ik op het net een zwarte golf mk1 1.1 swiss champion met oranje emblemen en oranje lijsten. De motor draait niet en er laswerk aan. Ik ben overeen gekomen met de verkoper dat hij de 1 eerst nog binnen doet bij de garage voor de motor. Deze zal dus terug draaien en heb ik alleen nog het laswerk voor mij. Nu had ik graag geweten wat de kwaaltjes en de slechte plaatsen zijn van deze wagen. Deze middag zal ik wat foto's maken. groetjes |
zal het beste te zien zijn aan de hand van de foto's, maar de standaard plaatsen zijn de achterwielranden, dorpels, a stylen en rond de raamrubbers..
|
en de voorschermen ;)
|
Ik zeg; niet doen. Zelf heb ik deze fout ook gemaakt.. "ff snel een auto opknappen als daily" (lees: Jetta, momenteel al ruim 1,5 jaar mee aan het frotten).
Tankgat (rechter wielkast) ![]() Achteras ophanging; ![]() Wielkast randen; ![]() Voor meer elende moet je hier kijken. Om echt goed te kunnen oordelen zul je minimaal een fototje moeten posten ;) |
Foto's van de wagen heb ik nog niet, ik ga er morgen eens naar kijken en zal er dan nemen.
Ik denk dat het al bij al nog zal meevallen want de verkoper kijkt nog om de wagen binnen te brengen bij een garage en om hem draaiend te krijgen. Op zijn keuringskaar van 2004 staat het volgende en heeft sindsdien nog ongeveer 5000 kms gelopen: remleiding----- staat deurdrempel------ corrosie koetswerk in motorcompartiement---- corrosie koetswerk----- corrosie Hij heeft dus nog geen afkeur gehad voor corrosie. 1ste indienststelling was 7/04/81 . Hij is 2de eigenaar en de wagen heeft nu een kleine 160 000 kms. Dit voor een prijs van 400 euries. |
vandaag wezen kijken en het is heus nog zo slecht niet.
rechts vooraan tussen het spatbord en de steenplaat is er wat doorgeroest. aan de deurdrempels zitten geen gaten alleen oppervlakkige roest. de wielkasten zijn wel aan vervanging toe er is aan beide zijden een stukje van ongeveer 10 cm rot. Achteraan rechts onder heeft ie ook een rotte plek. er ontbreekt een glas van het rechtervoorlicht. voor de rest zal het wel wat knutselwerk worden. De kofferrubber ontbreekt. het interieur is eruit maar is er wel bij in redelijk goede staat de voorbumper is er af maar wel bij. alle originele papieren zijn erbij ook het onderhoudsboekje. ik zal vanavond kijken om nog foto's te plaatsen. groetjes |
Zoals beloofd de foto's.
Golf is life... the rest is detail. Yep das waar zie onderstaande foto |
Gezien je onderschrift heb je hem gekocht? D'r zit nog wel werk aan lijkt me zo. Maar wel een goedkoop rijdende daily denk ik.
|
heb ook een SC gehad maar in het zwart zien die oranje details er veel koeler uit!
succes ermee! |
Nog wat laswerk dat is het voornaamlijkste. De mensen die mij kennen weten wel dat dit in orde komt ... ooit. :D
Nee hoor tegen de winter moet ie roestvrij zijn en harder als nieuw :woowoo: . Ik wilde dolgraag een zwarte MK I, maar waarom... leek me ietwat sportiever en nu het een SC is vind ik dit wel über. Alleen ben ik nog op zoek naar een origineel SC embleem voor de grille in oranje. Voorlopig wordt dit opgelost met een spuitbus. Volgende week beginnen de las-werkzaamheden en tegen 13 september moet ie gekeurt en verzekerd zijn zodat de C onder handen genomen kan worden :) . Mocht iemand nog een orangje embleem hebben sta ik open voor PM's |
Gefeliciteerd met je aankoop :D Succes met het herstellen, maar je hebt er zelf veel zin in dus moet het goedkomen :cool:
SC's zijn er niet veel, dus daarom nog speciaal ook :) |
SC is superspeciaal en superzeldzaam!! misschien wel nog de allerminste van over, van die uitvoering;)
op www.golf1-ig.de heb ik laatst een oranje embleem met oranje sierlijsten te koop zien staan. De prijs werd je niet vrolijk van, maar misschien dat als je alleen het embleem wilt hebben, het nog te doen is... Ik vind het absoluut de moeite waard dat je deze auto op gaat knappen, alleen al vanwege de uitvoering. En als je m als daily gaat gebruiken, zou ik m laten taxeren als je m hebt opgeknapt! en dan all risk verzekeren:D groeten! |
Dit ging nu wel zeer vlug. Vorige week kwam de Swiss Champion. Nee de deur is hij nog niet uit, maar hij vliegt wel op stal. Alle werk moest in een veel te korte tijd gebeuren dus zal ik er nu de tijd voor gebruiken. Als vervangende heb ik nu een Golf 1 Cabrio gekocht van bouwjaar '90 met een 1800 motor met 98 pk als ik me niet vergis. Roest is er niet of zeer nauwelijks aan wel is het dakje aan vervanging toe.
Meer hierover zal je wel in een ander topic van me zien. |
All times are GMT +1. The time now is 05:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.