Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   2 Kleppen krom van mij VR6 vreemd!! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33412)

GerardMkIIVR6 24-07-2007 10:02

2 Kleppen krom van mij VR6 vreemd!!
 
Nou lekker was lekker vroeg klaar in het seizoen en heb constant "kleine" problemen gehad kut zooi eerst koppeling toen motorsteun en toen de koplamp nou toen dacht ik eindelijk rijden heerlijk toen een rateltje in het blok.
Meteen alles uit elkaar gehaalt niks te vinden. :screwy:
Alles weer in elkaar gebouwd liep als een zonnetje ne 2 dagen testrijden alles goed in 1x auto uit niet meer starten en voelde met starten wel compressie is weg.
Dus blok uit elkaar en ja hoor 2 kromme kleppen in en uitlaat van 2 verschillende cilinders.. :eek:
Dus ik nadenken en dacht dat geratel kon wel eens zijn gekomen door de oliekettingspanner.
En die zou nu wel eens van tijd gesprongen kunnen zijn. ;)
Maar meestal als ze van de tijd springen gaan er toch meer kleppen?
Wat kan er anders nog meer voor zorgen dat kleppen krom gaan.
Wie weet er meer van. :confused:
Want ga de motor niet zo weer opbouwen zonder te weten hoe het kan gebeuren.

sanderz 24-07-2007 17:34

neem eff contact met michelr32 van het corradoforum die kent die motoren van binnen en buiten.

breadfan83 24-07-2007 17:44

Quote:
Originally Posted by sanderz
neem eff contact met michelr32 van het corradoforum die kent die motoren van binnen en buiten.


Inderdaad, en een super goeie gast is 't ook nog. :thumbup:

Hier kun je hem bereiken:
http://www.zeypveld-autosport.nl/

Rallyegolf20vt 24-07-2007 21:23

Heeft er misschien nog iets teveel olie in die hydrostoters gezeten , waardoor de kleppen nog iets open hebben gestaan bij het starten?
Dit wil wel eens gebeuren bij montage van nieuwe stoters.
Er wordt daarom ook wel vaker geadviseerd om de motor niet direct te starten na zo,n revisie maar deze even te laten staan , en de krukas even een slag met een sleutel te draaien en daarna weer een poosje te laten staan .

GerardMkIIVR6 24-07-2007 21:52

He klaas eindelijk iemand die er verstand van heeft.
Maar ik had er al mee gereden en ook gedaan zoals je zei starten zonder te starten.
En gereden en alles was goed maar toen begon die te ratelen dus blok uit elkaar en was niks,dus weer in elkaar gezet gestart liep super niks aan de hand dus dacht ik de oliespanner van de ketting.
Nou gereden perfect en in 1x uit starten geen kompressie.
Toen wist ik genoeg.
Maar is het nu de spanner ook?

MelG60 24-07-2007 22:20

Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren. Kan je goed op de zuigers zien dat hij geraakt heeft? Hoe zien de andere zuigers er uit?

steven16v 25-07-2007 08:09

Quote:
Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren.


Inderdaad. Niet het leukste werk maar wel belangrijk. Gewoon ff tussen de bankschroef met een doekje er tussen. Werkt perfect.

GerardMkIIVR6 25-07-2007 11:24

Quote:
Originally Posted by MelG60
Lijkt me niet want dan hadden het er meer moeten zijn. Je kan stoters trouwens ook eerst leegdrukken voor monteren. Kan je goed op de zuigers zien dat hij geraakt heeft? Hoe zien de andere zuigers er uit?


Ok.
Ja 2 zuigers kun je op zien dat ze ze een klein beetje geraakt hebben.
Andere zuigers perfect niks aan het handje.
Ik word gek :screwy:


All times are GMT +1. The time now is 00:12.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.