Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Jetta mk1 GLS (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=32754)

Corrado_G60 01-07-2007 13:33

Jetta mk1 GLS

Vorige week zaterdag ben ik de oude Jetta mk1 GLS van Chrispy gaan ophalen. Omdat mijn cabrio iets de croky was heb ik besloten dat dit mijn nieuw projectje wordt.

Heb gisteren de auto uitgebreid gewassen en daarna lekker in de was gezet :cool: :

Er hangt nu een 1.5 JB in met automaatbak. De planning is om de 1.5 eruit te lepelen en te vervangen door een KR blok. Dit geheel zou dan op dubbele 40-er solexen moeten gaan lopen :cool:. Ik dacht hiermee origineel te zijn, maar na wat info opzoeken bleek dat dit al eerder bedacht was in het "steinbrein" en deels uitgevoerd door Rick en Rene (waar ik toevallig mijn solexen van heb :D). Desalniettemin mag dit de pret niet drukken, zodra de cabrio verkocht is gaat de Jetta de garage in voor een extreme makeover!

Tjaap 01-07-2007 13:50

ah, vroeg vanmiddag nog aan Marc of dezeal verkocht was.. ja dus.. tis een leuke auto.. en een hele goede deal aan gehad. de knippers alleen al zijn het bijna waard :tongue: en die motorkap, ook al issie de verkeerde kleur, is ook niet goedkoop geweest.

johan8vplus 01-07-2007 14:14

succes met je project.
again a nice jetta............

johan

SlimMasterShady 01-07-2007 16:31

Plannen klinken goed en het zal zeker mooi worden!
Ga je de auto ook nog opnieuw laten spuiten (of een andere kleur?)
Schroefset eronder en het ziet het er al veel beter uit:)

succes met je project!

Tjaap 01-07-2007 16:37

lak is heel goed, alleen de motorkap spuiten zou voldoende zijn.

Marcski 01-07-2007 17:06

daar heb je een goede deal aan, tis een leuk ding voor weinig geld!

Had hem eerst zelf bijna gekocht, maar ja, weer een auto erbij.... ;)

Corrado_G60 01-07-2007 17:27

@slimmastershady, ik wil de wagen uiteindelijk wel laten overspuiten (indezelfde kleur rood). Schroefsetje komt wel, eerst even de centjes richting een ander blok :D

@Tjaap, tis idd een mooie deal! Dichte motorkap (ondanks in een andere kleur, wat ik persoonlijk wel tof vind staan) staat em goed! Wat jij zegt over de lak klopt niet echt, de lak is in een behoorlijk slechte staat.

@Marcski, ben blij dat jij hem niet hebt gekocht ;)

Johanva1 01-07-2007 17:55

veel plezier met de jetta, en suc6 met het uitwerken van je plannen :thumbup:

Sponze® 01-07-2007 23:01

ben benieuwd wat je er van maakt :)

Succes en veel plezier ;)

Jazzblue 02-07-2007 11:18

Plannen klinken heel goed:D, en verder een leuke Jetta;).

Erwin G60 02-07-2007 16:10

Bijna de zelfde jet als die van mij alleen heeft de mijne 2deuren minder :D. Veel succes ermee.

Corrado_G60 03-07-2007 19:08

@Erwin,, mooie Jetta heb je ;)
@Sponz®, ben blij dat jij he niet gekocht hebt :P
@de rest, thx voor de reacties :D

Begin van aankomende week komt het 16v blok, begin dan denk ik met het uitbouwen van de JB. Weet iemand welke remmen ik kan gebruiken in 13 inchers (of zal ik voor betere remmen toch grotere velgen moeten gaan rijden)?

Sponze® 03-07-2007 21:55

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60

:D Ik ook :tongue:

Als t meezit, stel ik binnenkort weer
eentje voor hier op t forum :cool:

Menace 03-07-2007 22:10

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
@Erwin,, mooie Jetta heb je ;)
@de rest, thx voor de reacties :D

Begin van aankomende week komt het 16v blok, begin dan denk ik met het uitbouwen van de JB. Weet iemand welke remmen ik kan gebruiken in 13 inchers (of zal ik voor betere remmen toch grotere velgen moeten gaan rijden)?

14 inch met 16V remmen en dan verbrede steelies, dat wil ik nog es gaan doen, maar je kan ook de GTI remmerij deronder gooien en dan kan je 13 inchers deronder houden...

Corrado_G60 03-07-2007 22:10

Quote:
Originally Posted by Sponze®
:D Ik ook :tongue:

Als t meezit, stel ik binnenkort weer
eentje voor hier op t forum :cool:

hahaha, weer een Jetta voor de verzameling??

Corrado_G60 03-07-2007 22:15

Quote:
Originally Posted by Menace
14 inch met 16V remmen en dan verbrede steelies, dat wil ik nog es gaan doen, maar je kan ook de GTI remmerij deronder gooien en dan kan je 13 inchers deronder houden...

Ik wil eigenlijk mijn ally cats eronder hebben,, ben afgelopen weekend begonnen met die velgen te polijsten. Hier 2 foto's van voor het polijsten:

Worden geile wieltjes als ze straks klaar zijn :eek:

Corrado_G60 31-07-2007 22:24

Er zijn weer wat vorderingen :rolleyes:

Ally cats passen niet (zonder spacers), remklauw komt te ver naar buiten :mad:

16v blok ligt inmiddels in de garage. Kop en onderblok zijn gescheiden. Helaas zijn 1 uitlaatspruitstuk draadeind, en 2 van de 3 imbusbouten aan de voorkant van de kop afgebroken :screwy:

Op de foto's is het blok nog in de vettige staat. Heb het ingespoten met ontvetter van de Wibra (op aanraden van bepaalde leden van het Volksforum). Had geen tijd meer om het eraf te halen, morgen ga ik het blok ontleden en poetsen, dan komen er weer nieuwe foto's

Voor nu:

Jettameister 01-08-2007 01:57

Naaaaaaiiiiiiiiiijjjjjjjjjjjjssssssssss

Mooie mk1 ben eens benieuwd als ie af is :thumbup:

Corrado_G60 25-08-2007 18:56

Ben vorige week op en neer naar Groningen (560 km) gereden voor een setje velgen voor de Jetta. Vandaag de velgen even gepast. Moet de velgen nog wel even schuren en opnieuw in de lak zetten, dan komen ze er definitief onder. Vanzelfsprekend gaat de auto nog verlaagd worden :cool:

Het 16v blok heeft toch wat meer liefde nodig dan gepland. Kop wordt maandag gevlakt. Zoals het er nu uitziet wordt het onderblok compleet uitelkaar gehaald om daarna gestraald te worden. Blok wordt daarna geboord/gehoond en de zuigers worden vervangen.

martiepartie 25-08-2007 20:34

clio 16V wielen?

Ziet er leuk uit. Turbinebladen!!

goed bezig met de jetta.

All times are GMT +1. The time now is 05:51.