tand riem op tijd zetten
ik heb mijn tand riem van mijn 8v pf motor er af liggen :(
kan iemand mij uit leggen hoe ik de kruk as en de nokken as weer op tijd krijg hoe moeten de puntjes op de tand wielen staan in het vraagbaak boek kan ik niks vinden over deze zit een puntje op de nokken as puntje op de hulp as ook achter de groene dop op de versnelling bak zit een punt en de ontsteking natuurlijk vraag is aleen waar en hoe moeten ze staan :rolleyes: |
Als het goed is moet er in de vraagbaak het volgende staan..
Wanneer je met je kleppendeksel eraf hebt liggen moet het als volgende staan..Nokkenas streepje moet gelijk liggen met de kop ..En de krukas streepje moet gelijk met streepje van hulpas.. |
*Op de krukaspoelie zit een streepje. Die moet overeenkomen met het pijltje op de onderste distributiekap.
*Het streepje in de verdeler moet precies tegenover het contactvlak zitten van de rotor. *Het grote streepje op het vliegwiel moet tegenover het andere streepje staan. *Poelie van de nokkenas heeft aan de achterkant een streepje. Deze moet gelijk staat met de rand van een gemonteerde kleppendeksel |
bij een pf motor staat het markerings punt op de buiten kant van de nokkenas tand wiel
op de krukas poelie staat geen markerings punt ( bij mij ) we hebben hem op de ouderwetze manier op tijd gezet ( natte vinger werk ) en hij loopt weer ... |
1e cilinder bdp, rotor op 1e cilinder, nokkenas op tuimelen en gaan.
|
Quote:
presies ... :thumbup: |
Volgende keer netjes alles aantekenen voordat je de oude eraf haalt.... :rolleyes:
|
All times are GMT +1. The time now is 20:17. |