Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Corrado en Scirocco (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=19)
-   -   verschil type 1 en 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=316)

bug59 28-12-2003 00:34

verschil type 1 en 2

Ik lees regelmatig over de corrado type 1 en 2 .Wat is nu eigenlijk het verschil.De mijne is een 18.16V van 91.Welk type heb ik dan?

Volkswouter 28-12-2003 00:58

Zijn niet echt types!
De oude uitvoering heeft het passat achtige dashboard en de nieuwe uitvoering ervan is ronder met andere schakelaars.
Die schakelaars van de stuurkolom zijn dan van een Golf3.
De deurpanelen zijn heel anders,het stuur,de mistlampen zijn dan gelijk met de bumper ipv dat ze naar binnen vallen.Koplampen zijn anders volgens mij.
Bolle motorkap,bredere zijschermen,maar nu weet ik niet of de restyling van het oude model dan altijd het plus fahrwerk heeft.

De restyling werd doorgevoerd ergens in 1993.
Jouw Corrado is dus de oude uitvoering.

bug59 28-12-2003 11:46

ok merci,nu weet ik toch al iets

Dennis.be 29-12-2003 00:34

Ik geloof dat de 1.8 16v eind '92 vervangen is door de 2.0 16v, beiden hebben ze evenveel vermogen en een koppel dat zo goed als gelijk bleef (5Nm meer bij de 2liter). Ik geloof zelfs dat de 4 bouts wielen vervangen werden door 5 bouten en de zetels zijn iets anders.

VolkswagenRacing 29-12-2003 01:23

Ik ken 1.8 16v modelen die het nieuwe model zin met bolle kap.
Deze zijn voornamelijk import dacht ik.

Elsemieke 04-01-2004 18:09

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Zijn niet echt types!
De oude uitvoering heeft het passat achtige dashboard en de nieuwe uitvoering ervan is ronder met andere schakelaars.
De deurpanelen zijn heel anders,het stuur,de mistlampen zijn dan gelijk met de bumper ipv dat ze naar binnen vallen.Koplampen zijn anders volgens mij.
Bolle motorkap,bredere zijschermen,maar nu weet ik niet of de restyling van het oude model dan altijd het plus fahrwerk heeft.

foto's?

vwleusden 04-01-2004 18:12

Weet ook dat de latere corrado een ander instrumentenpaneel hebben met digitale aanduiding van km-stand en rode naalden, tevens is het uiterlijk van de schaalverdeling anders.

Rado-Roy 04-01-2004 19:37

Quote:
Originally Posted by Elsemieke
Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Zijn niet echt types!

foto's?

oude type:

nieuw type:

[/img]

SpeedFreak 05-01-2004 02:08

Dashboard, ruitenwisser, tankinhoud allemodelle naar 70 liter, bumper en bij sommige uitvoeringen de ontsteking (rotor).

All times are GMT +1. The time now is 18:47.