Eerste ritje met de carbs erop
Vandaag eventjes een rondje in de straat gereden met mijn nieuwe blokje in mijn gts-je.
1800 gti (dx uit de golf1). Paar probleempjes tegengekomen. 1) Carburateurtjes blijven vaak hoog in de de touren lopen (+/- 2000 touren), nadat ik gas gegeven heb. Dan blijven ze eventjes 2000 touren lopen en pas na een tijdje zakt het tourental weer na 900 rpm zoiets. Waar ligt dit aan?Krijg het er zelf namelijk niet echt uit. Zijn trouwens 40 mm DCOE weber carburateurs. 2) Een injector vloog me langs de oren af :D. Ik had ze er netjes in laten zitten :rolleyes: . Mijn bedoeling was eigenlijk om de bussen eruit te draaien en deze af te doppen. Maar die dingen zitten natuurlijk erg vast (motor warm/koud) dus was onbegonnen werk. Dacht niet dat die injectoren zoveel tegendruk te verwerken kregen? Wat zou ik hieraan kunnen doen? Nieuwe rubbertjes kopen voor de injectoren. Of draad tappen in de bussen? http://www.volksforum.com/forum/sho...hlight=afdoppen. Dit topic btw al doorgelezen. 3) Remmen werkte nogal "weinig vertragend". Heb voren niewe blokken (in vw II klauwen) en schijven (geventileerd) en achter gewoon gti/cabrio trommels. Heb er wel de hoofdremcilinder/bekrachtiger van de 1100 in zitten. :rolleyes: Laat de oplossingen maar komen... :hug: |
Rij hierheen, sleep ik je wel weer naar huis.... :D
|
Bijkomende info punt 2: Gaskleppen sluiten allemaal goed.
|
even een vraagje tussen door. wat voor ontsteking heb je erop en wat voor brandstof pomp
alvast bedankt |
Quote:
Membraanpomp en contactpuntontsteking ;). /edit: als je deze gekocht hebt?http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=359897 Dan zit het wel goed met je pomp...onsteking maakt in principe niet zoveel uit. Ik hou gewoon nog van oldskool contactpunten. |
En hoe voelt dat nu je eerste ritje :D Zal wel lekker klinken he die carbs. :thumbup: Zie ik je eindelijk misschien binnenkort eens rijden :D
|
Voelde goed....carburateurs lopen nu wel goed. Mooi synchroon geen geplof meer. Geluid is wel lekker :D...rijden nog veel lekkerder...:)
Injectoren zitten er wonderbaarlijk genoeg nog in :D. Alleen remprobleempje nog oplossen. Lijkt alsof ie voren "doorschuift" op de schijven. Heb genoeg remdruk op het pedaal en ze zijn ook correct ontlucht. Lijkt alleen alsof ie de druk niet overbrengt op de voorremmen. |
misschien moeten de remblokken even inwerken. dus even rustig inremmen. had ik laatst ook met vervangen van schijven en blokken. omdat het nog nieuw is.
|
Ik zal eens een andere hoofdremcilinder proberen. Misschien dat dat helpt.
|
Ja, maar stel: ik ga een hoofdremcilinder plaatsen van een 1800 gti.....evt met rembekrachtiger erbij...Moet ik dan ook de remkrachtverdeler op de achteras plaatsen?
Morgen eens proberen om hem op de remmenbank te krijgen. |
Quote:
Daar zat ik ook al aan te denken. Ook omdat je voren golf 2 remmen hebt zou ik ook een hoofdremcilinder pakken van een golf 2 :) tja dat krijg je als je sneller typt als mij |
Quote:
VW II zit op polo...golf 1 gti etc etc etc...heeft niks specifiek met golf 2 te maken ;) Verder is de remdruk (vloeistofdruk) gelijk gebleven en zin de cilinders in de klauwen evengroot...dus daar wrdt ook niet meer vloeistofingepompt. |
weer eens te snel gelezen dacht dat je remmen van golf 2 had :redface: :redface:
|
Quote:
Klopt... :) |
Me broer heeft ook VWII klauwen met een bekrachtiger van een 1100/1300. En ikzelf een bekrachtiger van een Jetta 1500. En idd, ik vindt de auto van me broer zeer sponsig en indirect remmen. Zit dus wel daadwerkelijk in de hoofrempomp/bekrachtiger.
Of een Gti hoofdrempomp pakken, of 1 van een Jetta/Golf 1. En over dat afdoppen, er zijn auto's (lada bijv.) met eeen conische carterstop. M22x1,5. Injectors kun je eruit wippen of trekken. De bussen kun je eruit draaien met een grote inbus. Pak je de carterstoppen, doe je wat rooie loctite op, en draai je ze goed vast. Ze zullen zichzelf afsluiten door het conische draad. |
Je kunt de conische/rechte stoppen met imbus in M22x1.5 gewoon in de handel verkrijgen. Recht kun je ook prima gebruiken, goed in de loctite zetten, sluit prima af!
|
Quote:
Die bussen krijg ik er dus niet uit (zie eerste post), was dacht ik imbus 12... Draaide al vrij gauw de bus stuk :redface: . Daarom wou ik maar de injectorzittingen opvullen...draad erin tappen is een optie maar dan vallen alle spaanders in de inlaat... Ik heb nog een hoofdremcilinder + bekrachtiger liggen van een golf 2 1600...gaat dat passen...? |
Quote:
Pak een lange m8 bout, draai daar twee moeren op aant eind. En draai deze tegen elkaar in vast. De bout stop je in de injectorhouder en kun je losdraaien met een sleutel 13. Geen idee of het van een Golf 2 past. Volgens mij zitten de remleidingen op een andere plek. Iig wel bij een Scirocco. |
Hmmm denk niet dat ik ze met eeen m8 bout er wel uitkrijg. m8 bout heeft alleen grip op zijn kop...een imbus sleutel over de gehele lengte...
Makkelijkste is anders een hoofdremcilinder te pakken van min. een golf 1 1500...Hoef ik dan geen remverdeler te plaatsen bij de achteras...? |
je hebt minder vacuum met dubbele webers...dus worden je remmen minder bekracht....
|
All times are GMT +1. The time now is 10:14. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.