Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Brandstofpomp probleem (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=31524)

Piepe GTI 17-05-2007 12:42

Brandstofpomp probleem

dag mensen kheb een vraagje???
als ik mijn auto op contact zet loop de benzine pomp onder de auto niet meer dus, ik dacht pomp kapot. dus ik de pomp onder de auto vandaan. en aan een accu gehangen kijken of die het dan deed en toen deed die het harstikke goed. dus ik aan het meten gegaan toen kwam ik erachter dat ik geen spanning kreeg op de stekker die pomp aanstuurde. dus kdacht dat het relai kapot was maar die was ook wel goed, zekering allemaal goed.
maar nu blijkt het relai maar even in te schakelen en dan stopt die er mee dus hij geeft maar heel ff spanning en dan valt de spanning weg.
heeft iemand hier enig idee wat dit kan zijn :confused: :confused:

vw dennis 17-05-2007 12:50

Elektrisch gedeelte contact slot misschien? Heb je nog meer problemen?

Piepe GTI 17-05-2007 14:14

nou andere problemen heb ik niet maar krij der niet mee, want kben hem eigenljk nog aan het opbouwen, dus kan ik eigenlijk ook niet goed zeggen. maar kzal eens kijken naar het contact alvast bedankt

Piepe GTI 22-05-2007 07:16

owkee dat is dus normaal, maar de pomp loopt niet, en de pomp is wel goed want ik heb hem ook even op een andere accu gehad, en toen deed die het wel :confused: :confused: :confused:

GolfMk2gti 22-05-2007 09:35

Klopt is een beveiliging pas als de motor start schakelt die zich in eerder niet.Je kan hem anders ook doorverbinden in de zekeringkastje.Moet je relais eruit halen en dan contact 78 of 87 was het met contact 30 verbinden dan hoor je hem draaien in de auto ...Maar probeer eerst de auto maar gewoon te starten.

Erik 22-05-2007 09:40

Quote:
Originally Posted by GolfMk2gti
Klopt is een beveiliging pas als de motor start schakelt die zich in eerder niet.
Hij schakelt zich juist wel eerder in. Als je de auto op contact zet gaat de pomp voor een 3-tal seconden draaien, zodat het brandstofsysteem op druk staat en en dat direct bezine ingespoten kan worden.
Daarom laat ik ook, voordat ik start, de auto even op contact staan totdat de pomp uitgedraait is. Hierdoor start ie veel makkelijker/sneller als dat ik dat niet zou doen. Is wel aan te raden bij iets oudere auto's.

Zou de pomp pas beginnen te werken als de motor loopt zou dit resulteren in of heel lang starten of heel erg brak lopen van de motor, want er wordt geen nieuwe benzine door de leiding geduwt door de pomp.

GolfMk2gti 22-05-2007 10:03

Daar heb je gelijk in jah

Piepe GTI 22-05-2007 13:50

eey mensen kheb het gevonden de pomp loopt weer. het zat hem in het alarm van de auto die blokeerde alles. omdat ik een nieuwe accu der in heb gezet en dus de accu pool der af heb gehad,
dus ik heb net nog een keer geprobeerd dus accupool der af en toen het alarm goed uitgezet en de pomp deed het weer. dus van mij kan het topic dicht
toch bedankt :D

Erik 22-05-2007 14:00

wat een k*t alarm :D

Pee Jee 22-05-2007 14:33

Wel goed om te weten :thumbup:

All times are GMT +1. The time now is 07:29.