Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Voorste schokdemper demonteren (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30953)

GolfMk2gti 25-04-2007 17:19

Voorste schokdemper demonteren

Hoe krijg je Zelft thuis te voorste schokdempers los ,Krijg namelijk geen beweging in die moer en knalt die dan niet zo omhoog in je smoel...

Bij normale autos zitten die dingen toch altijd vast met 2 of 3 moeren kan hier niks vinden is het maar 1 grote moer ?

RubenD 25-04-2007 17:49

Bovenop zitten je toplagers, die klemmen de veer vast op de veerpoot schotel. Om te zorgen dat de veerpoten in de carosserie blijven hangen zit er onder de motorkap nog een schotel. Deze kun je loshalen met sleutel 17. Het makkelijkste is de auto op de wielen te laten staan en deze dan los proberen te draaien. Lukt dit niet dan heb je inbus maatje 7 nodig of een kleine steeksleutel (ligt aan het model van je zuigerstang). Dan kun je de stang tegen houden en de bout als nog losdraaien.

Laat de schotel er wel op zitten, heel losjes maar. Vervolgens wielbouten even een slag losdraaien en de krik eronder, bandje eraf en de 2 bouten onderaan de veerpoot loshalen. Als die eruit zijn kun je de schotel bovenaan er helemaal af halen en de veerpoot verwijderen.

Mocht je het toplager willen vervangen of verlagingsveren willen plaatsen, dan is een verenklem vereist.

Als de 2 bouten onderaan los zijn geweest of helemaal eruit zijn geweest moet de auto ook opnieuw uitgelijnd worden!

GolfMk2gti 25-04-2007 18:40

Thns Jah wist wel dat het zooitje allemaal uitgelijnt moest worden maar wou effe zeker weten dat als ik die moer boven los draai dat ik dan niet hem in me smoel krijg :P dus nu weet ik dat er geen spanning achter zit :)

Bedankt in iedergeval

RubenD 25-04-2007 18:44

Dat snap ik, maar mensen die de search gebruiken vinden zo wel in 1 keer een duidelijke uitleg...

golf_gtd 17-05-2007 14:45

Bedoel je om de gehele veerpoot te demonteren?
Het makkelijkste is gewoon een goede luchtsleutel kopen en een compressor van minimaal 6 bar als je die nog niet hebt. Ik heb de voorste twee een keer vervangen met een luchtsleutel op die bovenste moer. Die vliegt er dan zo af, anders met een sockettang of griptang die zuiger die pen vastzetten.
Had zo'n kwartier werk per veerpoot te vervangen, die kocht ik voor 20 euro/stuk op de sloop (waren nog vrij nieuw).

Golf_1_gts 17-05-2007 15:49

Quote:
Originally Posted by GolfMk2gti
Bij normale autos zitten die dingen toch altijd vast met 2 of 3 moeren kan hier niks vinden is het maar 1 grote moer ?

Koop dan een "normale" auto...

golf_gtd 17-05-2007 16:11

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Koop dan een "normale" auto...

Er rijden alleen wat meer Golfs rond dan de "normale auto's" van het merk Toysukimaztsu met hun twee of drie breekboutjes.

GolfMk2gti 17-05-2007 16:22

topic kan allang dicht schroefset hangt eral onder

All times are GMT +1. The time now is 10:49.