![]() |
Stuurbekrachtiging op MKII moeilijk te installeren?
Ik heb dus een Golf II en die stuurt me een partij zwaar, nou was ik vandaag op een verjaardag en mijn oom is een Golf I aan het "verbouwen". Hij laat daar dus ook stuurbekrachtiging in zetten, dus ik zei zo dat ik dat bij mijn golf ook wel wilde. Waarop hij zei dat dan de hele motor eruit moet. Klopt dat? Hij wist namelijk niet of het bij de II ook zo was, bij zijn I dus wel.
|
Hoeft niet hoor. Om het stuurhuis te wisselen moet je wel het subframe even laten zakken.
Ik ben er toendertijd van 7:30 tot 14:30 mee bezig geweest. Stuurhuis vervangen voor een bekrachtigd exemplaar, koppelstang tussen stuurstang en stuurpen ververvangen. Reservoir plaatsen en leidingen leggen. Steunen van de stuurpomp en de pomp zelf monteren. Poelie's en snaren plaatsen en je bent eral. Tuurlijk nog even uitlijnen als je klaar bent, die tijd heb ik niet meegerekend. |
is wel te doen van onder af zo jurgen al zegt
maar waarom stuurd die van jou zwaar goed uit lijnen doet ook wonderen |
Als je het doet zet er dan eerst een rivisieset in kost 35euro [keerringen ed.]
Weet je zeker dat het niet lekt,en het er niet meer onderuit hoeft. |
thnx voor de tips en waarom ie zo zwaar stuurt? Goeie vraag, ik zou het niet weten, maar het is echt keihard werken in die auto :(
|
ik heb nog een bijna complete stuurbekrachtiggingset liggen...
alles is erbij alleen de stuurstang naar het stuur niet... voor de rest alles wel slangen pomp riemen stuurhuis ook het subframe waar alles nog opzit... als je interesse heb pb me maar... |
Quote:
Mijn vrouw de golf2 [1600] heeft het ook niet en is ind.stevig sturen Die van mij wel en dat merk je zeker als je overstapt :D Is zeker een aanrader Wilde er eerst zelf ook niet aan,maar wil nu niets anders Het eronder zetten is even werk maar zeker waardt |
Stuurbekrachtiging is echt heerlijk op een MK2, maar als je auto nu extreem zwaar stuurt zou ik eerst eens even naar de uitlijning en/of de banden kijken. Daar ligt de oorzaak van je probleem!
|
veel voorkomend probleem is
banden te zacht banden ver weg gesleten niet goed uitgelijnd als je dat allemaal goed hebt en een niet te klein stuurtje erin hebt gezet dan vind ik het sturen in een onbekrachtigte 2 nog wel mee vallen heb zelf wel stuurbekrachtiging op mijn kr zat er standaart al op anders hoefde het van mij niet eens perse maar is wel super handig met inparkeren en dergelijke |
Quote:
In mijn vorige Jetta zat een 28cm stuur, voor mijn vriendin werd het file parkeren een beetje zwaar. Dat is de reden geweest om het te monteren. Voor de rest vind ik het een overbodige op een MK2. |
ik heb ook nog wel een stuurhuis liggen maar zonder pomp
inc kruis koppeling en zo jurgen al zegt is eigenlijk over bodig ...laat hem eens uitlijnen en kijk eens naar de banden of die nog wel goed zijn ..scheeld een jas |
ik wil 'm idd na laten kijken, banden zijn goed, dat was het eerste waar ik naar heb gekeken.
Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik Fybromialgie heb (dat is een soort reuma) en weinig kracht in mijn handen en armen. Nou moet je bij ons achter het huis een aantal keer keren en steken met je auto en dat was met die daihatsu geen probleem, alleen met de golf is het gewoon heel hard werken. En ja heren, ondanks die fybromialgie duik ik toch regelmatig onder mijn auto, ik weet dat ik dan weer dagen mijn actie moet bekopen met pijn en nog minder kracht, maar ik vind het veel te leuk om aan die auto te knutselen ;) |
Quote:
zou dan idd een keer kijken naar stuurbekrrachting, helemaal vanwege je fybromialgie |
tja dan moet er ff bekrachteging op makkelijk zat
|
Quote:
Waar is deze revisieset te krijgen? |
Bij de dealer
NR:1H0 498 020 voor een ZF stuurhuis Ook moet je nog 3X rubberring [nr:1H0 422 999]voor de leidingen hebben |
Okee dankje!
Hoe kan ik herkennen of ik ook een ZF stuurhuis heb? En wat zit er allemaal in zo`n revisiesetje? Weet jij dat zo? |
![]() Dit is van een TRW Staat op het stuurhuis met een label wat het is TRW is glad en meest voorkomend ZF is geribbeld |
Maar dit zijn pakkingen voor het stuurhuis ofniet? Ik wil eigenlijk heeel graag de keerring hebben die in mijn stuurpomp zit...achter het lager
of zit die er ook in? |
Volgens mij is dat onderste een keering
|
All times are GMT +1. The time now is 21:55. |