Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   '79 Golf cabrio opknapper (56k warning) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30352)

Corrado_G60 01-04-2007 19:01

'79 Golf cabrio opknapper (56k warning) updt 15-04
 
In dit topic ga ik de vorderingen van mijn paarse "brokke waggie" bijhouden.

De huidige toestand: Lak is slecht, dak zelf is redelijk maar lekt langs een rubber. Dashboard hangt er frikandel in (aan 1 bout) en kabelboom is compleet verkloot. Koppakking ligt er uit. Radiateur is laatst kapot geklapt. Uitlaatspruitstuk is gescheurd + de rest is ook aan zijn einde. Wat roest aan de onderkant maar zeker te overzien. Al met al genoeg te doen!

Ben nu bezig met het vervangen van de koppakking. Na erg lang wachten op een extreem dure dop (veeltand maat 12 maar dan lang á 28 euro :eek: ) had ik er dan eindelijk de kop af. Heb de kop mee naar huis genomen en ff goed schoongemaakt, aankomende weer wordt die gevlakt. Gelijk ff mn solexen ervoor gehouden om het eindresultaat even te bekijken! Aankomende week komen als het goed is ook de revisiesetjes voor mn solexen binnen en gaat de kop er weer terug op.

Zodra de wagen weer loopt kan ik bezig gaan met mn velgen, namelijk Ally Cat Rallye's (zie foto's). Waarschijnlijk wordt het hart goud en de randen of zilver gespoten of gepolijst (kan iemand aangeven wat het kost om de randen te laten polijsten?).


De huidige foto's:

Zoals jullie kunnen zien zijn de sierlijsten verwijderd en strakgemaakt alsook de achterklep. 1 voorscherm + deur zijn aardig rot dus ik denk dat ik de voorschermen + deuren ga vervangen en dan de geul in de carroserie weer open.







De inhoud van mijn radiateur na een klein stukje rijden :oops:



De JB powerplant...



Carburateurs die ik van René heb overgenomen





En dan last but not least





Foto's van de kop + carb








Jurgen Santana 01-04-2007 19:33

Cheap and Fast = Not Reliable
Cheap and Reliable = Not Fast
Fast and Reliable = Not Cheap

Super:D

corrado-usa 01-04-2007 19:49

Ziet er goed uit, succes !!!

René 02-04-2007 00:06

Cool!

Ik heb eventueel nog een snelle nokkenas voor je....weet zo niet hoeveel graden, maar diegene vanwie ik hem heb zei dat ie voor een 1.5 was en dat ie -als er een dikke carburateur op zat- retesnel van werd...

succes dr mee

Corrado_G60 12-04-2007 20:44

Als ik de solexen ga aansluiten houd ik wat leidingen over: 1 buis voor de verwarming van het oude inlaatspruituk, die komt te vervallen. Kan iemand mij vertellen of er een flens te koop is waar die aansluiting ook te vervallen komt?

De slang die van de rembekrachtiger komt, sluit ik die aan op mijn inlaatspruitstuk of komt die ook te vervallen?

berendd 12-04-2007 21:49

Quote:
Originally Posted by René
Cool!

Ik heb eventueel nog een snelle nokkenas voor je....weet zo niet hoeveel graden, maar diegene vanwie ik hem heb zei dat ie voor een 1.5 was en dat ie -als er een dikke carburateur op zat- retesnel van werd...

succes dr mee


ik heb nog ventieldopjes MET turbo liggen, pm maar bij interesse... :D


ziet er goed uit, blokje was wel aan een beurt toe zo te zien

Golf_1_gts 12-04-2007 21:50

Quote:
Originally Posted by Corrado_G60
De slang die van de rembekrachtiger komt, sluit ik die aan op mijn inlaatspruitstuk of komt die ook te vervallen?


Als je zonder rembekrachtiger wil remmen komt die te vervallen :D

Nee die moet je op de rechterkant aan het inlaatspruitstuk aansluiten.

RubenD 12-04-2007 22:46

Dat ziet er goed uit. Maar hoe zijn al die gaten van de sierlijst aan de zijkant van de auto dicht gemaakt? Gelast of keihard volgepropt met plamuur? Hoop voor je dat het het laatste is. Anders ben ik wel benieuwd hoe je dat ongedaan wilt maken!

Ga deze zeker volgen!

Corrado_G60 13-04-2007 20:16

@Berendd, blok was idd erg smerig!

@ Golf 1 gts, thx! alweer wat meer duidelijk over het slangen verhaal!

@RubenD, ik weet het nog niet zeker maar ik denk dat ze gelast zijn :(, zal dan misschien het gootje open moeten flexen, ben er nog niet helemaal uit!

Corrado_G60 15-04-2007 12:02

Gisteren weer even bezig geweest aan de cabrio. Moet alleen nog de onderste d-riem kap verwijderen, dan kan ik weer gaan opbouwen. Heb de 4 inbusbouten van de krukaspoulie al los alleen de poulie zelf wil er nog niet af. Defecte radiateur is verwijderd en de dynamo heb ik thuis liggen om op te knappen/spuiten. Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik de d-riem kap laat terugkomen (suggesties?).

Binnenkort even een momentsleutel aanschaffen om heel het zootje weer in elkaar te zetten. Moet ook nog een steuntje in elkaar (laten) flansen voor de gaskabel maar dan gaat het de goede kant op.

Foto's van de huidige situatie en van de o zo mooie kabelboom:




Auto was ooit rood, maar wel een hele aparte kleur rood, lijkt een beetje koperachtig!






Kap eindelijk open na een kwart bus wd40 op het frame :D



DeNB3rt 15-04-2007 22:24

owtsj, dichte lijsten?
komt er daar verandering in?

Corrado_G60 15-04-2007 22:42

owtsj??

ik denk wel dat ik ze weer open wil hebben, moet even kijken hoe ik dat ga doen aangezien ze dicht gelast zijn.

Menace 15-04-2007 22:53

ik heb hier nog wel n klein stapeltje momentsleutels liggen :D 30euri ex verzending...

Corrado_G60 16-04-2007 21:46

Gisteren in de volle zon met mn kleppendeksel bezig geweest. Zat nog even te twijfelen om hem te polijsten, maar helaas zaten er iets te veel butsen in.

Na hard poetsen:






Eindresultaat:




Had de deksel met hittebestendige lak gespoten, en daarna afgebakken in de over, wat een smerige chemische lucht komt daar vanaf :D
Ik denk dat ik de deksel met gouden moertjes ga vastzetten, het oog wil natuurlijk ook wat!


All times are GMT +1. The time now is 12:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.