![]() |
Remklauwen achter reviseren
Golf 2 GTI 16V (1988 PL)
Ik wilde laatst nieuwe schijfremmen achter monteren, mar stuitte daarbij op een aantal probleempjes... De remcilinder moest ingedraaid worden, maar het inbusgat was ver versleten, dus dat ging nauwelijks meer. Daarnaast pasten mijn remschijven niet helemaal, omdat er binnenin bij de oude een konische ring zit. Moet ik die eruit tikken en overzetten of moet daar een nieuwe in?? (vraag1) Mijn tweede vraag is wanneer ik de remklauwen wil reviseren (als dit al mogelijk is) hoe kom ik dan aan een nieuwe cilinder?? (vraag2) heeft iemand tips waar je complete revisiesetjes kan halen?? Tot slot: Ik zie dat er verschillende typen zijn Lucas/Girling 36/38. Zijn die uitwisselbaar? (uiteraard als je de hele klauw vervangt) of kan je hoofdremcilinder dat niet aan?? (vraag3) Bedankt alvast voor alle tips!! |
De 'conische ring' waar je het over hebt is je wiellager...vrij essentieel onderdeel. Ik zou van de situatie gebruik maken en meteen een nieuw setje monteren. Overzetten kan ook trouwens.
Revisiesets zijn verkrijgbaar bij de VAG dealer. (niet duur overigens, is een nieuwe seal-ring en stofhoes). De remklauwen in hun geheel zijn uitwisselbaar (misschien dat je de handremkabel ook dient te vervangen, weet ik niet uit mijn hoofd). Verdere aanpassingen zoals hoofdremcylinder niet nodig. |
Wiellager snap ik, maar naast de twee lagers (binnen en buiten) zit er een toelopende ring in mijn oude remschijf vast en ook een om de astap.
Ik wil naast de standaard revisieset ook een nieuwe zuiger, kan dat ook. |
Heb het net verteld
Remzuiger moet je bij de VAG dealer zijn Een revisie set kan ook bij de onderdelen boer Ik was meen ik +-70 euro kwijt www.partsbase.nl |
Met een waterpomptang kan je de zuiger ook erin en eruit draaien.
|
Quote:
Niet zondermeer. De draadgang van je remslang is anders waardoor je bij het uitwisselen van 36 en 38-ers niet uitkomt en met een "getordeerde" slang komt te zitten. Als je 36-ers hebt hou het dan daarbij ;) Als je 38-ers hebt dan zou ik op zoek gaan naar een setje Lucas klauwen van een GTI/VR6 vanaf 95'. Zit je niet meer met dat handrem gezooi :thumbup: |
Quote:
Handrem geeft geen problemen als je hem gereviseerd heb en een beetje schoonhoud :thumbup: |
Quote:
Das nieuw voor mij. Als je de klauw en de remslang hebt gemonteerd draai je daar de nippel van de remleiding in. Wat kan er dan nog fout gaan? |
Quote:
Tja dat zal zo zijn maar het blijft gewoon een slecht systeem. Ik heb geen zin om daar aan te moeten denken en een setje gebruikte Lucassen zijn net zo duur als Girling's dus dan is de keuze snel gemaakt. Als je gaat reviseren kun je natuurlijk ook weer een aantal jaren vooruit :) Quote:
Heb ooit eens uit nood een 36er gemonteerd op een PL aangezien ik er dwars doorheen trapte met een oliespoor als gevolg maar ik kwam niet goed uit met de remslang. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar ik weet nog wel dat het niet goed paste :( |
All times are GMT +1. The time now is 18:21. |