Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Tips gevraagd Trigger wheel op KR/PL/9A (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=30317)

Tau 31-03-2007 13:32

Tips gevraagd Trigger wheel op KR/PL/9A
 
Hallo,

wie heeft er tips mbt een trigger wheel te monteren op een KR/PL/9A onderblok met stuurbekrachtiging.
Ik heb eens een foto gezien dat men een triggerwheel aan de bakzijde had gemonteerd zonder dat daar heel de motor voor uitelkaar moet.
Heeft iemand misschien daar nog een foto van of welke onderdelen dat preceies zijn?

Ikzelf had ingedachten om 'm op de poeli van de stuurbekrachtiging te monteren.

Tips/suggesties ed zijn allemaal welkom :thumbup:

Stijn 31-03-2007 16:28

Trigger wheel, daar bedoel je een wiel mee wat door een sensor uitgelezen wordt ten behoeve van motortoerental als input van een injectiesysteem?

Als je die op je stuurbekrachtigingspomp poelie wil monteren moet je wel zeker dat deze exact dezelfde rotatiesnelheid heeft als de krukaspoelie (of bedoel je de extra poelie aan de krukas ten behoeve van de stuurbekrachtiging?).

Tau 01-04-2007 13:40

Quote:
Originally Posted by Stijn
Trigger wheel, daar bedoel je een wiel mee wat door een sensor uitgelezen wordt ten behoeve van motortoerental als input van een injectiesysteem?

Als je die op je stuurbekrachtigingspomp poelie wil monteren moet je wel zeker dat deze exact dezelfde rotatiesnelheid heeft als de krukaspoelie (of bedoel je de extra poelie aan de krukas ten behoeve van de stuurbekrachtiging?).


Dat bedoel ik er inderdaad mee.
Ik bedoel de stuurbekrachtigingspoeli maar nu je het over de rotatiesnelheid hebt, gaat dat niet werken.

Zo'n trigger wheel aan de bakzijde zou dan de oplossing moeten zijn, maar nu nog iemand vinden die daar meer vanaf weet.

RubenD 01-04-2007 13:46

Ik neem aan dat je die aan bakzijde achter je vliegwiel moet monteren. Een 2mm dikke plaat met tanden. En dan 1 missende tand om te nullen. Maar hoe je die precies vast moet zetten. Moet ik eerst eens goed gaan kijken naar een vliegwiel. Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Of op de drukgroep wat maken, met tanden die haaks op het vliegwiel staan en dan een gat in je bakhuis maken en daar de sensor in plaatsen.

Tau 01-04-2007 15:19

Quote:
Originally Posted by RubenD
Ik neem aan dat je die aan bakzijde achter je vliegwiel moet monteren. Een 2mm dikke plaat met tanden. En dan 1 missende tand om te nullen. Maar hoe je die precies vast moet zetten. Moet ik eerst eens goed gaan kijken naar een vliegwiel. Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Of op de drukgroep wat maken, met tanden die haaks op het vliegwiel staan en dan een gat in je bakhuis maken en daar de sensor in plaatsen.


Klopt tegen de krukaskeering aan en deze schroef je zo vast.
Ik heb in de akte gekeken volgensmij heet het daar impulsgeverwiel met onderdeelnummer 050105189B
Kan iemand dat bevestigen?

vwleusden 01-04-2007 15:28

Originele krukaspoelie pakken, trillingsdemper eraf draaien en dan een kroonwiel aan de poelie maken.

Blue Rallye 01-04-2007 17:13

De stuurbekrachtigingspoelie wordt altijd aagedreven door een v-riem welke altijd slipt, deze kun je dus nooit gebruiken voor een krukaspositiesignaal!! Voor een zuiver signaal moet je altijd 1op1 op de krukas iets monteren...

Het onderdeelnummer wat je opgeeft is het normale impulsgeverwiel wat aan de kruktap zit gemonteerd, moet je dus wel in je onderblok het gat hebben waar je de impulsgever in kunt monteren...?

Je kunt bijvoorbeeld, als je een 16klepper onderblok gebruikt zonder gat voor impulsgever, van een 1.4 16V Ibiza/Polo bijv. de krukaskeering achter de bak gebruiken, deze keering heeft een impulsgeverwiel geïntegreerd tezamen met een opnamepunt voor een impulsgever. Deze krukaskeering pers je om de astap waar normaal je krukaskeering op afdicht. Het enige wat je even moet uitzoeken welk type sensor je nodig hebt, waar je motormanagement dus om vraagt...

Als je om werk verlegen zit kun je ook lekker hobby'en zoals hierboven staat omschreven...
Succes.

MelG60 01-04-2007 20:09

Is dat een 60-2 wiel?

Tau 03-04-2007 14:33

Quote:
Originally Posted by Blue Rallye
De stuurbekrachtigingspoelie wordt altijd aagedreven door een v-riem welke altijd slipt, deze kun je dus nooit gebruiken voor een krukaspositiesignaal!! Voor een zuiver signaal moet je altijd 1op1 op de krukas iets monteren...

Het onderdeelnummer wat je opgeeft is het normale impulsgeverwiel wat aan de kruktap zit gemonteerd, moet je dus wel in je onderblok het gat hebben waar je de impulsgever in kunt monteren...?

Je kunt bijvoorbeeld, als je een 16klepper onderblok gebruikt zonder gat voor impulsgever, van een 1.4 16V Ibiza/Polo bijv. de krukaskeering achter de bak gebruiken, deze keering heeft een impulsgeverwiel geïntegreerd tezamen met een opnamepunt voor een impulsgever. Deze krukaskeering pers je om de astap waar normaal je krukaskeering op afdicht. Het enige wat je even moet uitzoeken welk type sensor je nodig hebt, waar je motormanagement dus om vraagt...

Als je om werk verlegen zit kun je ook lekker hobby'en zoals hierboven staat omschreven...
Succes.


Daar heb ikzelf niet bij stil gestaan mbt de stuurbekrachtiging. (goed dat je het zegt)
Ik zal van de week deze flens bij de dealer bestellen.

Bedankt voor je antwoord :thumbup:

Tau 04-04-2007 14:48

Quote:
Originally Posted by MelG60
Is dat een 60-2 wiel?


Kom net terug van de dealer welke een kapotte motor had staan waar deze opzat. Even de tandjes geteld en jawel een 60-2 wiel.

Blue Rallye 04-04-2007 17:45

Klopt, is idd een 60-2 wiel. Heb hier nog een oudje liggen...

MelG60 04-04-2007 19:51

Zeer handig om te weten thnx Tau en Jurgen!


All times are GMT +1. The time now is 06:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.