wat is er nodig voor een G40?!
vraagje: Wat moet je vervangen/aanpassen aan de wagen/blok (buiten de remmerij om natuurlijk) om van een 1.3 multipoint naar een 1.3 G40 blok te gaan?
Het gaat om dit blok: |
mmm ik denk de motor :D
....Sorry heb geen idee :thumbup: |
je hebt nodig een g40 blok..versnellingsbak, draadboom, computer, teller en remmerij..
|
zat er aan te denken een g40 te kopen, en alles over te zetten maar dat de lader etc. op het huidige blok zou gaan passen aangezien ik weet dat die goed is
|
moet je teveel voor aanpassing..dus beter is een frisse g40 en die overzetten
|
zijn de posties van de motorsteunen wel gelijk bij die blokken?
|
Ja die zijn gelijk, is dit een gt of een gewone 1.3?
Want de g40 heeft ook nog een achteras met stabilisator stang, draagarmen met unibal en een demper op t stuurhuis... Die zijn niet vereist maar wel leuk als je alles ombouwt... |
Ik heb nog originele G40 zuigers...
|
dit is geen polo, dit is een scirocco TS uit '75...wat ik weet is dat het een multipoint is, 1300 met 75 pk...ik krijg hem april pas geleverd, maar ben al wat mogelijkheden aan het bekijken...als ik toch het blok zou moeten vervangen als ik wat zwaarders wil zal het eerder de kant van 16v of g60 opgaan dan denk ik.
|
het blok wat er nu in licht is een type 3F (75pk)
wat heb je nodig: motor,bak,G lader,ic,kabel boom, en je moet de G lader/motor steun aanpassen verder valt het volgens mij wel mee |
Ik moet mij sterk vergissen, maar volgens mij is je huidige blok "gewoon" een 1.3 NZ blok met (origineel) 55pk.
Op de foto's aan een paar details al te zien ;) |
Ennuh: De motorsteun is niet gelijk.. en gaat niet zomaar passen ook niet.
|
Wattisdit dikkiedick?
Beetje uitbreidings neigingen? |
Quote:
`75er scirocco TS met 1300cc m.a.w "small-block"? :sly: |
Quote:
gelukkig vergis je je, het is idd een 3f Quote:
hehe hey jury...nee geen uitbreiding, heb maar plaats voor 1 in de garage, dus er wordt gewisseld ;) |
All times are GMT +1. The time now is 21:11. |