Golf 16vPL start vaak slecht.
Hoi,
Ik heb een probleem met mn Golf 16v PL. Als hij een tijdje stil heeft gestaan ( nachtje bijvoorbeeld ) start hij perfect. ( Geen blauw wolkje niks. ) Als ik vervolgens de motor een paar tellen laat draaien, uitzet en weer wil starten moet de startmotor héél vaak ronddraaien voordat de auto uiteindelijk aanslaat. Ook als ik een stuk ermee rij en hem op temperatuur laat komen start hij heel erg moeizaam, vaak start hij gewoon niet. Als hij dan uiteindelijk start gaat dit vaak gepaart met een lichtblauw wolkje rook. Stinkt ook zo nu en dan naar carterdampen met doorstarten. Als de wagen eenmaal loopt, rijd hij perfect ! Dus ook niet roken, niet ergens gigantish naar stinken helemaal niks, goed doortrekken, geen belachelijk olieverbruik, geen koelvloeistof verbruik. - Compressietest is goed - Koppakking Lektest was goed - Koudestart eraf halen maakt niks uit - Stappenmotor eraf trekken dan start ie al helemaal niet meer - Injectoren goed ( Wel werd 1 bougie vetter als normaal, die injector heb ik dan ook getest maar was goed ) - Bougies vervangen en vonken goed - Brandstofpomp vervangen, werkt goed trekt als een kanon ( als ie eenmaal loopt :tongue: ) Wij zitten zelf hier te denken aan een temperatuur sensor ergens ? Luchtweger in de spinnekop ? Toch iets met een klep/klepseal in de kop ? ( Vanwege blauw rookwolkje soms ) Ik weet dat diagnose vaststellen via internet niet goed tedoen is maar misschien dat iemand dit toch bekend in de oren klinkt :hug: - Fabian |
als mijn 16V warm is start hij ook niet meteen de eerste keer.
maar ik ben erachter gekomen dat de ' manier van starten' ook heel veel scheelt. als ik de wagen start laat ik hem eerst op contact staan totdat het lampje van de oliedruk niet meer knippert (middelste lampje), dan draai ik pas het contact om en heb ik nergens problemen mee. denk dat het meer ligt aan de leeftijd van de beestjes dat ze niet meer meteen starten. hoop dat je er wat aan hebt :) EDIT: het is het lampje van de koelvloeistoftemp. had me vergist :redface: |
Klopt, die laat ik ook altijd uitgaan anders startte hij voorheen ook minder snel.
Maar dit is echt bij hoge uitzondering aanslaan, 9 van de 10 keer slaat hij nieteens aan en heb je meer kans je accu leeg te starten :( Ook volgas/halfgas/geen gas starten geprobeert. Maakt allemaal geen verschil helaas. Toch bedankt voor je respons man ! |
Drukaccumulator die dienst weigerd
Systeemdruk te hoog,dat tie teveel benzine inspuit met starten |
Het probleem lijkt opgelost te zijn !!
Er is gebeurt: - Ontsteking opnieuw gestelt ( Hierdoor kwamen er nogal harde backfires ) - De nieuwe brandstofpomp ( Trekt nu weer goed door ) - Aansluiting powerrohr/spinnekop zat niet goed :iamwithst ( Trok dus gigantish valse lucht, liep daardoor onregelmatig stationair en startte gigantish verrot ) |
All times are GMT +1. The time now is 13:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.