![]() |
remleidingen verwijderen.
Hallo, weet iemand hoe de remleidingen bij een GTI 16V los moeten?
Ik krijg het niet voor elkaar. is hier een speciaal foefje voor? het gaat om het punt waar de remleiding overgaat naar de remslang. als ik de sleutel er op zet, draait de hele leiding mee. En das niet de bedoeling! alvast bedankt! |
kan je geen klemtang op die leiding zetten en dan met de sleutel draaien?
|
Sleutel 14 op het uiteinde van de remslang en een moordenaar op de nippel
Eigenlijk zou het met een steek-ring 11 moeten, maar de nippels rotten gewoon aan elkaar vast. Voor je het weet moet je met de brander de boel heet stoken om de boel ooit nog los te krijgen (want nippel dol gedraait). Ik smeer tegenwoordig de boel met kopervet in voor montage: vooral daar waar de nippel over de remleiding moet draaien, en het laatste stukje schroefdraad. |
Afknippen en een nieuwe nippel erop zetten
Met een brander zeker niet doen [spreek uit ervaring:D] Toen ik dat deed knalde ergens anders een rubber leiding kapot :mad: kon ik daar ook weer mee aan de slag Wat je ook kan doen is een andere leiding nemen[koper] |
Hehe, zo kom je wel aan het werk met de brandert. Maar ik heb inderdaad de leiding doorgezaagd en toen kon ik met een dop er mooi bij en de waterpomptang. Die rommel rot helaas goed vast.
|
Open ringsleutels gebruiken, dan draai je de boel ook niet zo snel kapot.
En goed inspuiten met kruipolie. Meedraaien: aan de kant van de leiding ook met sleutel (open ring is het mooiste) tegenhouden. |
All times are GMT +1. The time now is 17:19. |