Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   golf 1 slaat af na 1,5 km rijden (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28939)

lukamk1 12-02-2007 17:40

golf 1 slaat af na 1,5 km rijden
 
hallo,

golf 1 1100
1983
gg


mijn golf 1 slaat af na 1,5 km rijden
dan even wachten 15 min en dan kan ik weer rijden
nu lijkt het op een probleem met de brandstof dus ik denk dat het vlotterbakje leeggaat en na een tijdje veer vol stroomt,

wat al vervangen is aan de auto

bobine
verdeler plus rotor
bougies
bougiekabels

wie weet wat het kan zijn en wie kkan mij vertellen wat het klepje op de carburateur doet die elektronisch word aangestuurd?
nr van het klepje is:
7.2030100
04129412

ronnie_v 12-02-2007 18:01

ik heb hetzelfde gehad met mijn jetta, en bij mij zat er roest in de tank. Van de vulhals. De roest werd door de pomp aangezogen, en verstopte vervolgens de brandstofleiding. Als ik dan even wachtte, dan kon ik weer verder rijden. Misschien even de vlotter uit de tank halen, en kijken of er roest in zit, voordat je onnodige onderdelen gaat vervangen.

lukamk1 12-02-2007 18:33

is daar nog een beetje bij te komen bij die vlotter?

m.v.g.

ronnie_v 12-02-2007 18:44

achterbank naar voren klappen, en dan zwarte deksel( met 3 parkers) verwijderen. Dan de vlotter er linksom uitdraaien, en dan kun je al in de tank kijken. :thumbup:

MrMiljon 12-02-2007 18:50

Zelf heb ik exact hetzelfde gehad. Bij mij, en waarschijnlijk bij jou ook, was het een verstopte brandstofleiding.

Wat ik heb gedaan is in de motorruimte het brandstoffilter loshalen, de leiding doorgeblazen (om het vuil terug in de tank te krijgen) en het filter weer teruggezet. Daarna een ander benzinefilter gepakt en deze dwars doormidden gezaagd. Let wel op dat je alleen het plastic kapje doorzaagd en niet het papieren filter.

Dit filtertje heb ik aan de aanzuigbuis in de tank gemaakt. Hiervoor moet je het vlotter uit de tank halen. Dit is echter een simpel klusje. Je haalt de achterbank los en deze klap je naar voren, daarna vouw je het "tapijt" aan de kant en voila daar zit een zwart denksel. Deze schroef je los (3 schroefjes) en daar zit het vlotter. Haal nu de stekker en de 2 slangen los (anders krijg je het vlotter er niet uit. Nu kun je het vlotter verwijderen. Deze moet je gewoon losdraaien. Nu heb je het vlotter in handen en zie je meteen een aanzuigbuis hangen. Hier monteer je het halve filter aan (heb zelf de slang een beetje ingekort anders paste het niet). Nu monteer je alles weer terug en
je probleem is waarschijnlijk over.

Het is een low-budget beun oplossing maar het werkt (bij mij) wel.

ronnie_v 12-02-2007 18:57

heb hetzelfde gedaan als mrmiljon met mijn jetta. Werkt inderdaad goed. Alleen het stukje slang aan het halve filtertje niet te lang maken, anders kan die bovenin gaan drijven, en dan krijgt ie ook niet genoeg benzine.En dan sta je weer stil,haha.

ArjenE 12-02-2007 19:35

ik heb ook exact hetzelfde gehad, nieuwe vulpijp eronder, brandstof leidingen ff goed doorblazen en het brandstof-filter vervangen.
Ook heb ik ff de brandstof-pomp uit mekaar geschroefd om te kijken of daar geen vuil in zat (zitten ook zeefjes in)

ronnie_v 12-02-2007 19:42

@lukamk1.Zie nu pas dat je in dezelfde plaats woont als ik woon?? Kom je toch een keer langs, help ik je er wel mee!

Sjoes 85 12-02-2007 21:14

Juist mannen! heb ook hetzelfde gehad, maar omdat ik te lui ben om n filter te plaatsen bij de vlotter, blaas ik af en toe preventief de brandstofleiding door. Werkt ook goed:)

Jurgen Santana 12-02-2007 21:55

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Juist mannen! heb ook hetzelfde gehad, maar omdat ik te lui ben om n filter te plaatsen bij de vlotter, blaas ik af en toe preventief de brandstofleiding door. Werkt ook goed:)


Lachen:D Dat filter plaatsen is minder werk dan die leidingen doorblazen :tongue:

Timmetje20 12-02-2007 23:24

Hebben wij ook gehad bij de 1100, door het rijden kwam al het vuil in de tank in beweging en hierdoor raakte de hele bende dan verstopt, en als je dan ff wachtte kon je weer rijden (voor even). Ik zou de tank ff schoonmaken van binnen en kijken of de vulhals niet verrot is.

gti-pirelli 18-02-2007 11:29

Ik las dat je de bobine hebt vervangen kabels en verdelerkap. Heb je wel het goede type bobine enz erop zitten. Mijn gti dx sloeg ook uit onder het rijden en als ik even wachte kon ik hem ook weer starten en weer rijden. Af en toe schokte hij wel en wou hij haast weer afslaan.

Weet niet of jij contactpunten hebt of electrische ontsteking. (weet wel een beetje maar niet alles natuurlijk :) ) Voor elk type ontsteking heb je aparte type kabels, bobine en verdelerkap.

Groeten Ronald

gti-pirelli 20-02-2007 20:16

en nog nieuws over de golf ?

Grts

Siem 21-02-2007 17:49

Aan al deze informatie zou ik ook nog wel eens wat kunnen hebben, bedankt jongens :thumbup:

__________________
MK1
vw haaksbergen

ronnie_v 21-02-2007 20:46

ik heb nog geen andere golf zien rijden, hij komt als het goed is bij mij uit de woonplaats. Maar vooralsnog zie ik geen andere golf1 rijden, dus......

Siem 22-02-2007 15:22

Quote:
Originally Posted by MrMiljon
Zelf heb ik exact hetzelfde gehad. Bij mij, en waarschijnlijk bij jou ook, was het een verstopte brandstofleiding.

Wat ik heb gedaan is in de motorruimte het brandstoffilter loshalen, de leiding doorgeblazen (om het vuil terug in de tank te krijgen) en het filter weer teruggezet. Daarna een ander benzinefilter gepakt en deze dwars doormidden gezaagd. Let wel op dat je alleen het plastic kapje doorzaagd en niet het papieren filter.

Dit filtertje heb ik aan de aanzuigbuis in de tank gemaakt. Hiervoor moet je het vlotter uit de tank halen. Dit is echter een simpel klusje. Je haalt de achterbank los en deze klap je naar voren, daarna vouw je het "tapijt" aan de kant en voila daar zit een zwart denksel. Deze schroef je los (3 schroefjes) en daar zit het vlotter. Haal nu de stekker en de 2 slangen los (anders krijg je het vlotter er niet uit. Nu kun je het vlotter verwijderen. Deze moet je gewoon losdraaien. Nu heb je het vlotter in handen en zie je meteen een aanzuigbuis hangen. Hier monteer je het halve filter aan (heb zelf de slang een beetje ingekort anders paste het niet). Nu monteer je alles weer terug en
je probleem is waarschijnlijk over.

Het is een low-budget beun oplossing maar het werkt (bij mij) wel.


Dus als ik het goed begrijp heb je het filtjertje aan de aanzuigbuis gemonteerd. Kan het zo zijn dat dit bij mij een soort slang is naast het vlotter met op het einde een soort kapje met allemaal kleine gaatjes wat als een filter moet werken.
Als dat zo is moet ik dit deel dan van de slang afhalen en het doorgesneden filter er aan monteren?

__________________
MK1
vw haaksbergen

Siem 23-02-2007 10:48

Probleem opgelost, heb er een nieuwe benzinefilter tussen gezet en hij loopt weer als een zonnetje, nu alleen de afstelling van de auto aanpassen en hij is weer helemaal okidoki.

Ook al was dit niet mijn thread, toch bedankt voor alle informatie.

________________
MK1
vw haaksbergen


All times are GMT +1. The time now is 15:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.