Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Verschil GTI 8v/16V motoren Golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28189)

Menace 21-01-2007 21:03

Verschil GTI 8v/16V motoren Golf 2
 
PL : 129 pk bij 5800 toeren
KR : 139 pk bij 6300 toeren
9A: 134pk bij 5800 toeren

PL : 168Nm bij 4250 toeren
KR : 163Nm bij 4600 toeren
9A: 186Nm bij 4400 toeren

PL: 2 microschakelaars
KR: 1 microschakelaar
9A: 1 microschakelaar

PL : ke-jetronic
KR : k-jetronic
9A : ke-motronic

PL heeft lambda sonde , KR niet(tenzij achteraf ingebouwd)
9A heeft ook lambda sonde

Stappenmotor PL : 3 polig
Stappenmotor KR : 2 polig
Stappenmotor 9A: 2 polig

PL : 2 computers
KR : 1 Computer(tenzij achteraf kat + lambda ingebouwd dan 2 computers)

KR heeft een warmloopregelaar. PL niet.
Er lopen 2 leidingen van de spinnenkop naar de warmloopregelaar, die aan de zijkant van het onderblok zit.
PL heeft nog een 2polige stekker aan de luchtweger zitten

Spinnenkop is anders

PL en 9A hebben een katalysator. KR niet(tenzij achteraf ingebouwd)

PL heeft een pingelsensor , KR niet

PL inlaatnokkenas 200 graden
KR inlaatnokkenas 212 graden
9A inlaatnokkenas ??? graden

KR had als optie dikke buizen ( dus ook met dunne geleverd ). PL alleen dunne

EV: 112PK bij 5500 toeren
PB: 112PK bij 5400 toeren
PF: 107PK bij 5400 toeren

EV: 153Nm bij 3500 toeren
PB: 159Nm bij 4000 toeren
PF: 157Nm bij 3800 toeren

EV: K-Jetronic injectie
PB: Digifant 2 injectie
PF: Digifant 2 injectie

EV: Geen katalysator/lambda
PB: Geen katalysator/lambda
PF: met katalysator + lambda

EV: Nokkenas ??? graden
PB: Nokkenas ??? graden
PF: Nokkenas ??? graden

Wie kan dit verder aanvullen??

Menace 21-01-2007 21:04

graag alleen aanvullingen in dit topic.
Vragen over de blokken liever in een nieuw topic en kan deze dan sticky gemaakt worden?


All times are GMT +1. The time now is 20:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.