![]() |
wie kan mij helpen aan 2h bedradingschema
hallo allemaal ,
ik heb een probleem met mijn golf namelijk ,dat hij zich zelf uitschakeld na een tijdje stationair gelopen te hebben zodat de temperatuur net even over het midden is van de meter ,ik zelf denk aan de zender die boven aan de kleppendeksel zit gemonteerd ,daar moet een zwarte draad aan zitten ,maar helaas pindakaas zit bij mij en de zender niet en de draad ook niet ,heb dan inmiddels een zender gekregen ,maar zoek nu de draad.komt waarschijnlijk doordat hij verbouwd is naar een 2h voordien een jh motor . wie kan mij helpen aan de bedradingschema van zo,n 2h :confused: |
Op je kleppendeksel zit de thermoschakelaar voor de naloop van de koelluchtventilator. Oftewel als je je auto parkeert en de motor afzet dan blijft bij een te warme motor je ventilator ff nalopen.
De behuizing van deze sensor is massa en de aansluitdraad is zwart/bruin en deze komt vanaf de radiatorfan control unit. Ik geloof niet dat het wat te maken heeft met het afslaan van de motor. De motor wordt aangestuurd door de computer en de thermoschakelaar heeft niks te maken met de computer. |
http://www.petrunko.aaanet.ru/heynes/volks.htm
een of andere gast die veel haynes manuals heeft ingescand en host.. gebruik van maken zeg ik! net schrikken van alle vage symbolen, de manuals zijn zoals altijd in het nederlands. hoop dat je er wat aan hebt. gr tom |
alvast bedankt ,vraagje
heel erg bedankt voor je al gegeven info jeff
wat zou het dan kunnen zijn ??ik heb een thermostaat vervangen alle onstekingsmateriaalen op de moduul na !! dus ook de bobine ,het is echt na stationair draaien van 20 min of bij warm weer en dan na gereden te hebben van een lang eind ,even stil te gaan staan voor stoplicht of in de file staan ,slaat ook echt ineens uit even wachten van 1 minuutje en start weer gewoon . |
zal jeroen mailen
jeff heb je raad opgevolgd en hoop dat jeroen me wat laat weten ,desnoods maar naar hem toe ,het is gewoon zonde na het werk wat ik er zelf aangehad heb . ;)
|
helaas heb geen reactie gekregen van jeroen van bolku tunning ,heb ook op z,n website gereageerd !!!jammer ,misschien komt het na dit schrijven nog en anders weet ik het effies niet!!!
|
Grote kans dat het in je contactslot zit of in de module van de ontsteking.
|
Ha Ron , ik weet het niet meer dus alle info is welkom ,maar wat ik me afvraag is het volgende waarom gebeurd dit met bijv de module dan pas als hij stationair draaid en de auto goed warm is ,want een rit van 234 kilometer achter elkaar rijden geeft bijvoorbeeld geen probleem ,alleen wanneer ik in zo,n rit moet stoppen en langere tijd voor een verkeerslicht moet wachten dus echt 7 a 8 minuten of als ik ineen file terecht kom en hier langere tijd stap voets moet rijden en stil staan.
verders als de auto voor het eerst start s,morgens en laat hem stationair draaien dan duurd dit zo,n 25 minuten voor het begint .afslaan even wachten kleine minuut en weer gewoon starten of dat er niets is gebeurd. Ron als je dit nog leest laat het maar horen hoe jij er over denkt .Overigens is de klacht zomers eerder aan de hand dan nu ,want ik merk er nu bijvoorbeeld niets van met gewoon gebruik ,behalve als ik het echt ga uit proberen door expres die temperatuur tehalen namelijk iets over het midden van de temperatuurmeter op dashboard. |
All times are GMT +1. The time now is 23:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.