Schroefsetje bij Volkswarenhaus
Hoi,
ik wou even vragen wat jullie van de schroefset voor de golf mk1 te koop aangeboden bij Volkswarenhaus (te vinden via http://www.typ-17.de/). heeft er al iemand ervaring mee? het lijkt erop alsof ze merkloos zijn en de prijs is niet echt duur (400 piek). nou is het zo, dat sommige merken problemen hebben met het verstellingsmechanisme. dit gaat vaak oxideren en is na een paar maanden al niet meer te verstellen. zou dat hier ook zo zijn? mochten jullie een betere en/of goedkopere oplossing voor een goede wegligging in de mk1 hebben, hoor ik het graag. voor mij hoeft het niet perse schroefbaar zijn maar belangrijk vind ik goede wegligging, flinke verlaging en lekker stug character (maar geen skateboard effect). zoekfunctie heb ik geprobeerd maar niks over dit setje gevonden. |
Alle merken hebben problemen met de schroef verstelling..
De schroefdraad oxideerd, en de ring rot vast. Minimaal één fabrikant claimt de oplossing te hebben gevonden door een roestvrijstaal variant te gebruiken. Maar goed: wil niet zeggen dat alle andere schroefsets ook daadwerkelijk vastrotten: het schroefdraad goed tegen oxidatie behandelen helpt: voor de duurdere, maar ook voor de goedkoper merken. Als je een goede wegligging wilt, en niet alleen voor de optiek gaat, kijk dan eens verder, en ga eens rijden met verschillende soorten sets: Als het schroefbaar is, is het niet per definitie beter. |
Quote:
Wie stelt zijn golf ter beschikking? :D |
Hoe lager je gaat hoe meer je je wegliging verneukt en sugger het word
|
Quote:
Ik denk niet dat je je wegligging vern**kt door het zwaartepunt van je wagen lager te zetten. Ik denk je bedoelt het comfort, en dat heb ik in mijn golf niet nodig (er staat een audi quattro voor de deur) :D Misschien een kleine onduidelijkheid in de woordkeus. Met goede wegligging bedoel ik wenig overhellen in de bocht, geen "dribbelen" van het linker voorwiel, een optimaal tussenpunt tussen onderstuur en overstuur, etc... |
Ik heb dit setje. Alleen dan gekocht in nederland voor 365 incl. verzenden vanuit duitsland. Ziet er best goed uit voor z'n prijs, hebt het alleen nog niet onder m'n golf hangen.
Voor het voorkomen van vastrotten smeer ik de schroefdraad in met kopervet(mag niet meer moet zink zijn maar weet niet hoe t heet dan :)) |
Quote:
1. Waarom mag kopervet niet? 2. Waarom heb je minder betaald? :) |
Quote:
Je kunt het wel degelijk verknallen door te laag te gaan zodat je auto geen of te weinig vering meer heeft, dit verneukt je wegligging. verlagen is goed tot op zeker hoogte..letterlijk en figuurlijk :P |
Deze sets zijn volgens mij van catech(weet niet of ik dit goed schrijf zo).
Volgens mij zijn ze in het verleden ook verkocht door stroeve motorsport. Een vriend van mij rijdt met een catech set onder een jetta 1,en dit bevalt hem goed. Gr. Jan. ;) |
Quote:
kopervet mag niet gebruikt worden in de gargae vanwege millieu aspecten en ik heb minder betaal omdat ik het niet van volkswarenhause heb gekauft maar van iemand die deze sets nieuw via marktplaats aanbied(of bood) ik heb dr ook nog 2 jaar fabrieks garantie bij btw. Zal wel ff zijn gegevens opzoeken want ik heb de fractuur nog... |
Quote:
deed het pijn? :D ;) |
Quote:
ziet er idd uit als een Catec of V-maxx setje (=hetzelfde volgens mij). van V-maxx heb ik ook een setje achterpoten liggen.. heb ze alleen ook nog niet gemonteerd. een vriend van me rijdt met de voorpoten van deze set en is er wel tevreden over. Een tijdje terug (misschien nu ook nog) verkochten ze deze setjes bij nl-power, ook voor 400 euro. |
Quote:
Als je weinig tot geen vastgeroeste schroefverstelling wilt hebben moet je bij de aanschaf van een schroefset letten op het materiaal waarvan de veerpoot en de ring gemaakt zijn. Zolang deze maar van hetzelfde materiaal zijn kan er niet veel gebeuren met het juiste onderhoud (een laagje tectyl na montage/verstelling). Zou je bijvoorbeeld een RVS veerpoot hebben en een alu ring dan gaat dit binnen de kortste keren mis in een vochtige omgeving. (chemisch gezien ontstaat er dan een galvanisch element, met allemaal elektronen die heen en weer gaan enzo...) =Veel corrosie na verloop van tijd. Mijn tip: Supersport! die helt gegarandeerd NIET over in de bocht :D |
Quote:
dan is dit wat voor jouw denk ik: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=27415 goede kwaliteit en niet zo stug als een plank maar wel laag met comfort. weitec is niet te vergelijken met nlpowerspul of raceland...........iid |
ooit eens zoon goedkope set gehad, later voor hetzelfde geld een 2e handse intrax gekocht. reed 10x beter.
met een vaste set heb je voor het zelfde geld ook fatsoenlijk spul, weitec, KW, spax of koni oid |
ik denk dat het cobra's zijn (nederlands merk) type evo-1
ook leverbaar in rvs (inox) vogens mij http://www.cobra-suspension.com even kijken voor een dealer in jou buurt zou vast wel goedkoper kunnen |
De wegligging -kan- wel verslechterd worden door een auto te ver te verlagen, maar dat heeft meestal een andere oorzaak:
Bij bijvoorbeeld een Golf 1 gaan de draagarmen al vrij snel 'verder' dan horizontaal. De geometrie van de wielophanging klopt dan niet meer, in ieder geval niet zoals 'ie bedoeld was. Je ziet vaak foto's van ontzettend lage Golfjes (wat ik zelf ook prachtig vind hoor), met de 'armpjes' strak omhoog de lucht in:) Kevers illustreren dit ook goed: als je die ver verlaagt (afgezien van spindles) gaan de draagarmen steeds verder omhoog staan waardoor de arm (natuurkunde? kracht maal arm) korter wordt en de vering steeds stugger. Maar goed, we hadden het over schroefsetjes :) |
Bosch parts
Tel: 0523616196 Mob: 0644070946 Heb een catec/v-maxx set van hem gekocht voor €365,00(incl. verzenden) met 2 jaar fabrieks garantie. Hij heeft KvKnr. en je betaald btw. enzo dus het is geen zwarte handel. |
Quote:
Thanks |
|
All times are GMT +1. The time now is 13:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.