pierburg 2E2 carb afstellen?
Beste forummers, na alles gelezen te hebben via de search functie en ruddies-berlin.de ben ik al wel een stuk wijzer geworden maar sommige zaken van deze carbarateur snap ik nog niet helemaal.
Hij hoort dus 3000 plus minus 200 toeren versneld stationair te draaien. Hoe lang hoort hij dat te doen? invloed van het dehnstoff element kan je regelen met een inbusje aan de rechterkant, wat is daarvan de normale stand? Ik heb hem nu helemaal aan de voorkant gezet van het gleufje. Wat is de invloed van de chokeklepspleet. Deze valt eigenlijk volgens mij alleen in te stellen met een vacuumpompje en een onderdrukmeter en die heb ik niet. Kan een verkeerde instelling er voor zorgen dat ie met koude motor wat verzuipt? Er zit nog een inbusje aan de rechterkant verbonden met je gashendel, staat deze mss in verbinding met de timing van je automatische choke? Thanks alvast |
Hee hallo... heb je na 4 jaar al meer duidelijkheid gekregen??
Wat zijn je bevindingen?? |
Denk dat je lang op antwoord kan wachten ;)
Zijn laatste post is van 2009 en laatste keer hier op de site afgelopen januari :rolleyes: |
Hahaha, dat kan jij goed zien!
Ben zelf met de 2E2 bezig en kan wel mensen gebruiken om over een aantal dingen van de afstelling ideeen uit te wisselen. Maar weet niet of die hier op het Forum zitten... gaat dan voornamelijk om geavanceerde instellingen, niet standaard CO en stat. |
Quote:
Mijn 2e2 was ook niet goed, zoals de meeste. Heb hem gewoon vervangen voor een weber omdat op zo'n pierburg te veel rommel zit. Bij mij was onder andere een pulldowndoos kapot. |
Valt reuze mee, maar je moet je er echt in verdiepen...
|
Quote:
Hoef me er ook niet in te verdiepen hoor, heb het werkplaatshandboek van volkswagen op me werk zo bij de hand ;) . Maar het is gewoon niet rendabel als er van alles mis aan is. -Orgineel kosten namelijk die pulldown doosje 40-50 euro x2 -Wasthermostaat 100 euro en niet meer leverbaar (orgineel) -Verrijkingsklep koste meen ik ook rond de 80 euro (orgineel) En dan zit er nog meer rommel op ;) Natuurlijk kun je naar niet orginele delen kijken. |
Valt reuze mee hoor, er is heel veel (alles eigenlijk) nog origineel te krijgen. Zeker als je buiten de dealer om gaat. En daarnaast liggen de slopen vol met gebruikte carbs waar bruikbare onderdelen voor 30E per carb opzitten. Ik heb er ook drie via eBay gekocht waar ik onderdelen van blijf gebruiken...
|
Quote:
Buiten de dealer om zal er wel van alles verkrijgbaar zijn maar gebruikt is er altijd wel risico. Had zelf van 4 carburateurs de desbetreffende pulldownklep gedemonteert, bleken ze alle 4 lek te zijn :( |
Pierburg onderdelen lijkt me net zo veel risico als van de dealer... :p
Ik weet juist geen imitatie spul te vinden. Ik verbaas me erover hoeveel er nog te krijgen is. Die pulldown dingen zijn inderdaad een ramp, die gaan heel snel lek. Ik had er twee die herrie maakten omdat ze lucht pakten en een die de druk niet vasthield. Nu moet hij wel heel lek zijn voordat hij niet meer doet wat hij moet doen. Die dingen kosten bij Pierburg 20-30 euro dus die kan je het beste nieuw pakken. Startklep en warmloopregelaar of 3/4 put doos kan je beter tweedehands zoeken, want die zijn onbetaalbaar (130E, 70E, 250E)... Heb je momenteel nog een 2E2 of alles weggedaan of omgebouwd? wat heb je nu? |
Quote:
Heb nu nog een 2e2 liggen met die kapotte pulldowndoos welke ik eraf heb gehaald toen ik de weber gemonteerd heb., moet nog kijken wat ik ermee doe. Die pulldown doosjes had ik bij een crosser gehaald welke ze er voor de crossauto toch afhaalde. |
Wat voor verschillen merk je tussen de weber en de pierburg? heeft hij alle zelfde functionaliteiten? warmloop, choke, deellast, koudestart verhoging, vollastaanreiking, tweede trap, ...
|
Quote:
Reageert beter op het gas en duidelijk voelbare (en hoorbare brul) tweede trap. Zit niks geks op, alleen verrijkingsklep en handmatige choke met een pulldowndoosje welke de choke iets open trekt als hij loopt. Moet zelf nog effe aan de handchoke wennen, vrijdag laat ik hem ook even controleren of deze helemaal optimaal staat afgestelt. Het is gewoon een hele simpele carb waardoor hij waarschijnlijk ook iets zuiniger loopt. |
Op wat voor blok zit dit alles en wat kostte die weber je??
|
Quote:
Heb de mijne op een 1800GU zitten, carburateur koste 330 inclusief verzenden vanuit engeland. Had hem hier besteld, had hem vrijdag avond besteld en dinsdag was hij al binnen. |
Ik heb zelf ook een GU uit 1986, fijn motortje. De carb is nu perfect afgesteld en ik moet zeggen dat hij dan wel echt lekker loopt. 330 is mij teveel en ik ga liever voor origineel.
|
Quote:
todat voor de 200ste keer je motor uitval,dan ga je opeens heel anders denken ,heb zelf nl ook mezelf een jaar of 2 in de pierburg verdiept ,kwam toch uiteindelijk tot conclusie dat je hem beter weg kan gooien :tongue: hopeloos ding ,er zijn zelfs mk2 s op de sloop gegooit door de pierburg . |
Kan ik me voorstellen... tot nu toe gaat het aardig en hij loopt als een zonnetje.
Weet er onderhand zoveel van dat bij elk klein hapertje ik meteen weet wat ik moet bijstellen of wat er stuk is. |
De aanhouder wint... ;-)
|
Quote:
En of... magoed, mocht iemand er problemen mee hebben - en die zijn er genoeg denk ik zo - ik help graag!! |
All times are GMT +1. The time now is 08:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.